2011-07-11, 12:27
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Jag anser att det är inte de som väljer att äga en målvaktad bil som gör fel utan dom som är målvakter. Jag menar, om jag hade kunnat komma undan parkeringsavgifter och liknande så hade jag gjort det, inget snack om saken. Det är så jävla mycket skatter och avgifter överallt i detta jävla landet så jag kan få hjärnblödning för mindre.

Så dom som av olika anledningar väljer att äga bil på det sättet har jag inget emot. Däremot att slå mynt av kryphål i systemet, i massiv upplaga är vl inte lika okej.

Jag ser det lite som att plocka åt sig ett äpple för att man är hungrig kontra sno hela jävla äpplekärran och sen sälja till de behövande. Det ena kan ses som okej och det andra inte. Hade man erbjudit andra att registera bilar på sig, som en god samarit och av medmänsklighet hade det varit en annan sak men så är inte fallet. Det är att sko sig på andra det handlar om och det är inte okej i min bok.

Så. Ge fan i den lille mannen och gå efter dom stora fiskarna;

Idag är det fritt att registrera hur många bilar som helst på sig och det är det som är problemet.

Om man istället hade infört en gräns på, säg, 8 bilar och efter det haft det som i US, att man var tvungen att vid ägarbytet gå upp på DMV så hade ju personal där kunnat göra en check på hur pappersarbetet på de 8 tidigare bilarna skötts och därigenom avgort ifall ägarbytet är okej.

Massa obetalda parkeringsavgifter, vägskatter å annat skit, så blir det "Reject". "DU får inte skriva fler bilar på dig".

MEd max 8 bilar blir dom inte feta på sin verksamhet och verksamheten kommer då att avvecklas. Problemet löst.

Jag själv äger 4 bilar idag. Hobby och intresse som gör det för mig. Det finns fler bilar jag vill ha och som jag kommer köpa om rätt tillfälle dyker upp. Jag är helt grön i alla register så för mig är det inga problem att regga en 9:e på mig.

Däremot så är det stopp för bedragarna.

Vad tycks? Rätt sätt att göra det på?
Citera
2011-07-11, 12:45
Medlem
Det rätta vore väl att skicka alla dessa obetalda p-böter och vägskatter till Kronofogden som får göra en utmätning. Det är inte så kul att vara målvakt längre när Kronofogden börjar plocka av dina grejer. Att dessa målvakter som regel inte har några tillgångar kommer man väl runt genom att man helt enkelt då plockar bilen det gäller, säljer den för att täcka skulderna och lämnar tillbaka överskottet. Det sätter ju åt både målvakten och den som egentligen nyttjar bilen.
Citera
2011-07-11, 12:47
Bannlyst
genom att sluta terrorisera folk att de inte får parkera någonstans och detta till dyra avgifter. Bara bra att det finns bilmålvakter då.
Citera
2011-07-11, 12:49
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Det rätta vore väl att skicka alla dessa obetalda p-böter och vägskatter till Kronofogden som får göra en utmätning. Det är inte så kul att vara målvakt längre när Kronofogden börjar plocka av dina grejer. Att dessa målvakter som regel inte har några tillgångar kommer man väl runt genom att man helt enkelt då plockar bilen det gäller, säljer den för att täcka skulderna och lämnar tillbaka överskottet. Det sätter ju åt både målvakten och den som egentligen nyttjar bilen.

Det rör sig som regel om skrotbilar (pris därefter) och bilarna finns ju inte att finna, dom är ju spridda över en stor yta (Sverige). Stort problem.

Dessutom ifall dom nu lyckas beslagta bilen är dom där kvickt med ett nyskrivet kvitto som visar att bilen sålts bara ett par timmar innan beslagtagandet och löser ut den igen.

Jag tror fortfarande att man måste strypa till där problemet först börjar, dvs vid VV:s ägarbytessystem.

Citat:
Ursprungligen postat av essens
genom att sluta terrorisera folk att de inte får parkera någonstans och detta till dyra avgifter. Bara bra att det finns bilmålvakter då.

Men! Läs hela trådstarten så ser du att det inte inte detta tråden handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in