2015-05-25, 17:34
Medlem
Emerains avatar
Jo, meningen "mod får flytta" är inte på något sätt det enda som används när jag bedömer om personen försökt lägga tråden rätt. Jag tittar på trådstarten och forumet den ligger i. För jag flyttar en tråd vare sig ts vill det eller ej om den hamnat fel.
Citera
2015-05-25, 17:39
Moderator
evilhoneys avatar
TS kan ju faktiskt posta om tråden i rätt delforum själv också, att tråden papperskorgas av den anledningen som sägs i tråden här betyder ju inte att tråden är utdömd.
Citera
2015-05-25, 17:48
Medlem
tystichattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Du missar att det ingår i en bra trådstart (och verkligen garanterat när ordet "perfekt" används) att tråden är rätt placerad.

Har du lagt ner tid på att göra en trådstart perfekt i övrigt så kan du också kolla upp var tråden ska placeras, istället för att förvänta dig att någon annan ska göra allt sånt jobb åt dig.

Men som ajg sagt flera gånger: Är tråden någonstans i gränslandet mellan flera delforum så är det inga problem att flytta om det råkade hamna i fel delforum. Men inte för en lat användare som tycker "trådstarten är perfekt, nu får mod lägga den rätt".

Du missade nog den delen av mitt inlägg som innehöll "en i övrigt perfekt och intressant trådstart".
Citera
2015-05-25, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
"Mod får flytta tråden", jo, jag vet, det är det vi sysslar med, bland annat. Lätt störande.
Sedan finns det varianter, rikspuckon som tycker att jag "Orkar inte söka, mod får flytta" samt en mer sympatisk variant, "Tråden borde kanske ligga i X, men min fråga har ett Y-perspektiv, därför lägger jag tråden här".

Sammanfattningsvis ser jag alla sådana fraser som ett tecken på att något är fel, eftersom postaren själv inte vet vad tråden handlar om.

Vilken skillnad i attityd om man jämför ditt svar med de första. Du anser att något är fel om en användare är lite osäker eller oerfaren om i vilket delforum en tråd ska startas, när det finns mängder av tvetydliga fall och svårbedömda trådstarter. Jag är glad över att du inte modererar något delforum som jag läser.
Citera
2015-05-25, 18:50
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tystichatten
Du missade nog den delen av mitt inlägg som innehöll "en i övrigt perfekt och intressant trådstart".
Har du gjort en i övrigt perfekt trådstart, men inte orkat bemöda dig att försöka placera tråden rätt, så får du allt försöka bättre. För då är din trådstart inte så bra som du tror.
Citera
2015-05-25, 23:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
TS kan ju faktiskt posta om tråden i rätt delforum själv också, att tråden papperskorgas av den anledningen som sägs i tråden här betyder ju inte att tråden är utdömd.
Men eller hur? Det tar inte många sekunder att kopiera trådstarten och posta den någon annanstans. Det hade ju varit en helt annan sak om trådarna raderades.
Citera
2015-05-26, 00:48
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Vilken skillnad i attityd om man jämför ditt svar med de första. Du anser att något är fel om en användare är lite osäker eller oerfaren om i vilket delforum en tråd ska startas, när det finns mängder av tvetydliga fall och svårbedömda trådstarter. Jag är glad över att du inte modererar något delforum som jag läser.
Jag skrev att jag ser sådana fraser som tecken på att något är fel, inte som bevis för att något är fel.
Citera
2015-05-26, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag skrev att jag ser sådana fraser som tecken på att något är fel, inte som bevis för att något är fel.

Ja, mitt inlägg kvarstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Har du gjort en i övrigt perfekt trådstart, men inte orkat bemöda dig att försöka placera tråden rätt, så får du allt försöka bättre. För då är din trådstart inte så bra som du tror.

Inlägget som du citerar är ett exakt svar på ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in