• 1
  • 2
2004-11-03, 22:39
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
50-70mg tycker jag är optimalt för att hallusinera bort sig. somver på dem göra jag över huvudtaget inte.

Ah okej, där ser man, så du kan inte alls somna på dom? Även om du tar större mängder?

/Maria
Citera
2004-11-03, 22:40
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk
Ta tills du skäms, brukar jag gå efter.

Haha, okej :P
Ska tänka på det nästa gång.

/Maria
Citera
2004-11-03, 22:49
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölk
Ah okej, där ser man, så du kan inte alls somna på dom? Även om du tar större mängder?

/Maria
jo då sätter jag i mig 150mg så klart jag däckar förr eller senare. men vem vill sova när man kan ta över världen!?! sova kan man göra på 15mg immovane.

EDIT: min kropp är van att få 6 underbara nätter i månaden.
Citera
2004-11-04, 00:06
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
jo då sätter jag i mig 150mg så klart jag däckar förr eller senare. men vem vill sova när man kan ta över världen!?! sova kan man göra på 15mg immovane.

EDIT: min kropp är van att få 6 underbara nätter i månaden.

så du sover bättre på Imovane än Stilnoct? Ja där ser man, hade stor hjälp av Imovane i början, men antar att min kropp vänjer sig och behöver större och större mängder snabbare "än normalt" .. eller det är vad min läkare säger .. även om han inte riktigt kan förstå hur fanke jag kan vara vaken på alla de tabletter jag äter, vilket inte alls är många eller mkt i mina ögon, men tydligen i hans ..

Tungt med sömnproblem =/

6 nätter i månaden? Äter du ngt spec då för att kunna sova? Tyngre tabletter kanske? Provat många olika? *mkt nyfiken* Har själv "mkt grava sömnstörningar" som det så fint står i mina papper .. skulle vara intressant att få läsa vad ngn liknande gör för att kunna sova .. om du nu kan sova dessa sex underbara nätter .. kan ju faktiskt vara så att du gör ngt helt annat för att få 6 underbara nätter i månaden .. men nu var det kanske bara jag som lät fantasin spåra iväg =P

/Maria
Citera
2004-11-04, 01:07
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölk
6 nätter i månaden? Äter du ngt spec då för att kunna sova? Tyngre tabletter kanske? Provat många olika? *mkt nyfiken* Har själv "mkt grava sömnstörningar" som det så fint står i mina papper .. skulle vara intressant att få läsa vad ngn liknande gör för att kunna sova .. om du nu kan sova dessa sex underbara nätter .. kan ju faktiskt vara så att du gör ngt helt annat för att få 6 underbara nätter i månaden .. men nu var det kanske bara jag som lät fantasin spåra iväg =P
jag får 60 st stilnoct á 10mg i månaden men eftersom dessa har så trevliga bieffekter på mig tenderar jag att sätta i mig mer än rekomenderat (rek. 10-20mg/natt). jag har haft benzo utskrivet att sova på, då hade jag lorazepam som lugnande och fenezepam som sovpiller, ett tag också imovane. när dessa sömmedel (stilnoct dvs eftersom det är det jag får nu att sova på) tar slut brukar jag sova varannan natt eller överdosera mina oxascand rejält men det straffar sig också eftersom de då tar slut och jag har sån ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

nu et jag inte hur du har det med medicineringen och hur du haterar tabletter men jag har problem med benzomissbruk.
Citera
2004-11-04, 01:31
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
jag får 60 st stilnoct á 10mg i månaden men eftersom dessa har så trevliga bieffekter på mig tenderar jag att sätta i mig mer än rekomenderat (rek. 10-20mg/natt). jag har haft benzo utskrivet att sova på, då hade jag lorazepam som lugnande och fenezepam som sovpiller, ett tag också imovane. när dessa sömmedel (stilnoct dvs eftersom det är det jag får nu att sova på) tar slut brukar jag sova varannan natt eller överdosera mina oxascand rejält men det straffar sig också eftersom de då tar slut och jag har sån ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

nu et jag inte hur du har det med medicineringen och hur du haterar tabletter men jag har problem med benzomissbruk.

Jag anser inte mig själv som att ha ngt problem med min medicinering. Dock så tror jag själv att jag skulle behöva mer hjälp av just medicin för att orka mig igenom dagarna, vissa mer än andra .. och då ligger det lätt till att ta till sk självhjälp .. dvs att inta mediciner som inte är utskrivna på lagligt sätt .. dock så har jag alldeles fel kontakter för att kunna göra det, vilket på sitt sätt säkert är bra.

Och känner igen mig i det där med att få sån ångest att man inte vet vart man ska ta vägen, det är då man önskar att man hade ngt lugnande preparat att ta till .. som funkar snabbt .. eller ngt som man slockar tvärt av, eftersom det är i just de tillfällerna riskerna att man gör ngt dumt ökar .. självdestruktiv .. u know .. =/

Tungt att känna att man har problem med sitt intag av tabletter .. dock kanske det är ett måste när man mår som man gör .. vad vet jag .. vet iaf att det är svårt att ta itu med andra problem som iof är väldigt viktiga .. när man mår som man gör .. det är svårt att försöka få ordning på flera saker samtidigt .. när det mesta runt om en eller iaf i en är rent kaos ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in