2011-07-12, 13:48
Medlem
Jag och några polare tänkte skaffa en 10 Liters tub lustgas till helgen och köra ett race. Vi är run 30 pers så lär nog gå åt. Tuben är ju enkel att fixa. problemet är att fixa regulator, aparaten som man sätter på tuben och reglerar flödet. Tydligen så är det en veckas leveranstid på den så hinner inte komma till helgn. Har tidigare lånat en av en bekant men han har slutat med sånt och har inte längre kontakt med sin polare som hade regulatorn. Så står nu med en tub utan regulator. Finns det någon här som bor i Stockholmstrakten som antingen vill låna ut sin mot hyra eller sälja den till oss? Har bil och kan hämta nästan närsomhelst. skicka ett PM med ditt namn och nummer så ringer jag upp.
Tack på förhand
Citera
2011-07-12, 14:02
Bannlyst
Regulator? Du menar ventil?
Citera
2011-07-12, 15:06
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonite
Jag och några polare tänkte skaffa en 10 Liters tub lustgas till helgen och köra ett race. Vi är run 30 pers så lär nog gå åt. Tuben är ju enkel att fixa. problemet är att fixa regulator, aparaten som man sätter på tuben och reglerar flödet. Tydligen så är det en veckas leveranstid på den så hinner inte komma till helgn. Har tidigare lånat en av en bekant men han har slutat med sånt och har inte längre kontakt med sin polare som hade regulatorn. Så står nu med en tub utan regulator. Finns det någon här som bor i Stockholmstrakten som antingen vill låna ut sin mot hyra eller sälja den till oss? Har bil och kan hämta nästan närsomhelst. skicka ett PM med ditt namn och nummer så ringer jag upp.
Tack på förhand

regulator, skrattretande , varför inte enbart köpa in ballonger? fylla ballonger som är mycket kontrollerbara?
Citera
2011-07-12, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minuten
Regulator? Du menar ventil?

Regulator, ventil. same shit different names :P Menar den som man styr flödet med. Blir ju lite väl kraftigt flöde om man kör direkt från tuben. helt omöjligt att fylla ballonger den vägen som är det som är tanken.
Senast redigerad av Dragonite 2011-07-12 kl. 16:11.
Citera
2011-07-12, 16:17
Bannlyst
Citat:
Regulator, ventil. same shit different names :P Menar den som man styr flödet med. Blir ju lite väl kraftigt flöde om man kör direkt från tuben. helt omöjligt att fylla ballonger den vägen som är det som är tanken.

Nja, inte riktigt:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Regulator_(reglerteknik)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ventil
Citera
2011-07-12, 17:46
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
regulator, skrattretande , varför inte enbart köpa in ballonger? fylla ballonger som är mycket kontrollerbara?

Dom skulle nog explodera jävligt fort utan delen TS vill ha.
Citera
2011-07-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minuten
Nja, inte riktigt:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Regulator_(reglerteknik)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ventil

Får ifall upp en massor med just en sån som jag är ute efter om jag söker på gas regulator på google.

Det en sån här jag är ute efter eller liknande modell för Lustgasflaskor
Citera
2011-07-12, 19:13
Medlem
funkermanis avatar
har ingen aning om det finns men jag kom och tänka på ställen som hyreshuset, dom hur juh ut det mesta. dom har juh en del grejer så det kanske kan vara värt att ringa dom. bara förklara vad du behöver så ska det nog inte vara några problem.

kanske en svettsfirma som har nåt att hyra ut. finns hur mycket som helst.
bara sätta sig och ringa
Citera
2011-07-16, 00:42
Medlem
Lyckades beställa en från Collett Svetsteknik eller nått sånt Så det löste sig
Citera
2011-07-16, 11:43
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Lyckades beställa en från Collett Svetsteknik eller nått sånt Så det löste sig