Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-10, 23:07
  #1933
Medlem
Kommer ihåg en serie ur någon gammal KA-Pocket från 70-talet där Björnligan ska försöka blåsa Joakim genom den intressanta metoden att involvera honom i en film, en cool bio-pic där han ska få spela sig själv som actionhjälte och miljardär: från den första intjänade dollarn till den mogne affärsmannen, med många äventyr. För att skaffa sig credit hyr de in den kände regissören Linus Lins, som är ovetande om planen. I filmen ska det ingå en episod med ett försök till inbrott av björnbröderna i pengabingen, och uträkningen är givetvis att detta inbrott som i manus misslyckas, ska förvandlas till verklighet under täckmantel av filminspelningen. En av björnbröderna, som poserar som producent, diskuterar manuset med Joakim före inspelningen och båda blir mycket upptända på de många spännande scenerna som är på gång (men upptända av något skilda anledningar?); så berättar han att Joakim ska få kämpa mot Bjönrligan och Joakim blir ännu mer förtjust.

Joakim, med spelande ögon: "Ja, de har sannerligen fått sina fiskar varma!"
Boven faller ur rollen och hoppar plötsligt upp och ropar med knutna nävar: "Men den här gången blir det annorlunda!!"
Joakim, förvånad: "Eh? Hur så - jag förstår inte?"
Björnbusen, tillbaka in i sin roll: "Ursäkta, jag menade...det blir mer spännande men ni besegrar dem naturligtvis."

__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2015-10-10 kl. 23:26.
Citera
2015-10-17, 19:24
  #1934
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Med anledning av dagens tjat om de där jävla Håkan-biljetterna... Kråkan Gnällström, som Alexander Lukas ber Kalle att spela för honom när han i utbyte mot sjukhjälp ska låna ut sin tur!
Citera
2015-10-26, 18:27
  #1935
Medlem
Koddmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kommer ihåg en serie ur någon gammal KA-Pocket från 70-talet där Björnligan ska försöka blåsa Joakim genom den intressanta metoden att involvera honom i en film, en cool bio-pic där han ska få spela sig själv som actionhjälte och miljardär: från den första intjänade dollarn till den mogne affärsmannen, med många äventyr. För att skaffa sig credit hyr de in den kände regissören Linus Lins, som är ovetande om planen. I filmen ska det ingå en episod med ett försök till inbrott av björnbröderna i pengabingen, och uträkningen är givetvis att detta inbrott som i manus misslyckas, ska förvandlas till verklighet under täckmantel av filminspelningen. En av björnbröderna, som poserar som producent, diskuterar manuset med Joakim före inspelningen och båda blir mycket upptända på de många spännande scenerna som är på gång (men upptända av något skilda anledningar?); så berättar han att Joakim ska få kämpa mot Bjönrligan och Joakim blir ännu mer förtjust.

Joakim, med spelande ögon: "Ja, de har sannerligen fått sina fiskar varma!"
Boven faller ur rollen och hoppar plötsligt upp och ropar med knutna nävar: "Men den här gången blir det annorlunda!!"
Joakim, förvånad: "Eh? Hur så - jag förstår inte?"
Björnbusen, tillbaka in i sin roll: "Ursäkta, jag menade...det blir mer spännande men ni besegrar dem naturligtvis."

Låter intressant, vet du vilken pocket det är?
Citera
2015-10-27, 18:21
  #1936
Medlem
Man glömmer aldrig karaktären som heter Snorre Snabel.. jävla lirare det där
Citera
2015-10-27, 18:56
  #1937
Medlem
Inge Tagg heter frimärkshandlare.
Citera
2015-10-28, 10:37
  #1938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koddmongot
Låter intressant, vet du vilken pocket det är?


Nej, men det är relativt tidigt. Någon av de tjugo första - en kompis hade flertalet av de tjugo tidigaste i serien, inga senare, och det är där jag läste det.
Citera
2015-10-28, 15:05
  #1939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej, men det är relativt tidigt. Någon av de tjugo första - en kompis hade flertalet av de tjugo tidigaste i serien, inga senare, och det är där jag läste det.


Tog en titt på Wikipedia - det är nr 12, Farbror Joakim räddar äran (1972); äventyret heter "Farbror Joakim filmar". Björnligan gör f ö flera innovativa försök att bryta sig in i kassavalvet i denna pocket.
Citera
2015-11-19, 23:54
  #1940
Medlem
Elementarts avatar
Det är kul när de driver med advokatbyråer och försäkringsbolag, man tänkte inte så mycket på det när man var liten och läste serierna men man fattar det nu, "Ruffel & Båg" hette ett av företagen i en av de senaste tidningarna jag läste.
Citera
2015-12-10, 00:03
  #1941
Medlem
Elementarts avatar
I ett kapitel i Kalle Ankas Pocket så nämndes tv-programmet Trallas (gissar att det ska referera till Dallas).
Citera
2015-12-13, 08:13
  #1942
Medlem
oldtimedrunks avatar
Lite namn jag kommer ihåg:

Skrålan Häckvift
Busing Björns
Tommy Tumult
Nisse Nageltrång
Magnus Magnat
Stöning Drulls
Maggan Häcksax
Ankapulko
T. Juv & A. Larm
Yrrol Flint
Gunnar Gröt
__________________
Senast redigerad av oldtimedrunk 2015-12-13 kl. 08:34.
Citera
2015-12-13, 14:47
  #1943
Medlem
Geomeisters avatar
*Flämt*
Citera
2015-12-24, 06:43
  #1944
Medlem
Softis...s avatar
Kalle åker på semester till en ö som är full av Gulfjunade Gnälljönsar. =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback