Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-10, 15:39
Medlem
Köpte nyligen ett Geforce GTX 460 till datorn då mitt gamla graffekort kastat in handduken.

Har fungerat klockrent fram tills idag, då jag satt o lirade lite spel och jag började få massiva spikes (grafik spikes över hela spelet, ni förstår kanske)

Så fick starta om datorn för den hängde sig, sen har jag inte haft möjlighet att använda den fören nu, för så fort jag startat datorn och den ska in på skrivbordet så blev skärmen svart, eller hängde sig, signalen till skärmen gick av och på lite som den ville osv.

Haft datorn av i typ 4 timmar nu och testade igen, lyckades komma in utan att den hängde sig nu, men det är fortfarande något som är fel för så fort jag gör något som kräver pyttelite av grafik kortet så blir de spikes, tex i detta internet fönster, uppe i högra hörnet där minimera knappen osv är så är det små små spikes nu med, så något stämmer inte.

Vad kan detta bero på ??

Bör kanske tilläggas att jag fick en bluescreen igår, inte fått det någonsin förut med denna dator.
Citera
2011-07-10, 15:44
Medlem
Ja, varje gång skärmen ballar ur och det blir massa spikes osv, får jag upp ett felmeddelanden nere i hörnet som säger att grafikkortsdrivrutinen har slutat fungera och har återställts...Har nyaste grafikkorts drivrutinerna, kanske ska testa och installera om dom eller något?
Citera
2011-07-10, 20:18
Medlem
Installerade om datorn, allt såg bra ut, installerade nyaste drivarna, allting fungerade som de ska.

Lät datorn stå igång medans jag kollade på fotbollen på tv.

Så alldeles nyss fick den en bluescreen och nu är spikes och allt jävla skit tillbaks igen, är de nå fel på grafikkortet eller vafan händer egentligen?!?!?
Citera
2011-07-14, 22:48
Medlem
Har haft ett liknande problem, dock gick min dator att använda.
Det började i alla fall såhär: Jag var inne på youtube och kollade på lite videos då jag plötsligt märker att jag får ett felmeddelande "Grafikkorts drivrutinerna har slutat att fungera".
Sen blev skärmen grön och sedan fungerade allt igen, detta skedde bara inom några sekunder.
Men efter att detta skett ett tjugotal gånger får jag en bluescreen, men det fungerar efter att jag startat om datorn, kan t.o.m spela spel.

Men, problemet var kvar även fast jag ominstallerat/uppdaterat dom senaste drivrutinerna.
Dock köpte jag ny processor, moderkort och minnen efter några veckor och sedan jag börjat använda dom så fungerar allt som det ska.
Men det borde finnas en billigare lösning Har du garanti? Om jag var du skulle jag ta kontakt med företaget som tillverkat grafikkortet.
Citera
2011-07-15, 00:34
Medlem
kan vara kompabilitetsproblem,prova en äldre drivrutin
Citera
2011-07-15, 19:11
Medlem
Hardwells avatar
Nvidia har inte för länge sedan tagit hem en update till deras GPU drivrutiner, pröva en äldre version. Eventuellt är det något fel med kortet och kolla med butiken du köpte den ifrån om du kan reklamera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in