2011-07-09, 01:53
Medlem
Carl-Gregers avatar
Kom och tänka på en trevlig funktion som bör implementeras på Flashback: när någon citerar dig ska ska en lite ikon, likt den för meddelande, visa det genom en siffra. Siffran ska visa antal personer som citerat dig som du inte har sett. Du ska även kunna klicka på ikonen/siffran för att se exakt vad med en länk till tråden. Jag personligen skulle gillar denna funktion? Vad tror ni?

Jag kan ställa upp för flashback om det behövs hjälp med kodning.
Citera
2011-07-09, 01:58
Medlem
eXtremos avatar
https://www.flashback.org/sok/quote=Carl-Greger?sp=1&so=d

Citera
2011-07-09, 01:59
Medlem
BePositives avatar
Annars så kan du gå upp i verktygsmenyn och kolla "Mina citerade inlägg"...
Citera
2011-07-09, 02:11
Medlem
tumme upp, jag gillar TS förslag.

Betydligt enklare än att gå in på "mina citerade inlägg"

Skulle även kunna finnas en räknare för antal personer som skrivit i trådar skapade av mig som jag inte läst.
Citera
2011-07-09, 02:24
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamekalle
tumme upp, jag gillar TS förslag.

Betydligt enklare än att gå in på "mina citerade inlägg"

Skulle även kunna finnas en räknare för antal personer som skrivit i trådar skapade av mig som jag inte läst.
Så det är svårt för dig att trycka på en knapp för att se vilka som citerat dig? Det måste vara svårt när man inte behärskar sådana funktioner, jag beklagar.

Vill du se om någon skrivit i trådar skapade av dig eller i trådar som du bidragit till kan du alltid ställa in automatisk prenumeration, du kan då gå in på prenumerationer för att se om någon har postar ett nytt inlägg i trådarna, väldigt smidigt!
Citera
2011-07-09, 03:33
Medlem
Carl-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Så det är svårt för dig att trycka på en knapp för att se vilka som citerat dig? Det måste vara svårt när man inte behärskar sådana funktioner, jag beklagar.

Vill du se om någon skrivit i trådar skapade av dig eller i trådar som du bidragit till kan du alltid ställa in automatisk prenumeration, du kan då gå in på prenumerationer för att se om någon har postar ett nytt inlägg i trådarna, väldigt smidigt!

Det handlar inte om det är för svårt eller inte, det handlar om han och jag vill att det ska vara lätt överblickbart, liksom meddelande-funktionen.

Ang. meddelande funktionen tror jag han vill ha samma förmåga att lätt överblicka sina skapade trådar.
Citera
2011-07-09, 11:56
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Greger
Det handlar inte om det är för svårt eller inte, det handlar om han och jag vill att det ska vara lätt överblickbart, liksom meddelande-funktionen.

Ang. meddelande funktionen tror jag han vill ha samma förmåga att lätt överblicka sina skapade trådar.
Det är enkelt, det är överblickbart. Att trycka på "Mina citerade inlägg" är någonting som högst tar fem sekunden, du kan t.o.m. göra ett bokmärke i webbläsaren och spara ännu mer tid.

Vill du ha en ikon bredvid PM-knappen går det utmärkt att skriva ett script i Greasemonkey som gör det du efterfrågar.

Gällande trådar som man startat finns det en utmärkt funktion under skriftnyckeln, "Mina startade ämnen".
Citera
2011-07-09, 12:58
Medlem
Citat:

Det är inte svårt, och jag behärskar mycket väl att trycka på en knapp. Med din logik kan man ju ta bort meddelande-symbolen och lägga till "Min Inkorg" under verktygsmenyn. Jag gillar förenklande funktioner, jag vet inte hur det är med dig. Varken prenumerationer, bokmärken eller att göra egna script är väl inte enklare än att det helt enkelt bara visas en siffra när man loggar in?

Att man har en räknare till citerade inlägg tror jag dessutom leder till ett bättre forum där folk i högre utsträckning kommer gå tillbaka till trådar som man en gång skrivit i.
Citera
2011-07-09, 14:20
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Det är inte svårt, och jag behärskar mycket väl att trycka på en knapp. Med din logik kan man ju ta bort meddelande-symbolen och lägga till "Min Inkorg" under verktygsmenyn. Jag gillar förenklande funktioner, jag vet inte hur det är med dig. Varken prenumerationer, bokmärken eller att göra egna script är väl inte enklare än att det helt enkelt bara visas en siffra när man loggar in?

Att man har en räknare till citerade inlägg tror jag dessutom leder till ett bättre forum där folk i högre utsträckning kommer gå tillbaka till trådar som man en gång skrivit i.
Är man intresserad av att diskutera i tråden så kommer man ändå tillbaka, jag kom t.ex. tillbaka till denna tråd just genom att använda "Mina citerade inlägg". It's not rocket science.
Citera
2011-07-09, 14:45
Medlem
Citat:
Är man intresserad av att diskutera i tråden så kommer man ändå tillbaka, jag kom t.ex. tillbaka till denna tråd just genom att använda "Mina citerade inlägg". It's not rocket science.

Jag kom också hit via "mina citerade inlägg" så det är ganska lätt, men en räknare vill jag ändå framhålla som ännu enklare och ännu bättre. Vissa verkar tycka att förändring och förnyelse är något negativt, jag tycker däremot att det är positivt, framförallt när det förenklar för användarna. Vad skulle vara det negativa med att ha en sådan funktion tycker du? Förutom att det blir lite jobb att göra koden?

Edit: PS. En räknare skulle dessutom snabba upp ditt svar eftersom det skulle komma upp en "etta" så fort du uppdaterar din sida och du vet därmed att du har ett citerat inlägg. För jag antar att du inte har järnkoll på "mina citerade inlägg" hela tiden? DS.
Senast redigerad av nonamekalle 2011-07-09 kl. 14:48.
Citera
2011-07-09, 14:49
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Jag kom också hit via "mina citerade inlägg" så det är ganska lätt, men en räknare vill jag ändå framhålla som ännu enklare och ännu bättre. Vissa verkar tycka att förändring och förnyelse är något negativt, jag tycker däremot att det är positivt, framförallt när det förenklar för användarna. Vad skulle vara det negativa med att ha en sådan funktion tycker du? Förutom att det blir lite jobb att göra koden?
Jag är inte negativ till din idé, jag är negativ till att införa någonting som innebär jobb för teknikerna när funktionen redan finns lättillgänglig för alla användare. Fanns ej denna funktion skulle jag vara positivt inställd till att införa en sådan.

Som sagt, detta kan säkert implementeras i "Flasher" om du lägger det som förslag i tråden. Större sannolikhet att du får gehör där då många kompetenta kodare skulle kunna tänka sig att lägga in det.
Citera
2011-07-09, 16:06
Medlem
Citat:
Jag är inte negativ till din idé, jag är negativ till att införa någonting som innebär jobb för teknikerna när funktionen redan finns lättillgänglig för alla användare. Fanns ej denna funktion skulle jag vara positivt inställd till att införa en sådan.

Som sagt, detta kan säkert implementeras i "Flasher" om du lägger det som förslag i tråden. Större sannolikhet att du får gehör där då många kompetenta kodare skulle kunna tänka sig att lägga in det.

Jag är också negativ till förslaget om det innebär ett jättejobb för de som driftar sidan. Jag kan inte så mycket om programmering, men någonting säger mig att detta är en väldigt enkel funktion, därför är jag odelad positiv till förslaget, som inte är mitt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in