2004-11-03, 12:16
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Jag har varit inne på det här förut men tänker nu ta upp det igen. Hoppas att detta är en korrekt kanal för just det. Om inte ber jag om ursäkt.

Forumet " Kriminologi & Juridik hör till en av mina personliga favoriter,då jag av olika anledningar är mycket intresserad av de juridiska sakfrågor som där tas upp. Som jag definierar juridisk sakfråga så är det en rättslig problemframställning eller något rent teoretiskt och kunskapsmässigt som hör till ämnesdisciplinen juridik ( processuella bestämmelser, straffsatser, advokatyrket, utbildningar etc). Som jag ser det är dessa två kategorier av inlägg ganska särpräglade, lätta att identifiera och väldigt intressanta - särskilt då det på Flashback finns ett flertal mycket kunniga på området - vars råd och kompetens i annat fall skulle kosta dyra pengar.

Därför tycker jag det är motiverat att skapa ett eget delforum kallat " juridiska frågor", helt avskilt från "krimonologi"-delen som enligt Flashback är ett samlingsnamn för i stort sett vad som helst så länge det kan relateras till någon form av brottslig handling. Ämnespridningen blir tack vare denna defintion av kriminologi väldigt stor, till nackdel för den typen av information som jag själv är ute efter och som jag beskriver ovan.

Jag upplever inte heller att "kriminologi & juridik"forumet idag modereras särskilt hårt och att de trådar som ibland startas allt som oftast mer eller mindre spårar ut i frågor som är av med samhällspolitisk karaktär. Även detta kunde vara en anledning till att dela upp forumet.

Välkomnar feedback.

/CW
Citera
2004-11-03, 12:43
Medlem
Kanske en ny användargrupp... liknande de som redan finns.
http://forum.flashback.info/scandinavia/profile.php?do=editusergroups
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in