2011-07-08, 17:29
Medlem
zebrakajs avatar
Rykte om skottlossning runt ullevi nyss, helikoptrar o sirener överallt iaf. Någon som vet mera?

Edit: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.671297-ranarjakt-pa-friggagatan
Senast redigerad av zebrakaj 2011-07-08 kl. 17:31. Anledning: Nyheter
Citera
2011-07-08, 17:31
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrakaj
Rykte om skottlossning runt ullevi nyss, helikoptrar o sirener överallt iaf. Någon som vet mera?

Japp. Rån mot guldaffär på Friggagatan, dom grep en kille här utanför jobbet för några minuter sedan. Hela området vid gamla spårvagnshallarna nere vid ån är avspärrat och det är runt tio polisbilar här.

EDIT// Skottlossning vet jag inte men jag hörde två smällar innan poliserna dök upp när jag var ute och tog ett bloss.
Citera
2011-07-08, 17:49
Medlem
76jonass avatar
Här håller man på och tapetserar i regnet och så börjar sirener och helikopetrar att störa friden

Vem är så korkad så man klipper den guldsmedsaffären? polisen borde ju vara snabbare till fots än att ta bilen från garaget.
Citera
2011-07-08, 18:22
Bannlyst
Förstår inte att du reagerar, sånt här kommer ju upp på Fb varje dag, hela gtb= nya rosengård(heter de så?)
Citera
2011-07-08, 18:24
Medlem
Bullgummas avatar
Tydligen en av rånarna som hoppade i ån och försökte gömma sig under en av broarna/bryggorna. Den andra försvann med bil ryktas det.
Citera
2011-07-08, 18:34
Moderator
vhes avatar
"efter en längre jakt kunde polisen vid 17:30-tiden gripa en utmattad yngre man i närheten av Mölndalsån, i närheten av korsningen mellan Alströmergatan och Norra Ågatan" (gp.se)

Spännande. Skulle tro att det var just 17:30 (plus/minus några minuter) jag blev ombedd av polisen att vända när jag kom cyklande precis där (kom ner längs Alströmmergatan från Stampgatan). Nån som har koll på exakt var han blev gripen?

Jag räknade 5 polisbilar när jag var där (tre ute på området vid spåren, två inne på gå/cykelgatan vid de hyfsat nybyggda hyreshusen på nordvästra sidan om ån), men definitivt inte aktivitet jag som uppenart var en "jakt".

edit: ah, såg inte Bullgummas post... så han låg och tryckte under bron.. fan att man inte stannade och kikade, hade ju vart skoj.
Citera
2011-07-08, 18:46
Medlem
Så varför inte gå ut med signalement? Dom verkar ju farliga för allmänheten. Hmm...
Citera
2011-07-08, 18:51
Medlem
KapabelApas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Så varför inte gå ut med signalement? Dom verkar ju farliga för allmänheten. Hmm...

Sånt kan tyvärr generera rasistiska strömningar i samhället. Det är bättre att sätta locket på, vissla och titta mot himlen.

Jaha, hur mycket fick rånarna med sig? Har skott avlossats?
Citera
2011-07-08, 18:53
Medlem
Bullgummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapabelApa
Sånt kan tyvärr generera rasistiska strömningar i samhället. Det är bättre att sätta locket på, vissla och titta mot himlen.

Jaha, hur mycket fick rånarna med sig? Har skott avlossats?

jag hörde att det var två skott av en kollega som var kvar i området.
Citera
2011-07-08, 19:28
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullgumma
jag hörde att det var två skott av en kollega som var kvar i området.

Jag hörde två smällar när jag var ute, kan ha varit polisen som sköt eftersom en polis med draget vapen kom springande längs med ån utanför vårat stora fönster ett par minuter efteråt. Tyvärr var jag ute på andra sidan huset så jag såg inget.
Citera
2011-07-08, 19:48
Medlem
mario.ms avatar
Låter som en briljant kupp då polisstationen är just i närheten och nya domstolhuset ligger precis intill
Citera
2011-07-08, 19:51
Medlem
Citat:
Enligt ett vittne har troligen en medhjälpare till rånarna väntat i en svart bil utanför växlingskontoret. När rånarna kom ut körde medhjälparen i väg och lämnade minst en av rånarna i sticket.
Vilken nervös (taskig) chaufför....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in