2011-07-09, 08:57
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mario.m
Låter som en briljant kupp då polisstationen är just i närheten och nya domstolhuset ligger precis intill

Haha precis vad jag tänkte, polisen borde jobba lite extra hårt på att luska upp dom två som kom undan, i rent exempel-syfte.
Citera
2011-07-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 76jonas
Rånades både guldsmeden och växlingskontoret samtidigt? verkar vara blandade uppgifter.

Någon som vet/ hört rykten om vem som gripits?
Det verkar vara samma lokal. De ägnar sig inte bara åt en typ av business....

Han som blev övergiven och kvarlämnad av sin(a) "modiga" polare och numera blivit häktad misstänkt för grovt rån är i varje fall:
19891022-8132
Hassan Dilshad Abdulwahab
Julias gata 111 lgh 1401
Hisings Backa
Väl känd av polisen sedan tidigare (som det brukar heta)
Han har som synes samma efternamn som självmordsbombaren Taimur Abdulwahab. Jävla oflyt killarna med det namnet verkar ha...
Citera
2011-07-13, 18:13
Bannlyst
Då är den häktade en kille från Backa.
Han kan inte vara allt för nöjd med chauffören som lämnade honom i sticket.
Citera
2011-11-09, 10:44
Medlem
spoilers avatar
"En 22-årig medlem i "Backagänget" åtalades på tisdagen för rånet mot ett växlingskontor på Friggagatan i somras. En okänd kumpan kom undan med bytet: 3,2 miljoner kronor i sju valutor."

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.769873-tre-miljoner-byte-vid-brutalt-ran

Rättegång börjar på måndag.
Citera
2011-11-09, 12:47
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.769873-tre-miljoner-byte-vid-brutalt-ran

Lindrig utvecklingsstörning
22-åringen dömdes första gången som 15-åring för stöld, rån och övergrepp i rättssak.

Våren 2010 satt han häktad misstänkt för försök till mord; fem pistolskott mot en 43-årig man på Backa Kyrkogata. Han friades från dessa misstankar.

Hösten 2009 greps 22-åringen av polisens gatulangningsgrupp på en Avenykrog, misstänkt för narkotikaförsäljning. Ingripandet blir våldsamt när 10-15 män försöker frita honom. Han döms för våldsamt motstånd.

22-åringen är född i ett land i Mellanöstern, kom till Sverige som 10-åring. Enligt en personutredning var hans skolgång problematisk, med koncentrations- och språksvårigheter. En psykologutredning 2005 visade lindrig utvecklingsstörning

"Lindrig utvecklingsstörning" Låter som RIZA men åldern stämmer inte

Vad var det för skottlossning som han misstänktes för?
Citera
2011-11-14, 00:02
Medlem
spoilers avatar
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2621061/22-aring-atalas-for-brutalt-dubbelran
Citera
2011-11-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Han kan inte vara allt för nöjd med chauffören som lämnade honom i sticket.

Man skjuten i Backa (Göteborg)
Citera
2011-11-18, 22:21
Medlem
VonArsles avatar
"Våren 2010 satt han häktad misstänkt för försök till mord; fem pistolskott mot en 43-årig man på Backa Kyrkogata. "
http://vgnt.se/invandrare-bakom-brutalt-ran/

vem är 43 åringen?

vad kan straffet bli för detta brutala rån?
Citera
2013-09-10, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Det verkar vara samma lokal. De ägnar sig inte bara åt en typ av business....

Han som blev övergiven och kvarlämnad av sin(a) "modiga" polare och numera blivit häktad misstänkt för grovt rån är i varje fall:
19891022-8132
Hassan Dilshad Abdulwahab
Julias gata 111 lgh 1401
Hisings Backa
Väl känd av polisen sedan tidigare (som det brukar heta)
Han har som synes samma efternamn som självmordsbombaren Taimur Abdulwahab. Jävla oflyt killarna med det namnet verkar ha...

En av tjejerna som skapade sidan GBG ORROZ är syster till Hassan....
Hon heter Lana Dilshad Abdullwahab.

Mer info om GBG ORROZ: http://www.exponerat.info/muslimska-...an-i-goteborg/
Senast redigerad av fucksverige 2013-09-10 kl. 15:59.
Citera
2014-06-16, 17:29
Medlem
sickDAPiMPs avatar
Mycket spekulationer. Ingen koll på hur det fungerar i verkligheten. Pengarna kommer i första hand och den med störst sannolikhet att komma undan med dom är självklart ett givet val. Polisen vill nog prioritera sin jakt på ett Automatvapen o.s.v. Hassan torskade med vapnen, nekade till brott, vägrade lämna förhör, tog sitt straff och höll käften. Pengarna kom ju aldrig fram...

Och jag satt med honom på en anstalt kring Stockholm när han klassades ner från Klass 1 till Klass 2, och kan bara säga att jag har träffat mycket folk, men en lojalare och respektfull människa har jag aldrig träffat.

Man kan ha vilka åsikter om kriminella och allt annat skit men jag säger som Sebbe, "Ni känner mig inte så håll käften".

F.ö så är Hassans officiella inställning fortfarande att han är oskyldig, så ingenting jag skriver är fakta utan som allt annat här, spekulationer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in