2011-07-10, 18:48
Bannlyst
Hej, under cirka 3-4 års tid har jag hört ett plinkade lite då och då i windows, för dom som har använt MIRC låter det ungefär som grundinställningen när man får ett PM/query fast snabbare och mycket lägre.

För er som inte vet hur det låter, så tänk er den ljusaste tangenten på ett piano som låter extremsnabbt och lågt.

Börjar fan tro att jag är galen, kan säga dom programmen som oftast är på ifall det skulle vara något av dom.

FF
U-Torrent
VLC
MSN
Citera
2011-07-10, 19:01
Medlem
Cleptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangea2k
Hej, under cirka 3-4 års tid har jag hört ett plinkade lite då och då i windows, för dom som har använt MIRC låter det ungefär som grundinställningen när man får ett PM/query fast snabbare och mycket lägre.

För er som inte vet hur det låter, så tänk er den ljusaste tangenten på ett piano som låter extremsnabbt och lågt.

Börjar fan tro att jag är galen, kan säga dom programmen som oftast är på ifall det skulle vara något av dom.

FF
U-Torrent
VLC
MSN
Galen bara för du hör ett plingande? Hör du den bara när du sitter vid datorn så är det med stor sannolikt bara datorn och inte du.
Citera
2011-07-10, 19:02
Medlem
Logisks avatar
Använd datorn med ljudet avstängt en viss tid och se om det slutar låta?
Citera
2011-07-10, 19:04
Medlem
ChristianXs avatar
Gå in i Control panel -> Sound -> fliken Sounds

Kolla om du har något ljud aktiverat som "Start navigation". Det skulle kunna vara det du menar.
Citera
2011-07-10, 19:04
Bannlyst
Skall sägas att jag har haft 4 olika datorer av varierande märke eller hembyggnad, tror alltid det är något kul som sker..
Citera
2011-07-10, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Gå in i Control panel -> Sound -> fliken Sounds

Kolla om du har något ljud aktiverat som "Start navigation". Det skulle kunna vara det du menar.

Nej nej, mer plinkande över ljudet.
Citera
2011-07-10, 19:08
Medlem
Melongrasss avatar
Använder du avast?
Citera
2011-07-10, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melongrass
Använder du avast?

Det gör jag icke.
Citera
2011-07-10, 19:42
Medlem
Ibland hör jag den jävla skypesignalen när ingen ringer, slutar höra den först när jag ser att ingen ringer. Inbillar mig ljuden ibland, men bara vid datorn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in