2011-07-10, 10:02
Medlem
Har hittat vispskålar på ca. 2liter som har ett s.k. visplock - ett lock till skålen som har ett hål i mitten där du kan stoppa ner dina vispkrokar. Mycket behändigt för att slippa vispstänk!

Hittar dock inte dessa skålar i 3 eller 5liter...

tips?
Citera
2011-07-10, 12:26
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Har hittat vispskålar på ca. 2liter som har ett s.k. visplock - ett lock till skålen som har ett hål i mitten där du kan stoppa ner dina vispkrokar. Mycket behändigt för att slippa vispstänk!

Hittar dock inte dessa skålar i 3 eller 5liter...

tips?

varför ska du ha ett lock på? Använd en en vanlig skål bara
Citera
2011-07-10, 14:38
Medlem
Imperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
varför ska du ha ett lock på? Använd en en vanlig skål bara
Därför att det annars skvätter. Har man ett lock så är det bara att köra på full fräs från början av vispningen.

TS: Om du bakar en del så kanske det kan vara intressant att kolla in en köksassistent. De har stora skålar (min är 4.2 L) och visp ingår vanligen. Med andra ord så kan du vispa såväl grädde som göra en deg med dem. Annars vet jag dessvärre inte var det finns sådana skålar.
Citera
2011-07-10, 14:56
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperator
Därför att det annars skvätter. Har man ett lock så är det bara att köra på full fräs från början av vispningen.

TS: Om du bakar en del så kanske det kan vara intressant att kolla in en köksassistent. De har stora skålar (min är 4.2 L) och visp ingår vanligen. Med andra ord så kan du vispa såväl grädde som göra en deg med dem. Annars vet jag dessvärre inte var det finns sådana skålar.

Håll vispen så det inte skvätter upp Jag har en gammal redig hushållsassistent men den blev kvar hemma efter skilsmässan från min sexbarnsmor med köttkvarn korvstoppare å allt men jag får väl låna den när jag skall göra korv igen härnäst annars har jag en liten matberedare i plast nånstans i ett skåp här ska kolla på det jag har legat 4 mån på sjukhus och får färdiglagat mat hemburen av en ung flicka nu. Ska kolla om jag hittar hemgjord korv i frysen nu å återkommr med bild om jag hittar den. Ska skura golven nu först
Citera
2011-07-10, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperator

Tack! En köksassitent är absolut ett alternativ jag ser fram emot så snart jag flyttar till lite större :0)

Om ni snubblar på vipsskålar i storlek större med tillhörande lock - säg gärna till!
Citera
2011-07-11, 01:12
Medlem
Man kan använda en pappertallrik som lock. Stick bara hål i den för visparna.
Citera
2011-07-11, 06:00
Medlem
Här är en treliters: http://www.nordiskaplast.se/sv/produkter/laga-forvara-mat/vispskal-3-liter-med-lock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in