Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Nu när jag gjort lite research har jag kommit fram till en ja-/nej-/kanskelista, där "ja" är områden man vill bo i, osv.
Säg till om det fattas någon stadsdel eller om ni vill placera om någon!

De ligger bara i bokstavsordning inom sin skala.
JA
Annedal
Askim
Bagaregården
Bö
Fiskebäck
Färjestaden
Guldheden
Gårda
Haga
Heden
Högsbo
Inom Vallgraven
Johanneberg
Järnbrott
Kallebäck
Kommendantsängen
Krokslätt
Kungsladugård
Kyrkbyn
Kålltorp
Landala
Lindholmen
Lorensberg
Lundby
Lunden
Majorna
Masthugget
Nordstaden
Näset
Olivedal
Olskroken
Pustervik
Sandarna
Sannegården
Skår
Slottsskogen
Stampen
Stigberget
Vasastaden
Änggården
Önnered
KANSKE
Brämaregården
Gullbergsvass
Lilleby
Rambergsstaden
Torslanda
Tynnered
NEJ
Angered
Backa
Bergsjön
Bergum
Biskopsgården
Björlanda
Gamlestaden
Gårdsten
Hjällbo
Kortedala
Kviberg
Kvillebäcken
Kärra
Olofstorp
Rödbo
Skogome
Säve
Sävenäs
Tolered
Tuve
Utby
Bland de i kanske-kolumnen finns nog något område som man inte ens kan bo i, där det bara finns villor eller industriområde. Jag vet inte, några där var iaf delar jag inte fick fram så mycket om.
Jag tycker du har lite konstig fördelning mellan fd stadsdelar och primärområden etc. Viss skillnad på tex rena bostadsområden och HELA Bergsjön. Dessutom vet jag inte hur du hittat Sävenäs hehe. Jag är osäker på hur det förhåller sig med det numera, men jag tror att Sävenäs tillhör primärområdet Fräntorp med enbart villor/radhus. Annars kan man säga att Sävenäs är industriområdet kring Renovas sopförbränningsanläggning och där är nog boendet begränsat till att bo i en flodbåt på Säveån.
Generellt så skulle jag enbart vilja bo i de västra, östra och centrala stadsdelarna. Österut hittar vi Olskroken, Redbergslid, Bagaregården, Kallebäck, Skår, Överås, Kärralund, Lunden, Härlanda, Kålltorp, Torpa och Björkekärr. För att få lägenheten här krävs dock ganska mkt tur. En 2-3a här kan fungera bra som en inkörsport till de centrala stadsdelarna då många familjer gärna byter lägenhet hit.
Vad gäller tråden i allmänhet så borde den fokuseras på de dåliga områden och med de räknar jag enbart områden i stadsdelarna;
*Angered (Angereds Centrum, Agnesberg, Bergum, Eriksbo,Gårdstensberget, Gunnilse, Hammarkullen, Hjällbo, Linnarhult, Lövgärdet),
*Askim-Frölunda-Högsbo (Askim, Billdal, Flatås, Frölunda Torg, Hovås, Högsbo, Högsbohöjd, Högsbotorp, Järnbrott, Kaverös, Ruddalen)
*Lundby ( Brämaregården, Kvillebäcken, Kärrdalen, Sannegården och Slättadamm)
*Norra Hisingen ( Backa, Brunnsbo, Kärra, Rödbo, Skogome, Skälltorp, Säve och Tuve)
*Västra Hisingen (Arendal, Björlanda, Hjuvik, Jättesten, Länsmansgården, Nolered, Norra Biskopsgården, Svartedalen och Södra Biskopsgården)
*Östra Göteborg (Gamlestaden, Norra Kortedala, Södra Kortedala, Utby, Västra Bergsjön och Östra Bergsjön)