Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-10, 18:40
Medlem
Mrs.Ls avatar
Försöker installera the sims till min mac dator. (http://thepiratebay.org/torrent/5691728/The_Sims_1_-__COMPLETE_COLLECTION_%5BMac%5D)

Jag lyckas få fram själva spel ikonen, men när jag sedan trycker på den för att installera så står det:

Du måste installera Rosetta om du vill öppna The Sims Complete

Du kan installera Rosetta senare genom att öppna The Sims Complete igen. Om du inte kan ansluta till Internet matar du in Mac*OS*X-installationsskivan, öppnar mappen Valfria installationer och dubbelklickar på Optional Installs.
Nätverksdiagnos / OK

Vad ska jag ta mig till? Kan tillägga att jag inte har kvar installationsskivan till Macen.
Citera
2011-07-10, 18:49
Medlem
tzjs avatar
Den spelversionen är till för Macar med PPC (PowerPC-processor.) Du har en Intel-processor.

Rosetta är ett program som gör att du kan köra PPC-kompatibla program på en Intel-dator, grovt förenklat.

Läs mer: http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.6/sv/27987.html

Citera
2011-07-10, 22:37
Medlem
TomasRotmoss avatar
The Sims finns väl till Mac annars? Har du en intelmac, vilket du verkar iom att rosetta inte fungerar, så är ett annat alternativ att antingen installera bootcamp eller någon virtual pc mjukvara som Fusion och helt enkelt installera windowsversionen av spelet.
Citera
2011-07-10, 23:46
Medlem
Snöjs avatar
Det fungerar inte om du är uppkopplad till nätet och försöker installera igen, alltså? Det borde ladda ner Rosetta då. Jag antar att du kör Snow Leopard, då Rosetta är inkluderat i Leopard - så if all else fails kan du ladda ner Snow Leopard och installera Rosetta på så vis (eftersom du inte hade en skiva med OS X på?).

Värt att notera är att i Lion så slopas Rosetta och stödet för PPC-program HELT, så om du tänkt att uppdatera till Lion när det släpps kommer du inte att kunna spela The Sims 1 alls (senare The Sims bör dock fungera, typ trean som inte har så många år på nacken ännu).
Citat:
Ursprungligen postat av TomasRotmos
The Sims finns väl till Mac annars? Har du en intelmac, vilket du verkar iom att rosetta inte fungerar, så är ett annat alternativ att antingen installera bootcamp eller någon virtual pc mjukvara som Fusion och helt enkelt installera windowsversionen av spelet.
Det är ju The Sims till Mac han har. Rosetta är byggt för att köra PPC-program på en Intel-Mac. Så allt du skrev makes no sense?
Citera
2011-07-11, 16:48
Medlem
SinXs avatar
Lånar tråden lite.

Någon som vet om det är något strul mellan Lion och Sims 3? Har installerat det, men när jag klickar på "Starta spel" så laddar den ca 5 sekunder sedan försvinner ikonen helt från dockan och inget mer händer.
Citera
2011-07-11, 17:26
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Lånar tråden lite.

Någon som vet om det är något strul mellan Lion och Sims 3? Har installerat det, men när jag klickar på "Starta spel" så laddar den ca 5 sekunder sedan försvinner ikonen helt från dockan och inget mer händer.
http://roaringapps.com/app:486
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in