2007-11-21, 21:14
Bannlyst
haha, nu blev man ju ganska sugen på att festa när man läser allt detta men håller med som många andra mari cart 64 är en klassiker, uppskattas även starkt bland tjejor.
Citera
2007-11-22, 08:52
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aepok
Slaps, öl-kronan och sånt där.

Buffalo är en rolig passiv lek också. Går till som följande. Alla måste under kvällen dricka med ''fel'' hand. Alltså dricker man vanligtvis med högerhanden måste man dricka med vänsterhanden. Annars får man dricka upp resten av ölen, drinken, ett shot etc i ett svep. Enklast är ju om alla ska dricka med vänsterhanden.
Ser man någon dricka med drycken i högerhand gastar man buffalo.

Brukar sluta i att en med dåligt minne/koncentration slutar sjukt packad eftersom att i början så dricker han med fel hand av ren dumhet, och efter en del Buffalos så glömmer han bort det tack vare spriten =)
Citera
2007-11-22, 09:08
Medlem
måste som skriver mario cart m.m.. ÄR det ingen av er
som har några flickor på festerna?
Citera
2007-11-22, 09:22
Medlem
irbors avatar
Det finns väll någon sånhär 1 öl-shot i minuten i 100 minuter sak?
Är rätt säker att den postats innan men någon som vet länken där man kan ladda hem
själva programet till datorn?
Citera
2007-11-22, 12:46
Medlem
Ovärdeligs avatar
Lustgas är ju en riktigt höjjdare på föresten, risken med att ha lustgas på självaste festen är att folk ser en som en knarkare sen är man inte så social när man sitter och håller andan bland folk man knappt känner
Citera
2007-11-22, 15:04
Medlem
saprofyt.s avatar
Det är ju inte ett måste att göra någonting speciellt på förfesten. Det brukar ju vara chill att bara sitta och snacka, dra en cigg och sådär. Men om ni nu måste ha någonting speciellt att inrikta er på, så lägger jag min röst på ölspelet. Brukar vara riktigt roligt!
Citera
2007-11-22, 17:22
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irbor
Det finns väll någon sånhär 1 öl-shot i minuten i 100 minuter sak?
Är rätt säker att den postats innan men någon som vet länken där man kan ladda hem
själva programet till datorn?

Japp, länken är http://joelbitar.se/100min/rules.html men sidan verkar vara nere.

Det går i alla fall ut på att man med fyra liter öl ska dricka en shot bestående av 4cl varje minut.
Man behöver egentligen inte programmet utan det räcker med en klocka som ringer varje minut.

Det är rätt sjukt hur en minut kan verka olika lång, ibland sitter man och väntar och väntar om ingen pratar och man håller koll på klockan men om man sitter och snackar och är helt upptagen med annat så går minuten jättefort

Man får även bestämma om man ska ha någon paus i mitten för att gå på toa.
Då har man efter 100 min druckit 8 st 50cl öl vilket är rätt snabbt tycker jag, passar utmärkt som förkrök. Det blir rätt jobbigt i slutet för man blir väldigt full i magen men det är kul. Det kräver dock att alla verkligen är med på leken annars blir det tråkigt och ingen orkar hålla igång i en timme och 40 min.
Citera
2007-11-23, 18:28
Bannlyst
Är man full så brukar dom flesta klassiska lekarna gå hem som jag-har-aldrig och sanning och konsekvens gå hem. Men kör utan sanning. Mycket roligare. Kör helst med folk som har förhållande. Kul att se deras miner när någon slickar någon över kinden eller dylikt.

Citera
2007-11-23, 20:12
Medlem
Skäggbiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don_carleone
Sökte runt lite, men hittade inga vidare tips på saker som kan göra förfesten roligare.

I helgen provade vi charader och det var riktigt roligt! Det var längesedan man skrattade så. Nu undrar jag vilka tips ni har? Helst saker som är möjligt att göra innomhus då vi går mot vintern.

Singstar / Guitar Hero och en flaska mörk Kapten.. då är man lagom för utgång. Glöm inte att ha ett bra sällskap att inmundiga detta med. Ha det så roligt
Citera
2007-11-23, 20:28
Medlem
mongrels avatar
Duger det inte att supa, samtala och lyssna på musik som folk helt plötsligt? Varför tramsa till sin vuxna tillställning med barnlekar och tv-spel? Har ni tråkiga vänner som inte har någonting att säga eller? Skulle springa från en sådan "förfest" snabbare än en katt med senap i röven.
Citera
2007-11-23, 20:35
Medlem
Skäggbiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
Duger det inte att supa, samtala och lyssna på musik som folk helt plötsligt? Varför tramsa till sin vuxna tillställning med barnlekar och tv-spel? Har ni tråkiga vänner som inte har någonting att säga eller? Skulle springa från en sådan "förfest" snabbare än en katt med senap i röven.

Man behöver inte vara vuxen alltid.. det kan ju faktiskt vara ganska kul att bara dricka sprit och bete sig som en tonåring.
Citera
2007-11-23, 20:40
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiffen
Man behöver inte vara vuxen alltid.. det kan ju faktiskt vara ganska kul att bara dricka sprit och bete sig som en tonåring.
När jag var tonåring lekte jag då aldrig lekar när jag söp. Det är väl roligare att prata med varandra? Har man typ en karaokemaskin kretsar ju hela festen kring den, inte kring människorna. Tycker det blir trist och opersonligt. Men det kanske bara är jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in