Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-13, 14:01
Medlem
nyckelnss avatar
Hej!
Ska byta språket på en bärbar dator med OS vista business. Har testat på alla möjliga sätt men allt slutar upp med att jag måste ladda ner inställningar från windows-update men där finns ju inga! Skulle vara grymt om någon snäll själ tog sig tid och och kom på lösningen på problemet!
mvh
Citera
2011-07-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelns
Hej!
Ska byta språket på en bärbar dator med OS vista business. Har testat på alla möjliga sätt men allt slutar upp med att jag måste ladda ner inställningar från windows-update men där finns ju inga! Skulle vara grymt om någon snäll själ tog sig tid och och kom på lösningen på problemet!
mvh

Man får välja språk när man installerar datorn för första gången, och det är det språket som gäller. Min pappas jobbarkompis råkade klicka i finska, och han har aldrig fått bort det. Om du vill byta språk måste du helt enkelt installera om Windows, vilket du lätt gör på om du söker på "återställ" i startmenyn.
Citera
2011-07-13, 14:49
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelns
Hej!
mvh

http://www.froggie.sk/download.html

Lycka till.
Citera
2011-07-13, 17:07
Bannlyst
Du måste ha en av de högre varianterna av Windows, inte basvarienten.
Sen skall du ladda ner något som heter MUI som kommer i Windows uppdate.
http://en.wikipedia.org/wiki/Multilingual_User_Interface
Välj brittisk engelska MUI ladda ned.
Sedan kan du ändra språk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in