2011-07-08, 20:35
Medlem
bjornenws avatar
Såg precis en dubbeldäckare vid Danderyds Sjukhus mot Norrtälje. Gör SL rätt för sig att skaffa dubbeldäckare som man inte ens kan stå rakt upp i?
Hur länge tror ni att bussarna kan rulla innan alla börja klaga på att ACn inte fungerar?

Jag, som jobbar med andra typer av bussar ( inte SL ) tycker det är ett dåligt val. Varför ska folk hålla på att trängas ännu mer?

Visst, kollektivtrafiken ökar hela tiden. Men varför ta in en dubbeldäckare som tar ca 8-12 platser och gör så att man inte ens kan stå raklång i bussen...
Senast redigerad av bjornenw 2011-07-08 kl. 20:45.
Citera
2011-07-08, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjornenw
Såg precis en dubbeldäckare vid Danderyds Sjukhus mot Norrtälje. Gör SL rätt för sig att skaffa dubbeldäckare som man inte ens kan stå rakt upp i?
Hur länge tror ni att bussarna kan rulla innan alla börja klaga på att ACn inte fungerar?

Jag, som jobbar med andra typer av bussar ( inte SL ) tycker det är ett dåligt val. Varför ska folk hålla på att trängas ännu mer?

Visst, kollektivtrafiken ökar hela tiden. Men varför ta in en dubbeldäckare som tar ca 8-12 platser och gör så att man inte ens kan stå raklång i bussen...

En vanlig buss tar runt 52 personer.. en dubbeldäckare tar runt 80 pers..
Så det är en självklart val om man vill tillgodose behovet utan att sätta in fler bussar. Dessutom är dom nya dubbeldäckarna fett mycket skönare att åka i. Jag har åkt den en gång och jag åker hellre en sån, än en gammal röd SL-buss från 1970 typ.. Mycket mer comfort i dom nya bussarna!!
Senast redigerad av KattKiller 2011-07-08 kl. 21:05.
Citera
2011-07-08, 21:24
Bannlyst
Du verkar inte ha åkt Norrtälje bussen, vet du hur långt det är att stå? Och den blir ofta smockfull när alla ska hem ifrån jobbet. Dessutom är inte Norrtälje bussen någon "4an" buss som stannar var 50 meter . Blir helt klart att test åka dem nya bussarna nästa vecka!
Citera
2011-07-08, 22:39
Medlem
bjornenws avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av KattKiller
En vanlig buss tar runt 52 personer.. en dubbeldäckare tar runt 80 pers..
Så det är en självklart val om man vill tillgodose behovet utan att sätta in fler bussar. Dessutom är dom nya dubbeldäckarna fett mycket skönare att åka i. Jag har åkt den en gång och jag åker hellre en sån, än en gammal röd SL-buss från 1970 typ.. Mycket mer comfort i dom nya bussarna!!

Fel räknat av mig. My bad. Resten står jag för. Tänk alla gamlingar som ska upp och ner...
Citera
2011-07-08, 23:05
Medlem
Malewhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornenw
Fel räknat av mig. My bad. Resten står jag för. Tänk alla gamlingar som ska upp och ner...

När en "gamling" stiger på bussen och man sitter långt fram, då ställer man sig upp. Eller har du inget hyfs?
Citera
2011-07-08, 23:12
Medlem
bjornenws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malewhale
När en "gamling" stiger på bussen och man sitter långt fram, då ställer man sig upp. Eller har du inget hyfs?

Jo, jag står hellre upp än att sitta på en buss. Alltid. Men det finns folk som inte respekterar gamlingar.
Citera
2011-07-11, 01:16
Medlem
Med tanke på hur "kompetenta" SL-chaufförer är så lär den ju välta inom kort...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in