• 2
  • 3
2011-07-12, 09:56
Medlem
Helle031s avatar
h, Backa r inte s jvla farligt.
Bodde dr i ca 22 r och knde mig aldrig otrygg.
Citera
2011-07-12, 10:16
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
h, Backa r inte s jvla farligt.
Bodde dr i ca 22 r och knde mig aldrig otrygg.

Jag har bott hr i sammanlagt 7 r snart och frutom att det r extremt strigt att ha en polishelikopter ver huvudet hela dagen igr s mrker jag knappt att snt hnder. Har aldrig ens varit i nrheten av en skottlossning men visst det hnder. Ofta s verdrivs situationen hr p FB. Det r ju definitivt inte s att p varje hrna str det en hustler som frsker rna eller blsa dig. Vi kan g p gatorna utan att folk str en med sina kriminella aktiviteter. nd vill folk hela tiden mla upp en bild av misr fr att det passar deras illusioner om att Sverige r p vg att g under...
Citera
2011-07-12, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kickieonair
Vi bor i Brunnsbo och vaknade i natt (ngon gng mellan 01.00 och 06.00, ingen aning om vad klockan var) av skrikande dck och sirener, kta hollywoodbiljakt, mitt i bostadsomrdet (det r mycket vgbommar och barn och snt hr s i vanliga fall brukar det inte vara ngon trafik alls utom krypkrning till och frn parkeringar).

Vilken del av Brunnsbo? Jag hrde inget hr borta vid torget.
Ingen information i tidningar eller direkt frn polisen heller
Citera
2011-07-12, 12:43
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floer
Du br dock ha noterat att den stora majoriteten av skottlossningarna sker p Hisingen Island, inte i Gteborg.

Hisingen r iofs bst i gbg om man hller sig till Eriksberg, Lindholmen, Lundby, Kvillestan etc.

Det r lngre in p Hisingen som den bohuslnska inaveln har tagit ett fast grepp.
Citera
2011-07-12, 13:16
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Hisingen r iofs bst i gbg om man hller sig till Eriksberg, Lindholmen, Lundby, Kvillestan etc.

Det r lngre in p Hisingen som den bohuslnska inaveln har tagit ett fast grepp.
Lste i Tidningen Hisingen innan jag flyttade i vras att Lundby hade ca 10 brott med ddlig utgng frra ret.

Kvillestan r inget roligt omrde heller.

" Frra ret dog 10 personer i Biskopsgrden p grund av brott "
" Fr Lundby var siffran med ddlig utgng nio fall frra ret, tre fler n ret innan. Annars r den Lundby den stadsdel, till fljd av att man r ngot av Hisingens centrum, med flest antal anmlda brott. "

http://direktpress.drumedar.net/gote...lats-Hisingen/
Citera
2011-07-12, 14:30
Medlem
kickieonairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metha
Vilken del av Brunnsbo? Jag hrde inget hr borta vid torget.
Ingen information i tidningar eller direkt frn polisen heller

Jag bor ocks rtt nra torget. Du mste sovit hrt! Iofs hade vi fnstret ppet och de krde precis utanfr.

Kollade ocks p polisens dygnsrapport eller vad det heter men det stod inget om ngon biljakt. Jag som blev nyfiken.
Citera
2011-07-17, 03:50
Bannlyst
Det blev vldigt tyst om detta det har inte framkommit hur mnga skott som avlossades eller hur mnga som var inblandade.
Citera
2012-11-09, 14:26
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Lste i Tidningen Hisingen innan jag flyttade i vras att Lundby hade ca 10 brott med ddlig utgng frra ret.

Kvillestan r inget roligt omrde heller.

" Frra ret dog 10 personer i Biskopsgrden p grund av brott "
" Fr Lundby var siffran med ddlig utgng nio fall frra ret, tre fler n ret innan. Annars r den Lundby den stadsdel, till fljd av att man r ngot av Hisingens centrum, med flest antal anmlda brott. "

http://direktpress.drumedar.net/gote...lats-Hisingen/

D rknar dom antagligen Svartedalen till Lundby vilket inte r rtt
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här