2011-07-09, 10:09
Medlem
Hej!
Jag är på gång att flytta till Falun och vill veta vilka områden som är mest invandrartäta.
Jag bor i ett ghetto i Stockholm nu och är sjukt less på att snubbla över kundvagnar, vara rädd att bli våldtagen och ducka för paraboler nu.

Om någon kan ge någon bra info vore jag tacksam. =)
Citera
2011-07-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanEh
Hej!
Jag är på gång att flytta till Falun och vill veta vilka områden som är mest invandrartäta.
Jag bor i ett ghetto i Stockholm nu och är sjukt less på att snubbla över kundvagnar, vara rädd att bli våldtagen och ducka för paraboler nu.

Om någon kan ge någon bra info vore jag tacksam. =)

Vill du slippa invandrare bör du undvika Norslund! =)
Herrhagen är helt ok, kan vara mycket ungdommar och fylla där dock. Bojsen är väl lite sisådär, ungdommar, ensamstående, fester osv.
Främby är väl det lugnaste stället i så fall!
Citera
2011-07-09, 10:33
Medlem
Knoppys avatar
Mycket studenter i Bojsenburg, mycket blandat. Ju högre nummer på vändplanen ju sunkigare lägenheter typ. Bodde där själv när jag studerade.
Citera
2011-07-09, 11:25
Medlem
Snyltgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alandriel
Vill du slippa invandrare bör du undvika Norslund! =)
Herrhagen är helt ok, kan vara mycket ungdommar och fylla där dock. Bojsen är väl lite sisådär, ungdommar, ensamstående, fester osv.
Främby är väl det lugnaste stället i så fall!

Finns inte så mycket att tillägga, inlägget besvarar frågan.

Man ser en och annan hijab vid kvarnberget, men jag tror det är ganska lungt där ändå. Sen var det lite småstökigt i Hosjö ett tag, främst kring skolan där.
Citera
2011-07-09, 12:35
Medlem
Tack så mycket!
Har vart in på kopparstadens hemsida och det verkar finnas mycket lägenheter på kvarnberget och herrhagen. Det brukar ju vara ett tecken på att ingen vill bo där, men säger ni att herrhagen är ok så får jag tro på det=)
Citera
2011-07-09, 17:05
Medlem
.-.-.s avatar
Maila runt bland hyresvärdarna och säg att du heta Ashmed och vill veta på vilket område det finns flest landsmän att frottera sig bland.
Citera
2011-07-09, 22:03
Medlem
Citat:
Tack så mycket!
Har vart in på kopparstadens hemsida och det verkar finnas mycket lägenheter på kvarnberget och herrhagen. Det brukar ju vara ett tecken på att ingen vill bo där, men säger ni att herrhagen är ok så får jag tro på det=)

Kvarnberget bor man hellre på än i Herrhagen, men undvik dom låga husnummren (1 och 2). Där håller utlänningar till med deras skrikigaa och jävliga ungar som är ute och bråkar hela dagarna
Citera
2011-07-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alandriel
Kvarnberget bor man hellre på än i Herrhagen, men undvik dom låga husnummren (1 och 2). Där håller utlänningar till med deras skrikigaa och jävliga ungar som är ute och bråkar hela dagarna

Är det mer utlänningar och skrikiga ungar i Herrhagen menar du? Eller bara allmänt mer fylla?
Har inga problem med festande osv, vill bara undvika persisk/arabisk "musik" och skrik i så stor utsträckning som möjligt.
Och kundvagnar, gudars skymning vad jag hatar kundvagnskulturen. Men det såg jag att det finns en tråd för redan.
Citera
2011-07-10, 22:57
Medlem
Snyltgrens avatar
Citat:
Är det mer utlänningar och skrikiga ungar i Herrhagen menar du? Eller bara allmänt mer fylla?
Har inga problem med festande osv, vill bara undvika persisk/arabisk "musik" och skrik i så stor utsträckning som möjligt.
Och kundvagnar, gudars skymning vad jag hatar kundvagnskulturen. Men det såg jag att det finns en tråd för redan.

Jag hade valt Kvarnberget före Herrhagen, helt klart. Baserat på helhetsintrycket av området, etnicitet är lite svårt, där kan jag inte säga något. För mig är ett low-life till granne ett low-life oavsett ursprung. Kanske ska man skippa Britsarvet också, eller säger nån emot mig nu? Undvik Norslund, Bojsen, Herrhagen, Britsarvet, alla andra är chansen/risken att få en bra/dålig/svensk/utländsk granne lika stor. Alla sorter finns ju överallt i nån utsträckning.
Citera
2011-07-10, 23:06
Medlem
Snyltgrens avatar
Hmmmm....

Sök på lägenheter på kopparstaden.se, kopiera adressen och klista in den i adressfältet på ratsit.se så ser du om namnen på dina grannar "duger"
Citera
2011-07-11, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyltgren
Hmmmm....

Sök på lägenheter på kopparstaden.se, kopiera adressen och klista in den i adressfältet på ratsit.se så ser du om namnen på dina grannar "duger"

Tack!
Citera
2011-07-11, 21:35
Medlem
sirbagges avatar
Järnet lär ju vara det sämsta området i Falun! Varför har ingen varnat för det men varnat för britsarvet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in