2011-07-09, 18:51
Bannlyst
Detta var skrivet av en tysk befälhavare av den albanska SS divisionen som tyskarna bildade i tro att albanerna var ett vitt folk. Inte långt senare skrevs denna sammanfattning av albanerna, när jag läste den började jag garva, för även om albanerna idag har skor så finns där saker som jag tycker stämmer överens än idag. Jag har översatt texten från engelska genom google, så vad tycker ni om sammanfattningen?

"Från det militära organisationens synvinkel var beslutet om att bilda denna uppdelning baserat på felaktiga antaganden".

"Albaner lever i något slags primitiv tankesätt... Han har aldrig bråttom. Han vill inte slåss i leden av hans militära formationer, men bara i raden av hans beväpnade gäng. Det finns inte någon form av disciplin i dessa gäng när det regnar albansen lämnar sin post, och i början av natten lämnar sin militära position och går till byn för att dricka konjak Efter att ha tillbringat 12 dagar i fält. - utan att fråga hans gäng ledare - han lämnar för 4-5 dagar hemma och återgår sedan till hans gäng ... eller inte tillbaka alls ".

"Albanen gillar inte alls militära områdets träning och skjutövningar. Hans påstådda skytte skicklighet är bara ett påhitt. Han gillar att skjuta mycket, mestadels sitter han bakom luckan och börjar skjuta -.. Rakt upp i luften . Han drar bara in avtryckaren och ständigt laddar sin pistol. Albanen deltar i en attack tills han hittar något han kan stjäla eller ta med våld. Om han lyckas stjäla en get , yxa eller symaskin är kriget för honom över och han går hem av egen fri vilja. För varje 20 albaner måste det finnas två tyska SS underofficerare:. En till kommandot, och de två andra att följa och kontrollera dem " .

"När det gäller deras kläder, har vi samma problem som med negrerna. De flesta av rekryterna är av byns ursprung och bar skor för första gången i sina liv. De var väldigt stolta över sina skor, så stolta att de inte tar av dem ens under natten. Men under långa marscher tog de av sig skorna och satta dem över sina axlar. När albaner börja löpa, tog dom av sig skorna, de kan springa snabbare barfota "

"Proposition som ordförande i albanska nationella kommitté i staden Prizren Bedri PEJANI i skriftlig form lämnas till Reichsführer SS trupper är inget annat än enklaste bombastiska lögner. Bedri Pejani är bara en politisk Scumbag som lyckades ge ett bra liv för sig själv med hjälp av politiska bedrägerier i landet och utomlands. Han, och de flesta av de albanska "politiker", bryr sig inte var pengarna kommer ifrån för att tillfredsställa sina överdrivna liv behov ".

slutsats:

"Bildandet av uppdelningen i planerad storlek skulle uppnås snabbast om en befälhavare fick en påse med guld för att muta inflytelserika lokala albanska ledare. Är den första fråga en person som söker vänskap med albaner är frågan" Hur mycket guld kommer du ge mig? ". Det verkar som om vissa albaner ville göra en god affär ur utgör" Skenderbeg "division".
Senast redigerad av Machoking 2011-07-09 kl. 19:35.
Citera
2011-07-09, 18:53
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=9WkChK-t538

Video på engelska med citaten.
Citera
2011-07-09, 19:11
Medlem
Cyklas avatar
Det där stämmer då inte. Albaner är kända för sin moral och stridsvilja...
Citera
2011-07-09, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cykla
Det där stämmer då inte. Albaner är kända för sin moral och stridsvilja...

Det verkar stämma ganska bra överens på dom albanska soldater som beskrivs här iaf.
Citera
2011-07-09, 19:25
Medlem
Omarsels avatar
Sounds about right. Känns mer som asiatiska bergsapor än europeer. Jag satte på en albansk tjej sista året i gymnasiet (ungdomssynd) och fick hennes syskon på köpet. De trodde att jag skulle skjutsa dem runt som det zigenarpack de är. Blev inget med det, utom en del hot.
Citera
2011-07-09, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Omarsel
Sounds about right. Känns mer som asiatiska bergsapor än europeer. Jag satte på en albansk tjej sista året i gymnasiet (ungdomssynd) och fick hennes syskon på köpet. De trodde att jag skulle skjutsa dem runt som det zigenarpack de är. Blev inget med det, utom en del hot.

Känner igen det, dom sägs vara en blandning mellan turkar, araber, azerbadjaner och somalier. Men rolig beskrivning av tyskarna nonetheless
Citera
2011-07-09, 19:48
Medlem
Nja..haha rolig översättning - men man förstår att Albaner inte duger i Tyskt modernt krig....lika lite som Greker eller Italienare. Dom här efterblivna länderna - dvs det som blivit kvar av dekadenta Rom har ju aldrig fattat organisation lag och rätt etc etc utan enorma mängder stryk alt. stora påsar med guld. Väldigt mänskligt. Vi skall inte glömma Rumänerna heller som med sina efterblivna soldater försökte hjälpa Tyskland vid Stalingrad....
Citera
2011-07-09, 19:51
Bannlyst
Hahaha nä men det roligaste var nog ändå att albanerna gick hem så fort dom snott en get eller en symaskin...
Citera
2011-12-03, 05:42
Bannlyst
Albaner duger inte för krig eller för något annat, albaner i ss är det ett skämt? Albaner är ju ett arabiskt folk från kaukasien med även över 30 % somaliska gener, dom hör inte hemma i europa och nej dom är verkligen inte vita. Det enda albaner duger till är våldtaga vita kvinnor och sno cyklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in