2011-07-13, 17:21
Medlem
Lys avatar
Tror du det hjälper om du försöker tänka logiskt såhär: varför skulle någon anstränga sig att stoppa lsd i min mat? Nej, antagligen ingen som tycker det är värt besväret. Att någon i hemlighet skulle lura i dig lsd via maten är absurt. Det är förvillade tankar i din egen hjärna som gör att du inbillar dig det. Du tror att det är så, men det är inte sanning. Men eftersom detta plågar dig så bör du söka hjälp. Här kan du få tips och råd, men en läkare kan hjälpa dig konkret, och kanske kan du få någon medicin som motverkar denna oro du har. Än så länge förstår du ju att det är något som inte stämmer, men tänk om det går längre och du blir ännu mer förvirrad? Då kanske du inte orkar söka hjälp, så gör det nu. Du kommer ju må mycket bättre om du får bukt med det här problemet.
Citera
2011-07-13, 18:34
Medlem
Chyorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caen
Haha, exakt! Vad är problemet?

Problemet är att så fort jag äter/dricker något så slår tanken mig att någon kan ha förgiftat denna med något. Och jag vet om att det tar drygt en timme för LSD att slå in. Vilket leder till en slags placebo effekt dvs att jag tror att saker rör på sig och jag tror att saker händer med min kropp. Och för varje gång detta händer blir placeboeffekten mycket mer starkare. Alltså blir det svårare att övertala sig själv att jag bara inbillar mig.
Citera
2011-07-13, 18:50
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chyort
Problemet är att så fort jag äter/dricker något så slår tanken mig att någon kan ha förgiftat denna med något. Och jag vet om att det tar drygt en timme för LSD att slå in. Vilket leder till en slags placebo effekt dvs att jag tror att saker rör på sig och jag tror att saker händer med min kropp. Och för varje gång detta händer blir placeboeffekten mycket mer starkare. Alltså blir det svårare att övertala sig själv att jag bara inbillar mig.

så om du köper en läsk eller öl eller vatten från kranen eller vad det nu är du dricker... så tror du det är förgiftat? KOM IGEN NU FÖR FAN. ge dig.

eller äter och dricker du bara sådant som du får från okänd källa?
Citera
2011-07-13, 19:25
Medlem
Chyorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
så om du köper en läsk eller öl eller vatten från kranen eller vad det nu är du dricker... så tror du det är förgiftat? KOM IGEN NU FÖR FAN. ge dig.

eller äter och dricker du bara sådant som du får från okänd källa?

Ja, det finns väl möjlighet att en Coca Cola kan bli det. Dem på fabriken har väl stor möjlighet att lägga vad dem vill i det.
Citera
2011-07-13, 19:54
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ja, det finns väl möjlighet att en Coca Cola kan bli det. Dem på fabriken har väl stor möjlighet att lägga vad dem vill i det.

ok nu tror jag att du bara trollar
Citera
2011-07-13, 20:51
Medlem
Chyorts avatar
Citat:
ok nu tror jag att du bara trollar

Kan svära vid mitt liv att jag inte trollar.
Citera
2011-07-13, 21:49
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Kan svära vid mitt liv att jag inte trollar.

ok. om vi tar coca cola som exempel. varför tror du att de lägger lsd i colan? du måste ju ha nån anledning bakom din paranoia. så funkar det alltid.

om du tänker med sunt förnuft kan du väl ändå tänka att de med största sannolikhet inte lägger syra i drickan??

om du har panikångest syndrom.. så är det vanligt att det känns som man kommer att bli galen. i ditt fall - som det känns som man blivit förgiftad med lsd.

det är inget att vara rädd för. du har INTE blivit förgiftad med syra.

om det KÄNNS som du håller på att psyka ur, som om du fått en snetripp på syra du inte tagit - är detta "bara" panikångest syndrom som yttrar sig.

det är inget att vara rädd för! jag lovar! jag har gått igenom dedär.

gå till psykakut så får du träffa en psykiatriker som förhoppningsvis visar förståelse för dina känslor och det finns bra mediciner mot detta.

du har INTE fått en psykos och kommer inte få det heller. jag tror bara du lider av panikångest syndrom. slappna av!!
Citera
2011-07-13, 23:04
Medlem
Chyorts avatar
Citat:
ok. om vi tar coca cola som exempel. varför tror du att de lägger lsd i colan? du måste ju ha nån anledning bakom din paranoia. så funkar det alltid.

om du tänker med sunt förnuft kan du väl ändå tänka att de med största sannolikhet inte lägger syra i drickan??

om du har panikångest syndrom.. så är det vanligt att det känns som man kommer att bli galen. i ditt fall - som det känns som man blivit förgiftad med lsd.

det är inget att vara rädd för. du har INTE blivit förgiftad med syra.

om det KÄNNS som du håller på att psyka ur, som om du fått en snetripp på syra du inte tagit - är detta "bara" panikångest syndrom som yttrar sig.

det är inget att vara rädd för! jag lovar! jag har gått igenom dedär.

gå till psykakut så får du träffa en psykiatriker som förhoppningsvis visar förståelse för dina känslor och det finns bra mediciner mot detta.

du har INTE fått en psykos och kommer inte få det heller. jag tror bara du lider av panikångest syndrom. slappna av!!

Tack gud för hederligt folk! Satt nyss inne i en ganska obarmhärtig panikångest men den försvann så fort jag läste detta!
Citera
2011-11-19, 17:57
Medlem
peligrossos avatar
Det känns som att du hade behövt ta Lsd.. Om man känner att man inte har kontroll i huvet, då får man ofta enorma kontrollbehov tex kollar så att dörren är låst 10 grr..
För då känner man att man kan ha kontroll på nånting iaf..
Så det är ju uppenbart att det är i huvet problemet sitter och att du inte är nöjd i din situation!
Du kanske skulle testa att be att få lugnande för en stund för att bättre kunna tänka klart och se vad det egentliga problemet är och sen pussla ihop bit för bit tills du är ångestfri och där med fri från löjliga tvångstankar...
Ett extrema alternativ kan ju vara LSD eller Svamp!
Om du är nervös för det kan du hälla i dig lite öl för å slappna av men inga piller så att man blir blockerad..
Sen under trippen grubbla inte så mycket utan bara va i naturen och njut med nån god vän och lyssna på musik och bara fokusera på att va glad och hur vackert allt är!
Några dagar efteråt kan du va beredd på att bli chockad över alla insikter du får och det kan vara väldigt jobbigt... Man kanske har plågat sig själv i år eller vänner eller helt enkelt varit ett svin..
Detta kan bli mycket jobbigt och lugnande kan behövas för att smälta allt men sen då kan du pussla till det bättre...
Obs om du väljer detta var nogrann med tillfälle och va på nån trygg plats och det ska helst ha gått så långt att du når en punkt när du känner att du knappt bryr dig och då våga släppa kontrollen men
du ska inte va deppig så om du är det kombinera gärna med lite bira!
Det är inte så svårt att styra trippen man känner hur det funkar när det slår och finner sej då i de..
Bara sitt o snacka lite skit och skratta och drick öl men inte för mycket...
Kanske borde testa svamp ist då det verkar lite kortare...
Det är inte trippen som är probemet, det är känslorna som kan uppstå te.x jobbat i en fabrik i 50 år som en robot medans man egentligen hade velat vara ornitolog eller varför inte clown om det tilltalar..
Och i dom lägena kan det bli för mycket... Jag är inne i en sån period och får äta medicin och sakta men säkert bygga upp det liv jag vill ha istället för att droga mej sanslöst för ens kunna gå till jobbet...
Men det funkar nog inte på alla men om man e riktigt trött på allt så kan de hjälpa en att se klarare..
Lycka till iaf, lider med dej och vet hur det är att känna sej galen..
När man känner panikångest och det känns som att man tappar kontrollen så har man egentligen för mycket kontroll.. Det är en gammal försvarsmekanism från gamla tider när vi stötte på rovdjur och galna vikingar vilket ger signalen FLY! Men hjärnan kan inte skilja på ångest av rovdjur eller ångest av arbetsbelastning! Och angående medicering har jag alltid tyckt illa om det men även tänkt att nu lever vi i andra tider med andra problem och då uppfinns lösningar! Hade de varit så att vi levt i skogen hade vi knappast behövt piller för att kunna sova såvida det inte var väldigt kallt =)
Bara lite funderingar! Aint no thang but a chickenwang eller är det?
psykiskt lidande e ett rent helvete! Gammalt svar men det kan verkligen hjälpa!
Citera
2011-11-21, 01:36
Medlem
peligrossos avatar
tar tillbaka det där med lsd, kan faktiskt gå åt helvete...¨
men resten stämmer!
lugnande tabletter o fixa orosmoment..
Citera
2011-11-21, 10:20
Medlem
lithionits avatar
kontakta psykiatrin.

Jag tycker mer att det låter som nån tvångstanke än psykos, när jag hade paniksyndrom var jag rädd för konserveringsmedel och besprutningsmedel i maten och framförallt var livrädd att sätta i halsen. Fast att tro att andra drogar din mat är dock lite åt det psykotiska hållet
Citera
2011-11-21, 12:16
Medlem
paranoia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här