• 1
  • 2
2011-07-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Men du vet väl om att de flesta tjejer har svårt för att komma genom bara penetrering?

Jo då, men många tjejer 'lär sig att komma' av bara penetreringen. Det antas bero på korsade nervbanor.

Det beror en hel del på hur man penetrerar också, att bara såga som de gör i porrfilm brukar inte göra så mycket för kvinnans njutning. Med lite mer sofistikerat juckande (fan vad roligt det låter) så blir det betydligt behagligare för båda.

Inre massage funkar på de flesta, och då rör man ju inte ens utsidan. Det är därför det brukar användas till att 'lära' kvinnor att få orgasmer av penetration.
Citera
2011-07-11, 00:52
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Jo då, men många tjejer 'lär sig att komma' av bara penetreringen. Det antas bero på korsade nervbanor.

Det beror en hel del på hur man penetrerar också, att bara såga som de gör i porrfilm brukar inte göra så mycket för kvinnans njutning. Med lite mer sofistikerat juckande (fan vad roligt det låter) så blir det betydligt behagligare för båda.

Inre massage funkar på de flesta, och då rör man ju inte ens utsidan. Det är därför det brukar användas till att 'lära' kvinnor att få orgasmer av penetration.

Hur då menar du?
Jag kan få orgasm av fingrar eller en vibrerande dildo men en kuk ger liksom inte tillräckligt mycket friktion.
Citera
2011-07-11, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Hur då menar du?
Jag kan få orgasm av fingrar eller en vibrerande dildo men en kuk ger liksom inte tillräckligt mycket friktion.

Korsade nervbanor, den att stimulera ett visst område kan framkalla respons i andra, speciellt om kroppen associerar de olika stimulanserna med varandra. Det är dock inget som bekräftats som fakta av vetenskapen (som med det mesta som gäller kvinnans sexuella anatomi) och behöver inte stämma.
Citera
2011-07-11, 01:31
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Korsade nervbanor, den att stimulera ett visst område kan framkalla respons i andra, speciellt om kroppen associerar de olika stimulanserna med varandra. Det är dock inget som bekräftats som fakta av vetenskapen (som med det mesta som gäller kvinnans sexuella anatomi) och behöver inte stämma.

Gärna på svenska...
Citera
2011-07-11, 13:53
Medlem
MissVintages avatar
Citat:
Hej flashback-tjejer (jag vänder mig främst till er med den här tråden). Min flickvän kan inte onanera. Hon har försökt vid flera tillfällen, med och utan mig, men även om hon börjar plaskvåt slutar hon vara kåt nästan samma sekund som hon rör vid sin fitta (om inte jag är inuti henne).

Finns det någon här som haft samma svårigheter med att onanera, eller någon som har något tips på hur hon kan lära sig? Har jag fel som tror att sex kommer bli bättre för henne om hon lär sig det? Vi är båda nöjda med vårt sexliv nu, vi testar ofta på nya saker, men det känns ändå ofta (för mig) som att hon missar något stort, och jag vill ge henne det.

Jag har själv samma problem som din flickvän. Kan vara hur kåt som helst men svalnar väldigt snabbt om jag rör mig själv. Det jobbigaste med det är att det blir obehagligt och näst intill gör ont om jag fortsätter. Jag har en väldigt känslig klitoris också vilket påverkar en hel del, behöver massor med annan stimulans och uppkåtning innan det blir skönt att smeka knappen. Det gör det svårt att njuta av onani eftersom jag aldrig behåller kåtheten tills jag faktiskt kan smeka klitoris. Kanske har din flickvän också en känslig klitoris?

Har inga egna råd att ge men tycker att det som Filling säger är väldigt bra tips (även det som Siaso säger). Få henne att njuta utan krav på sex och låt henne smeka sig själv korta stunder under tiden, hjälp henne att hålla sig kåt med smekningar och kyssar.
Citera
2011-07-12, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissVintage
Jag har själv samma problem som din flickvän. Kan vara hur kåt som helst men svalnar väldigt snabbt om jag rör mig själv. Det jobbigaste med det är att det blir obehagligt och näst intill gör ont om jag fortsätter. Jag har en väldigt känslig klitoris också vilket påverkar en hel del, behöver massor med annan stimulans och uppkåtning innan det blir skönt att smeka knappen. Det gör det svårt att njuta av onani eftersom jag aldrig behåller kåtheten tills jag faktiskt kan smeka klitoris. Kanske har din flickvän också en känslig klitoris?
Hon har inga problem alls med att jag smeker/slickar på hennes klitoris (när hon är kåt) och hon kan smeka sin klitoris när jag är inuti henne. Stämmer det in på dig också?
Citera
2011-07-12, 10:04
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iVibe
Hon har väldigt svårt att komma med mig också, förutom när hon gnider sin fitta mot mig.
Bara så du vet så är det typ det enda sättet som MÅNGA (för att inte säga de flesta) kvinnor kan komma när de har samlag och om man inte vill blanda in fingrar eller vibratorer. Kuken i fittan gör det liksom inte för de flesta och man kan känna sig SJUKT pressad av att killar tror att man ska komma bara av knullet.
Skaffa henne en vibrator!
Citera
2011-07-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Bara så du vet så är det typ det enda sättet som MÅNGA (för att inte säga de flesta) kvinnor kan komma när de har samlag och om man inte vill blanda in fingrar eller vibratorer. Kuken i fittan gör det liksom inte för de flesta och man kan känna sig SJUKT pressad av att killar tror att man ska komma bara av knullet.
Skaffa henne en vibrator!
Det vet hon att jag vet. På leksaksfronten har vi lekt ganska mycket, och jag använder fingrarna ofta när vi inte använder något annat.
Citera
2011-07-12, 11:35
Medlem
MissVintages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iVibe
Hon har inga problem alls med att jag smeker/slickar på hennes klitoris (när hon är kåt) och hon kan smeka sin klitoris när jag är inuti henne. Stämmer det in på dig också?

Om jag är tillräckligt kåt och man använder mycket fukt så brukar det gå bra. Tungan är oftast skönare än fingrar eftersom den blir mjukare. Men mjuka fjäderlätta fingrar eller lite hårdare men från sidan, inte rakt på alltså, har jag inte heller några problem med.

Det ger mig inte så mycket att bli smekt på klitoris när jag har något i mig (övrigt smek uppskattas däremot). Då vill jag helst bara njuta av att g-punkten blir stimulerad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in