Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
Om en fjäder går rakt av så syns det garanterat om man avlastar fjädern. det kan jag garantera dig. Annars ska du nog sluta skruva bil. Det syns rejält och hörs om bryter lite lätt i leder/fjädrar om dom inte mår prima. SEN ska man aldrig byta något utan fråga kunden. Men det hade du missat?
Frågan jag ställde till dig löd: hur lång livslängd har fjädern på bilden?
Du har ju nämligen en brottanvisning där fjädern möter tallriken i belastat läge pga rosten som skapats av friktionen. Om du inte kan svara så konsultera en duktig mekaniker, för enligt dig skall han enkelt kunna bedömma detta då den är avlastad på bilden.
Det kanske är du som skall börja jobba med bilar istället, med tanke på vilken unik diagnostisk förmåga du verkar besitta.
Du får gärna citera stycket där jag skrev att man skall byta saker innan man kontaktat kunden förresten.
Du som verkar bra på att förutspå saker, hur lång tid skulle det uppskattningsvis ta innan snacket börjar gå om "att man kan inte lämna in bilen hos jan itor, han vill ju byta saker som inte är trasiga för sisådär 10-15k utöver service, undrar hur många han blåser på det viset.." osv osv.