2006-09-26, 23:54
Medlem
Svar

En riktig teaterlek delar jag med mig av nu som brukar vara populär i alla fall på efterfester när folk fått i sig lite. Men är ni bara lite glada, öppetsinnade och gillar och ha roligt är det bara köra den ngn gång under festen.

Skriv allas namn på två lappar
Ställ er i en ring runt lapparna som man lägger på golvet, så tar ni upp en lapp i vänsterhand och en i högerhand, läser, får man sitt eget namn eller samma på två lappar släpper man den och så får någon annan göra det med så byter man bara. Man kan alltså inte ha sitt eget namn eller samma namn i bägge.

Den du har i HÖGER hand ska du vara så nära som möjligt, den du har i VÄNSTER vill du så långt ifrån som möjligt. Starta leken, tid typ 2 minuter och kaos brakar lös när alla ska så nära/långt ifrån som möjligt. Alla medel (Hålla fast etc.) är tillåtna.

Efter 2 minuter skriker någon (lekledaren om man utser en sådan) STOPP och så delar man poäng efter enkla regler; Håller man i den man skulle vara nära, eller är jättenära får man 1 Poäng, lyckas man vara minst en/två meter ifrån den man skulle vara långt ifrån får man också 1 poäng.

Upprepa tills någon samlat ihop typ 5 poäng eller hur länge man orkar.
Citera
2006-09-27, 09:41
Medlem
kultingens avatar
Tycker alltid att det är skumt att förloraren ska dricka i lekarna, man kommer väll inte för att vara spiknykter?
Om alla dricker blir det alltid roligt, därför röstar jag för olika typer av ölspel.
Citera
2006-09-27, 10:00
Medlem
Kungen

Ta en kortlek sprid ut alla korten.

Dom olika korten är följande, färg spelar ingen roll

Ess, Pause kort för bara dig och det gäller i 5 min
2, Dela ut 2 klunkar du får ge 1 till den och 1 till den eller alla till 1
3, samma sak som 2:an fast 3 klunkar då
4, samma sak som 2:an
5, Sanningen eller konsekvens,
6, 6:ans tabbel, du börjar säga 1 och så nästa säger 2 osv ända tills någon säger något med 6:ans tabbel te,x 12,18,24 eller något med 6 att göra te,x 26,46
7, vattenfall, han som får sjuan när han börjar dricka ska alla andra dricka lika länge som han
8, Jag har aldrig, Man säger något som te,x jag har aldrig ätit glass alla som ätit glass ska dricka
9, Regel, du får hitta på vad som helst, roligaste regeln att varje gång du dricka ska någon annan dricka dubbelt så mycket
10, Samma som 9:an
Knekt, Alla killar dricker
Dam, Alla amer dricker
Kung, ha ett stort glas i mitten varje gång någon får en kung ska dom hålla lite av sitt dricka i glaset men han som får den sista kungen måste dricka upp det,

Haft många fina minnen av det där spelet, det går ju att ändra grejer på korten men jag rekommenderar det här kort spelet starkt
Citera
2006-09-27, 10:20
Medlem
Heartbeats avatar
Bada !

Man behöver ju inte vara inne hela tiden , hela gänget kan ju bege sig ut också det kan vara en mycket trevlig aktivitet. Så jag har ett roligt tips till dig här.

När det är sommartider och varmt ute, så passa på att hoppa i havet och bada från bryggan vid närmsta strand, specielt när det precis har börjat mörkna. Gjorde detta i sommras och det var riktigt kul ! det blev automatiskt roligt när man var full ! Ett plus var också att vattnet som var lite halv kyligt kändes på nått sätt skönt. Obs var försiktig bara ! <-
Citera
2006-09-27, 16:43
Medlem
brobbans avatar
De flesta sällskapsspel som är lite aktiva, enkla och snabba är klockrena. Pratmakarna är utmärkt!
Citera
2006-09-28, 22:03
Medlem
FunZies avatar
Fått ett par bra svar nu. Någon som sitter och trycker på något skojjigt?
Citera
2006-09-29, 00:55
Medlem
hesons avatar
Självjusternade handikapschack.
För varje pjäs man tar får man en sup av motståndaren, stor sup för Kung & Dam, pytteliten för bönder och liten för resten. Kort betänketid är viktigt annars blir det såsigt.
Men det funkar ju inte om man är många.

Då är det bättre med femkamp (eller tiokamp om man har många lekar på lager)
Väldigt snabba moment (för att man skall hinna dricka också)
* Dart, tre pilar var, samla poäng.
* Luftgevär, tre skott. (kräver dock att man har plats och att ingen är idiot)
* Boule/Boccia-variant, inomhus kör man lämpligen med kapsyler eller spelkort i stället för klot.
* Sten, sax, påse -turnering.
* Gissa vikten, lägg tunga böcker etc. i en ryggsäck, låt alla gissa och väg den på badrumsvågen för att veta vem som vann.
* Flest poäng på två minuter i lämpligt tvspel, två försök bästa räknas (för att alla skall få lite chans att lära sig)
* Slalombana med radiostyrd bil, tidtagning.

För att normalisera grenarna ger man vinnaren i varje gren fem poäng, tvåan fyra, trean tre, fyran två, femma en och resten blir utan. Lägg ihop alla poäng och kora en vinnare som får något fånigt/onödigt.

Prova alla grenar i förväg och skippa/korta dem som tar för lång tid. Poängavdrag för fusk. Skippa väldigt fysiska grenar som armbrytning och snabbast ned för trappan och upp igen, de brukar bara leda till skador.
Citera
2007-03-08, 18:49
Medlem
Drinking games

Det är fest pågång snart och ja undrar om folk har några bra tips på olika lekar
har kört de klassiska som typ star wars...men nåt nytt hade vart skoj
Citera
2007-03-08, 19:36
Medlem
Vet inte vad du klassar som klassiker men fia med hutt rekomenderas varmt=)

jag och några polare kom på en lek får nått år sedan (vet inte om den är vanlig så ja tar inte copyright på den) men den går ut på samma princip som klädpoker fast man kan välja mellan 2 shots eller av med ett plagg. I slutet sitter man där både packad och naken Fördel är förstås om spelet spelas med tjejer då spelet blir lite intressantare
Citera
2007-03-08, 19:49
Medlem
bajskvinnans avatar
borst. (jag vet inte hur det bör stavas, men det utalas som den ryska rödbetsoppan )
Man spelar kortspelet plump och för varje plump ska man ta en hutt. Hur mycke hutten är bestämmer man i början. fördel om man har tillgång till mycke sprit.
kan du inte reglerna till plump rekomenderar jag en simpel sökning på google
Citera
2007-03-08, 22:57
Medlem
"jag har aldrig..." leken, men brukar gå över nästan till bara sex frågor men de ser inte jag nått negativt i !
Citera
2007-03-09, 00:09
Medlem
Zumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shroomster
"jag har aldrig..." leken, men brukar gå över nästan till bara sex frågor men de ser inte jag nått negativt i !

Senaste gången jag lekte det slutade det med grov misshandel
(jag var varken offer eller gärningsman som tur va)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in