En person jag känner
väldigt väl (kan vara släkting, god vän, ex, eller vad som helst det har ingen betydelse)
hon har en son på 5år som har haft det väldigt jobbigt med sin pappa som han förövrigt inte längre har kontakt med. Iaf så har jag läst lite hastigt om mytomani här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mytomani Det stämmer verkligen in på henne och jag vet inte vad jag ska göra. Hon ljuger ofta om sig själv vad hon har gjort i sitt liv, att hon haft cancer osv, Spec pengar.
Hon har egentligen stora skulder hos kronofogden men det vet endast hennes föräldrar och så jag.
Jag hör ofta hur hennes son är allergisk mot mjölk, tomat, fisk, blommor, ja typ allt. (han är egentligen inte det vilket jag vet med säkerhet, men eftersom han är 5år så lurar hon i honom det.)
Den senaste lögnen jag hörde var från en vän till mig som började prata om hur svårt ***** hade haft det med sina droger förut. Hon har ALDRIG haft drogproblem !
Jag klarar inte av lögnerna längre då jag inte tror hennes son kommer få sån bra vidare uppväxt.
Hennes föräldrar försökte prata med henne en gång men då var det självmord som gällde.
Vad ska jag göra?