Citat:
Ursprungligen postat av medical_grower
Visst var det du som postade den där kända tråden om jehovas vittnen och allt det där? När man läser det du skriver så verkar det som om du befinner dig (och har befunnit dig ett tag) i något form av maniskt/gränspsykotiskt tillstånd.
Det finns anekdotiska fall där anhöriga till personer som hamnat på psyket kommit på besök och börjat "bete sig underligt" för att sedan drabbas av psykotiska symptom. Fast jag vet inte. Är lite skeptisk till hela grejen.
Jag skulle försöka slappna av om jag vore du. Lycka till med allt och hoppas du finner ro och allt det där.
Känd och känd vet jag inte om den är. Men den har vart en livsräddare och ett andningshål, även om jag typ skäms för mycket man skrivit. Men det är som det är...
(Vill helt enkelt inte uppdatera den med negativt. Vill mest skriva positivt i den. Men när/om jag får skadestånd sen så lär jag uppdatera den, och sen dra utomlands

tsss...Väntar på rättvisa just nu.)
Jag har varit det förut kanske. Var kanske lite manisk ett tag, men inte längre. Och jag kan ha varit i ett gränspsykotiskt tillstånd med. Kanske var det igår...
Nej men jag har mest panikångest och social fobi , lite klaustrofobi ibland m.m...
Men det är ok. Jag hade bara en panikattack igår när jag skrev. Och var jävligt trött och stressad.
Förstog inte vad du menade med besök och allt det där. Men jag har fått besök en massa gånger och så. Det har varit bra här, innan dom stängde ner den normala avdelningen och flyttade alla till en allmän psykiatri. Sen dess suger det hårt.
Ja tack. Jag ska försöka slappna av. Försöker så gott det går. Nu har dom iallafall tagit bort en regel jag retade mig på idag. Vilket är bra...
Men jag kan ibland känna att jag har gränspsykos. Men det är nog vanlig ångest. Och sen är allt du läst bara en massa text. Du har inte träffat mig irl. Det är lite svårt att dömma genom enbart massa text och skit.
Jag inser att det är en ganska dum fråga med ifall man kan bli "smittad" utav schizofreni. Inser att det inte kan hända idag. Jag hade bara en dålig dag igår. Var pressad. Vart en hektisk vecka med lite sömn osv. Stress och press. Men allt löser sig. Och tack gud för freedom of speech. Use it or loose it.
Skitsamma vad man skriver. Vi kommer ändå alla dö en dag. Man kan lika bra dela med sig och få höra andras kloka råd och så. Stöd m.m..
Eller bara skriva av sig för en själv och få ordning på sina tankar. Även om det behövs skrivas av sig mycket mer. Jag kanske borde skaffa en blogg nånstans. Men palla. Flashback finns och har svar på alla frågor. Sen ang min jehåvas tråd, så tror jag den hjälpt andra som växt upp inom jv att kanske ta avstånd i god tid och bli självständiga i god tid.
Det finns jävligt mycket information i den tråden om jehovas vittnen i helhet som en skadlig sekt i min synpunkt.
Så den är inte bara för mig.
http://www.wimp.com/runningreading/
Lycka till du också. Med livet och allt det där.
mvh.