2011-07-13, 01:45
Medlem
Sista_Bossens avatar
Hej, jag har lån och skit.
Är den enda möjligheten att dessa avskrivs att jag dödförklaras?
Eller finns det någon annan möjlighet?
Citera
2011-07-13, 01:53
Medlem
DonRosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Hej, jag har lån och skit.
Är den enda möjligheten att dessa avskrivs att jag dödförklaras?
Eller finns det någon annan möjlighet?

Dödförklaras du så kommer dina skulder att överföras till dödsbot.

Du kan ju ansöka om skuldsanering
Citera
2011-07-14, 17:58
Medlem
Happymes avatar
Du har inte funderat på att betala dina räkningar som de flesta andra gör?
Citera
2011-07-14, 18:13
Medlem
Jane Toppans avatar
Skämtar du??

Dags att du tar dig en titt på Lyxfällan på Tv3 alt Tv3 Play kanske?

Allt du behöver veta om skulder får du svar på i vilket som helst av programmen.
Ha så kul!

...
Citera
2011-07-14, 18:33
Medlem
ensockerbagares avatar
Enda möjligheten är i så fall att räkningarna preskriberas, men det tror jag inte händer så ofta. Då krävs det att de inte har skickat en fordrar på några år (fem eller tio tror jag det är, är dock lite osäker på antalet) så om de skickar en påminnelse om året förlängs det med ett år hela tiden.

Och om du försvinner blir det spikning och andra otrevligheter.
Citera
2011-07-21, 03:39
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensockerbagare
Enda möjligheten är i så fall att räkningarna preskriberas, men det tror jag inte händer så ofta. Då krävs det att de inte har skickat en fordrar på några år (fem eller tio tror jag det är, är dock lite osäker på antalet) så om de skickar en påminnelse om året förlängs det med ett år hela tiden.

Och om du försvinner blir det spikning och andra otrevligheter.

Vad betyder spikning? :s
Citera
2011-07-21, 10:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Vad betyder spikning? :s

Du sitter vid en dator med uppkoppling. Hela internet är din vän. Lär dig att använda det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Delgivning

I vissa fall, främst när det är många som skall delges eller när den som skall delges inte går att få tag på kan delgivning göras på andra sätt. Informationen som skall delges (eller ett meddelande om var informationen finns tillgänglig) kan anslås offentligt eller annonseras. Den kan också lämnas i den söktes bostad eller fästas på dörren till bostaden, så kallad spikning.
Citera
2011-07-22, 22:24
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Du sitter vid en dator med uppkoppling. Hela internet är din vän. Lär dig att använda det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Delgivning

I vissa fall, främst när det är många som skall delges eller när den som skall delges inte går att få tag på kan delgivning göras på andra sätt. Informationen som skall delges (eller ett meddelande om var informationen finns tillgänglig) kan anslås offentligt eller annonseras. Den kan också lämnas i den söktes bostad eller fästas på dörren till bostaden, så kallad spikning.

Man vad vinner de på att spika en lapp på min dörr om jag inte är kvar i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in