Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
jag får 60 st stilnoct á 10mg i månaden men eftersom dessa har så trevliga bieffekter på mig tenderar jag att sätta i mig mer än rekomenderat (rek. 10-20mg/natt). jag har haft benzo utskrivet att sova på, då hade jag lorazepam som lugnande och fenezepam som sovpiller, ett tag också imovane. när dessa sömmedel (stilnoct dvs eftersom det är det jag får nu att sova på) tar slut brukar jag sova varannan natt eller överdosera mina oxascand rejält men det straffar sig också eftersom de då tar slut och jag har sån ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
nu et jag inte hur du har det med medicineringen och hur du haterar tabletter men jag har problem med benzomissbruk.
Jag anser inte mig själv som att ha ngt problem med min medicinering. Dock så tror jag själv att jag skulle behöva mer hjälp av just medicin för att orka mig igenom dagarna, vissa mer än andra .. och då ligger det lätt till att ta till sk självhjälp .. dvs att inta mediciner som inte är utskrivna på lagligt sätt .. dock så har jag alldeles fel kontakter för att kunna göra det, vilket på sitt sätt säkert är bra.
Och känner igen mig i det där med att få sån ångest att man inte vet vart man ska ta vägen, det är då man önskar att man hade ngt lugnande preparat att ta till .. som funkar snabbt .. eller ngt som man slockar tvärt av, eftersom det är i just de tillfällerna riskerna att man gör ngt dumt ökar .. självdestruktiv .. u know .. =/
Tungt att känna att man har problem med sitt intag av tabletter .. dock kanske det är ett måste när man mår som man gör .. vad vet jag .. vet iaf att det är svårt att ta itu med andra problem som iof är väldigt viktiga .. när man mår som man gör .. det är svårt att försöka få ordning på flera saker samtidigt .. när det mesta runt om en eller iaf i en är rent kaos ..