2011-07-12, 22:34
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Hittar inte listan på Imdb. Någon som har koll eller kan hjälpa mig finna den?

Har för mig att Titanic spelat in mest, men Hitta Nemo är den som gjort störst vinst sett till budget eller något.

Tack på förhand
Citera
2011-07-12, 22:37
Medlem
tältpinnes avatar
Störst procentuell vinst borde väl Blair Witch Project eller Paranormal Activity stå för?
Senast redigerad av tältpinne 2011-07-12 kl. 22:39. Anledning: fel
Citera
2011-07-12, 22:38
Bannlyst
va lejonkungen eller någon klassiker måste ju tjänat mer? varenda människa har typ set lejonkungen ju xD
Citera
2011-07-12, 22:38
Avslutad
The Blair Witch Project kostade "inget" att göra och blev en jäkla succé.

Edit: Tältpinnen hann före.
Citera
2011-07-12, 22:39
Bannlyst
Har hört att paranomal activity 1 är en utav filmerna som har fått in mest pengar då den inte va så svår att göra. och sen att dom bara behövde nån kamera ett hus bl.a du förstår säkert vad jag menar.

Sen så tror jag att burried(eller hur den stavas) fick in en hel del pengar då folk tyckte att den var bra men ändå så va han bara i en kista hela filmen.
Citera
2011-07-12, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av --j--
The Blair Witch Project kostade "inget" att göra och blev en jäkla succé.

Edit: Tältpinnen hann före.

Gick den ens på bio?

Och den blev väll knappast nån succé i marknaden?
Men jo den blev ju en liten hit men det va ju för att alla gick runt och sa "så jävla äcklig film tänk att dom har gått runt med den kameran och nu är de en film" då alla trodde att det va den "riktiga" filmen som visades ifall nu ens hela historian är sann.

Du förstår säkert inte va jag menar men.
Senast redigerad av Djenki 2011-07-12 kl. 22:43.
Citera
2011-07-12, 22:40
Medlem
AlGhouti90s avatar
Vet inte lönsammast om man tänker på hur mycket det kostade och hur mycket man fick in men jag vet att avatar drog in 2.7 miljarder och kostade 400 000 miljoner (eller mer?). Världens fjärde dyraste film har jag för mig.
Citera
2011-07-12, 22:43
Medlem
Platonfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Hittar inte listan på Imdb. Någon som har koll eller kan hjälpa mig finna den?

Har för mig att Titanic spelat in mest, men Hitta Nemo är den som gjort störst vinst sett till budget eller något.

Tack på förhand
Nej, Titanic har inte längre spelat in mest. Tro det eller ej men den nuvarande 1:an är Avatar, både Titanic och Avatar = James Cameron.

Återkommer med lista.

EDIT: Listan

http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross
Citera
2011-07-12, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djenki
Gick den ens på bio?
Ja. Och filmen var hajpad som fan innan den kom på bio. Mycket tack vare en hemsida och en dokumentär (eller rättare sagt en mokumentary) om myten och filmens grundstory. En jäkla massa folk såg filmen på bio.
Citera
2011-07-12, 22:46
Medlem
Blizztards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpinjonen
va lejonkungen eller någon klassiker måste ju tjänat mer? varenda människa har typ set lejonkungen ju xD

Varenda Svensk, ja!
Citera
2011-07-12, 22:54
Medlem
cykelslangmakarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlGhouti90
Vet inte lönsammast om man tänker på hur mycket det kostade och hur mycket man fick in men jag vet att avatar drog in 2.7 miljarder och kostade 400 000 miljoner (eller mer?). Världens fjärde dyraste film har jag för mig.

Haha blev nog lite rörigt med siffrorna tror jag. 400 000 miljoner = 400 miljarder, om filmen bara drog in 2,7 miljarder måste det ha varit årtusendets jätteflopp.
Citera
2011-07-12, 22:59
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platonfreak
Nej, Titanic har inte längre spelat in mest. Tro det eller ej men den nuvarande 1:an är Avatar, både Titanic och Avatar = James Cameron.

Återkommer med lista.

EDIT: Listan

http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross

Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem