Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-13, 21:25
Medlem
Iskubs avatar
Hej

Har byggt en ny dator och skulle slänga i Win7 i den. När jag försökte boota datorn med skivan så laddar den bara och inget händer, kollade skivan i min andra dator och där fungerade den kanon.

Testade att slänga i en XPskiva och den nya datorn hittade den.

Vad kan vara fel?
Citera
2011-07-13, 21:45
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iskub
Hej

Har byggt en ny dator och skulle slänga i Win7 i den. När jag försökte boota datorn med skivan så laddar den bara och inget händer, kollade skivan i min andra dator och där fungerade den kanon.

Testade att slänga i en XPskiva och den nya datorn hittade den.

Vad kan vara fel?
Vad händer om du tar ut dvd-enheten ur datorn där bägge funkade och stoppar i den i datorn där det inte funkar då?
Citera
2011-07-13, 21:53
Medlem
Iskubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Vad händer om du tar ut dvd-enheten ur datorn där bägge funkade och stoppar i den i datorn där det inte funkar då?

Fast att den kan hitta andra bootskivor?
Citera
2011-07-13, 22:06
Moderator
Protons avatar
Citat:
Fast att den kan hitta andra bootskivor?
Ja det är ju värt att prova tycker jag? Uppenbarligen är det ju nåt som skiljer sej åt?
Citera
2011-07-13, 22:08
Medlem
cannaBes avatar
Hur långt kommer den ens? Förstår inte vad du menar med att den bara laddar.. Menar du att du bara ser Windowsloggan i början?

Testa att bränn en ny skiva, sakta. Din DVD-läsare är kanske känslig.
Citera
2011-07-13, 22:12
Medlem
Iskubs avatar
Testade nyss med en annan dvdläsare i den nya datorn och det är samma, hittar XP men inte Win7..

Edit: @CannaBe, den laddar så långt att det står booting from CD/DVD sen händer inget mer, och med XP-skivan startar den från det kapitlet efter typ 10 sekunder. Testade att bränna en långsam skiva och det hjälpte it.
Senast redigerad av Iskub 2011-07-13 kl. 22:29.
Citera
2011-07-13, 22:49
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Testade nyss med en annan dvdläsare i den nya datorn och det är samma, hittar XP men inte Win7..

Edit: @CannaBe, den laddar så långt att det står booting from CD/DVD sen händer inget mer, och med XP-skivan startar den från det kapitlet efter typ 10 sekunder. Testade att bränna en långsam skiva och det hjälpte it.
testa att Boota den direkt från en USB minne eller en extern hårddisk ändra i Bios Boot ordningen.
Citera
2011-07-14, 06:31
Medlem
Iskubs avatar
Tack för hjälpen grabbar. Verkar ha varit något fel på boot-delen av skivan. Köpte en annan version och det fungerade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in