Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-07-13, 21:26
Medlem
Kratomkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploe
Kan ju även gömma det i en av dörrarna i huset , om dom har en viss tjocklek vill säga.
Tjocka dörrar är oftast 2 tunna väggar med luft/isolering i, sågar du då ett håll på åvansidan av dörren så kan du få ett bra utrymma att stoppa ner grejjerna i , ha gärna en låda som du lägger grejjerna i innan du lägger ner dom i dörren.
Sen är det bara att komma på ett bra sätt att få luckan på ovansidan av dörren att inte synas, som t ex ett litet gångjärn på insidan. Då blir det som en liten dörr uppe på den riktiga dörren.
Lycka till!

Riktigt smart men nu vet snart varenda snut i landet vart de ska kolla frågel holkar och inget kommer få vara i fred längre...

Förslaget om skogen och GPS var smart men då ska man nog gömma mobilen också så inte bara polisen öppnar mobilen och ser att du har en markering mitt ute i skogen
Citera
2011-07-13, 21:45
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Gräva ner det i skogen är absolut det bästa, notera sedan platsen med hjälp av GPS koordinater, och leta upp platsen med mobilen, riktigt smidigt.

Nja, telefonens GPS loggar dig när den är igång, så använd inte din vanliga lur till detta.

För övrigt borde ni vara försiktiga med vilka tips ni ger ut på ett polisbevakat forum, poängen är ju liksom att snuten inte ska få reda på gömställena när det väl slår till.
Citera
2011-07-14, 02:14
Medlem
Vad sägs om att knalla ned till en bussterminal/tågstation/resecentrum med sådana där förvaringsskåp?

Jag bor i en mindre stad men det finns ändå sådana här så jag antar att de finns överallt more or less.

Bara släng i en tia eller vad det kostar och lägg det där, dom töms oftast inte fören var 6e månad ändå
Citera
2011-07-19, 09:44
Medlem
Vadfan...

Kom igen nu.. Ungarna kan ju hitta knarket?

Citat:
Ursprungligen postat av Dors
I barnens tjocka böcker som man "gräver" ur så de blir som små kistor och i barnens leksaker. Man måste ha barn då dock.

Källaren funkar ju också om du har mycket bröte så de knappt kommer in.
Citera
2011-07-19, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefare
Vadfan...

Kom igen nu.. Ungarna kan ju hitta knarket?
Men det skulle dom nog inte ta så stor skadda av Skulle säkert bli en trevlig stund för hela familjen ist
Citera
2011-07-19, 11:05
Medlem
minschas avatar
Tar polisen alltid med hund vid husrannsakan? Blir dom snällare om man bjuder på fika o kanske en fredspipa?
Citera
2011-07-19, 11:48
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minscha
Tar polisen alltid med hund vid husrannsakan? Blir dom snällare om man bjuder på fika o kanske en fredspipa?
Nej de gånger jag råkat ut för det har det varit tre idioter i SWAT-mundering som vänt upp och ner på hela hemmet. Fika kom inte på tal för jag skulle sitta ner och hålla käften, alternativt berätta vart drogerna som inte finns är...
Citera
2011-07-19, 12:59
Medlem
minschas avatar
Om de inte hittar något, måste de inte städa iordning lite efter sig då? De kan ju inte lämna allt i en röra.
Och är det vanligt att dom lyfter på sängen (den stora tunga madrassen) för att kolla under den?
Citera
2011-07-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploe
Kan ju även gömma det i en av dörrarna i huset , om dom har en viss tjocklek vill säga.
Tjocka dörrar är oftast 2 tunna väggar med luft/isolering i, sågar du då ett håll på åvansidan av dörren så kan du få ett bra utrymma att stoppa ner grejjerna i , ha gärna en låda som du lägger grejjerna i innan du lägger ner dom i dörren.
Sen är det bara att komma på ett bra sätt att få luckan på ovansidan av dörren att inte synas, som t ex ett litet gångjärn på insidan. Då blir det som en liten dörr uppe på den riktiga dörren.
Lycka till!

Bra. Där ska jag leta nästa gång.

// Pålisen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in