2011-07-12, 22:01
Medlem
Blatiqs avatar
Jag har haft en upprepande dröm med jämna mellanrum. Det börjar med att jag biter käken väldigt hårt, bara biter, och jag kan inte stoppa att bita ihop. Till slut så biter jag så hårt att mina tänder börjar att lossna från tandkötttet.

Oftast i drömmarna så försöker jag trycka tillbaka tänderna i tandköttet, och ibland försöker jag att gå till en tandläkare. Men jag kan aldrig hitta en tandläkare i drömmen. (Har drömt den här drömmen minst 10 gånger).

Ibland känns drömmarna riktigt verkliga, och ibland så tänker jag typ "åh nej, nu tappade jag mina tänder igen". Ibland fattar jag inte ens att det är en dröm och får typ panik för att mina tänder har lossnat.

Vad betyder det här? Varför drömmer jag den här upprepande drömmen?
Citera
2011-07-12, 22:11
Medlem
Vet ej varför du drömmer det och detta är lite OT men ta tillfället i akt och få dig en klardröm är allt jag kan säga, försök inse att du drömmer det och se det som ett drömtecken. "Nu utspelar sig det här igen... det måste betyda att jag drömmer" och då inser du att du drömmer, pröva sedan räkna dina fingrar och/eller hålla för nästan, mun etc. och andas. Har du fler/mindre fingrar och kan andas kan du vara säker på att du drömmer och har då kontroll över drömmen.
Citera
2011-07-12, 22:14
Medlem
fattonys avatar
Väldigt vanlig mardröm faktiskt, har haft den själv ett antal gånger. Det finns massvis med olika tolkningar.
Citera
2011-07-12, 22:14
Medlem
bufoAlvariuss avatar
kan inte så jätte mycket om dröm tydningar, brukade med drömma att jag tappar tänder och då frågade jag min mamma som sa att det betyder att någon nära dig kommer att gå bort.
många veckor senare blev fet så med tyvärr
Citera
2011-07-12, 23:01
Medlem
spuuunits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattony
Väldigt vanlig mardröm faktiskt, har haft den själv ett antal gånger. Det finns massvis med olika tolkningar.

Sant. Allt det här med att spräcka tänder eller liknande är sjukt vanligt. Varför är det så tror ni? Är det för att man är rädd för en permanent skada som aldrig kommer att gå att fixa igen kanske? Har själv drömt om spräckta tänder många gånger.

OT: Som någon annan sa så kan även jag tipsa om att försöka inse att du drömmer. Såvis kan du sluta vara orolig, och tom sätta tillbaks dina tänder i gommen igen. Allt är möjligt i en klardröm.
Citera
2011-07-12, 23:03
Medlem
174563s avatar
Det är en av de mest vanliga drömmar och det är för att du oroar dig om en händelse inom en snar framtid eller om framtiden rent generellt.
Citera
2011-07-12, 23:43
Medlem
Sitelists avatar
Familjetragedi

Jag hade en dröm om att jag tappade en tand och berättade det för min far, då visade det sig att han hade haft en liknande dröm fast han tappat flera tänder eller om det vara hela överkäken några dagar tidigare. Jag frågade min mor som hade en drömbok eller vad det nu heter och hon sa att det kunde ha något med Familjetragedi att göra. 2 veckor senare dog min farfar av en stroke.

Det var helt sjuk.
Citera
2011-07-13, 00:27
Medlem
VelvetReds avatar
För mig brukar drömmar om att jag tappar tänder komma i samband med större förändringar i mitt liv (bra som dåliga).
Citera
2011-07-13, 00:52
Medlem
174563s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitelist
Familjetragedi

Jag hade en dröm om att jag tappade en tand och berättade det för min far, då visade det sig att han hade haft en liknande dröm fast han tappat flera tänder eller om det vara hela överkäken några dagar tidigare. Jag frågade min mor som hade en drömbok eller vad det nu heter och hon sa att det kunde ha något med Familjetragedi att göra. 2 veckor senare dog min farfar av en stroke.

Det var helt sjuk.

Hr drömt tandtappardfrömmen kanske 20 ggr, har en gång drömt att ajg fick mitt kött på händerna bortslitna från dobbermans medans jag såg på helt själv på knä framför dem Riktigt obehagliga drömmar.
Citera
2011-07-13, 01:19
Medlem
mimikryys avatar
Har läst Silvia Browns bok "drömmarnas guide" och det är ju en väldigt vanlig dröm. Något liknande sånthär skriver hon.. " att man kanske talar illa om folk som gör att man vill "få bort tänderna" eller att man är fåfäng. Inget farligt iaf =) .. I annat fall kanske du ska säga förlåt till den du snackat skit om och se fall de hjälper mot drömmarna
Citera
2011-07-13, 22:20
Medlem
En vanlig tolkning är att du uppvisar ett "tandlöst beteende" mot dig själv eller mot din omgivning.
Citera
2011-07-14, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
En vanlig tolkning är att du uppvisar ett "tandlöst beteende" mot dig själv eller mot din omgivning.
Lust att förklara fetstilta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in