Citat:
Ursprungligen postat av nighwolf435
Men har dom inga egna kyrkor eller lånar dom kyrkor från svenska kyrkan
har hört att dom lånar kyrkor

De lånar lokaler i Stockholm. De har blivit utkastade från sina permanenta lokaler tidigare, och är på minst två olika ställen. De har svårt att få någon att acceptera deras verksamhet, kanske främst efter skandalen med Richard Williamsson (UK) som gjorde ett misstag genom att uttala sig ifrågasättande om Förintelsen där det hela såg ut som ett beställningsjobb. Tro inte på de obekräftade uppgifterna om att det finns Förintelseförnekare inom SSPX, för så är inte fallet även om media vill framställa det så.
De arbetar verkligen i motvind, då ingen av de endast två pastorerna inom SSPX Sverige bor i just Sverige. Varje mässa betyder en resa för någon av dessa pastorer till Sverige.
Jag har personligen träffat och samtalat med båda dessa pastorer, och har fått ett mycket seriöst intryck. Gemensamt för dessa är att de inte tror att mångkultur fungerar, och det finns även stöd för detta i Bibeln. De säger således sådant som inte svenska protestantiska pastorer säger, då detta är obekväma sanningar. Kom ihåg nu att jag är helt ärlig med att jag inte hört något rasistiskt.