2011-07-10, 22:16
Bannlyst
Hejsan. Jag vet inte alls om jag placerar tråden rätt, men jag försöker här.

Det är så att jag har en intern C-hårddisk som är 29,2 GB stor där jag förvarar alla program samt själva operativsystemet (Windows Vista). Just nu är det endast 963 MB ledigt utrymme på den disken, vilket gör att datorn arbetar långsammare.

Sedan har jag en extern 1000-GB hårddisk med massor utav utrymme kvar.

Det jag undrar över är om jag kan tilldela minne från den externa hårddisken till den interna, så kanske datorn slipper fundera så jävla länge när jag exempelvis vill tömma papperskorgen på skrivbordet?

Har ni några andra lösningar på mitt problem? Borde jag kanske flytta alla program från den interna till den externa istället? Men det tar väl massa tid.
Citera
2011-07-11, 01:37
Moderator
Protons avatar
NTFS stöder ju mount points, så visst går det att montera disken i valfri katalog och därmed utöka minnet, men frågan är om du vinner så mkt på det i och med att SATA-bussen är snabbare än USB-anslutningen(eller vad du nu kan ha). Du kan kanske prova? Montera diskar gör man för övrigt i diskhantering i kontrollpanelen.
Citera
2011-09-13, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
NTFS stöder ju mount points, så visst går det att montera disken i valfri katalog och därmed utöka minnet, men frågan är om du vinner så mkt på det i och med att SATA-bussen är snabbare än USB-anslutningen(eller vad du nu kan ha). Du kan kanske prova? Montera diskar gör man för övrigt i diskhantering i kontrollpanelen.

Jag måste bara bumpa denna tråd. Kan du förklara för mig hur exakt jag går tillväga för att montera diskarna i diskhanteringen och därmed utöka minnet? Förstår ärligt talat noll, all hjälp uppskattas! Just nu har jag 1,29 gigabyte kvar på C-hårddisken av ~30 GB och det gör att datorn arbetar ganska långsamt.
Citera
2011-09-13, 21:51
Medlem
TorrentLovers avatar
https://encrypted.google.com/#sclien...3&pf=p&pdl=500
Citera
2011-09-13, 21:56
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Det vore kanske smartare att flytta över så mkt saker du kan (främst filer och kanske inte så mkt installerade program eller så) till den externa disken.

Sitter du på massa nedladdad film eller musik så är det ju något som bara är att flytta över på en gång.
Har du alltid den externa disken ikopplad kan du ju även flytta över program...men då måste du i de flesta fall avinstallera och installera om programmen.
Citera
2011-09-13, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
https://encrypted.google.com/#sclien...3&pf=p&pdl=500

Tack för inget. Flashback dör nog ut om alla användare gör som du.

Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det vore kanske smartare att flytta över så mkt saker du kan (främst filer och kanske inte så mkt installerade program eller så) till den externa disken.

Sitter du på massa nedladdad film eller musik så är det ju något som bara är att flytta över på en gång.
Har du alltid den externa disken ikopplad kan du ju även flytta över program...men då måste du i de flesta fall avinstallera och installera om programmen.

Jag har fört över så mycket jag kan från C-hårddisken till min externa hårddisk men lik förbannat är hårddisken nästan full. Dessutom har jag kört diskrensning och en massa andra program för att försöka få till mer utrymme. Program, film, musik etc sparar jag alltid på min större externa disk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in