2011-07-09, 16:39
Medlem
Carl-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamekalle
Jag är också negativ till förslaget om det innebär ett jättejobb för de som driftar sidan. Jag kan inte så mycket om programmering, men någonting säger mig att detta är en väldigt enkel funktion, därför är jag odelad positiv till förslaget, som inte är mitt.

Det skulle inte vara särsklit jobbigt alls, jag sa till och med i början att jag kan göra det/hjälpa dem om det behövs. Tar max några timmar, om ens det...
Citera
2012-01-28, 00:55
Medlem
Jag bumpar tråden, inte för att jag förväntar mig att det ska bli av, utan för att jag satt och tänkte på samma idé. Jag brukar ofta titta på Mina citerade inlägg, men allt som oftast är det inga inlägg jag inte läst där. Precis som med PM-notisen hade det varit bekvämt om det fanns en notis för olästa citerade inlägg.

Under tiden jag skrev inlägget kom jag på att en notis för prenumerationer också hade gjort nytta, nu använder jag inte prenumerationsfunktionen, jag har prenumererat på några forum och trådar men aldrig följt upp om något nytt skrivits i dom. Hade jag meddelats tydligare om dom hade jag nog använt det på ett bättre sätt.
Citera
2012-01-28, 09:36
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av what
Jag bumpar tråden, inte för att jag förväntar mig att det ska bli av, utan för att jag satt och tänkte på samma idé. Jag brukar ofta titta på Mina citerade inlägg, men allt som oftast är det inga inlägg jag inte läst där. Precis som med PM-notisen hade det varit bekvämt om det fanns en notis för olästa citerade inlägg.

Under tiden jag skrev inlägget kom jag på att en notis för prenumerationer också hade gjort nytta, nu använder jag inte prenumerationsfunktionen, jag har prenumererat på några forum och trådar men aldrig följt upp om något nytt skrivits i dom. Hade jag meddelats tydligare om dom hade jag nog använt det på ett bättre sätt.

Kolla här.

Det är så att om en notis för citerade inlägg ska införas så kommer förmodligen sökfunktionen balla ur helt eftersom det då för alla inloggade medlemmar ligger ett script som i intervaller eller vid varje klick på en ny länk dessutom gör en sökning på citerade inlägg.
Dessutom ska scriptet jämföra sökresulatet med föregående sökresultat för att avgöra om något hänt.

Du kan själv tänka dig vilken enorm belastning det kommer att bli.

Angående prenumerationer så kan du ju ställa in att få epost vid uppdateringar.
Citera
2013-04-29, 08:33
Medlem
-silent-s avatar
Jag måste vara helt borta, men jag hittar inte knappen som med mina citerade inlägg?
Citera
2013-04-29, 08:52
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-
Jag måste vara helt borta, men jag hittar inte knappen som med mina citerade inlägg?
Skärmdump
Citera
2013-04-29, 11:16
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Skärmdump

Tack!
Citera
  • 1
  • 2