2011-07-11, 20:45
Medlem
Emelisans avatar
Jag färgar håret, och efter några tvättar (5-6) så ser jag verkligen en märkbart skillnad i färg, det blir ljusare och passar mig inte alls. Jag använder schampoo och balsam för att behålla färgen längre, men det verkar inte fungera särskilt bra. Tips på något som verkligen fungerar?
Citera
2011-07-11, 20:59
Medlem
Fettopappas avatar
Vad har du för hårfärg då?
Duscha håret mer sällan och köp färgbevarande schampoo och balsam. Flaskorna brukar oftast vara i den hårfärgen man har.
Citera
2011-07-11, 21:01
Medlem
Emelisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Vad har du för hårfärg då?
Duscha håret mer sällan och köp färgbevarande schampoo och balsam. Flaskorna brukar oftast vara i den hårfärgen man har.

Just nu har jag en röd-brunaktig hårfärg. Ganska mörk. Jag gör precis det du skriver. Duschar mer sällan och har färgbevarande schampoo samt balsam.
Citera
2011-07-11, 21:04
Medlem
Fettopappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelisan
Just nu har jag en röd-brunaktig hårfärg. Ganska mörk. Jag gör precis det du skriver. Duschar mer sällan och har färgbevarande schampoo samt balsam.

Ja, kan tänka mig det. Röda pigment försvinner väldigt snabbt. Du får väl helt enkelt hålla igen med toningar.
Citera
2011-07-11, 22:40
Medlem
Emelisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Ja, kan tänka mig det. Röda pigment försvinner väldigt snabbt. Du får väl helt enkelt hålla igen med toningar.

Ja, nackdelen är ju att det är dyrt att tona så ofta. Men men, det får jag väl göra om jag ska behålla min hårfärg antar jag.
Citera
2011-07-11, 23:42
Medlem
TheKickss avatar
Prova den här...

http://www.lyko.se/sv/artiklar/revlon-nutri-color-creame-411-brown.html

De finns i många olika färger. Du behöver nog en med mycket rött i för att behålla en rödbrun färg. Men fråga en frisör om du är osäker. Produkten finns bara hos frisörer.
Senast redigerad av TheKicks 2011-07-11 kl. 23:44.
Citera
2011-07-11, 23:48
Medlem
Emelisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Prova den här...

http://www.lyko.se/sv/artiklar/revlon-nutri-color-creame-411-brown.html

De finns i många olika färger. Du behöver nog en med mycket rött i för att behålla en rödbrun färg. Men fråga en frisör om du är osäker. Produkten finns bara hos frisörer.

Ja just det! Den är faktiskt skitbra. Det finns för alla nyanser. När jag var blond körde jag en sådan med silverschampoo effekt. Fungerar verkligen! Hade helt glömt bort det. Ska gå imorgon och titta på det där och fråga frisören när jag ändå håller på.
Citera
2011-07-13, 12:55
Medlem
Använd schampoo och balsam med UV skydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in