Är själv helt nykter från alkohol sedan flera år tillbaks pga att jag drack för mycket vart sjuk och sen var det slut på det "roliga" dock då jag varit nykter ett tag så insåg jag hur puckat jag hade betet mig och visst var jag sugen det är jag än i dag men det första man gör är att byta kompisar som inte resperkterar sin nykterhet om de ens frågar om du ska med på krogen och de vet att du har problem med det bör du be dom dra åt hel...
Men sen måste man vilja själv mycket av min vilja kom från att jag inte ville bli sjuk igen och kanske dö men om du inte har det som motivation så kan du kanske använda dig av att de flesta som dricker mycket blir sjuk någon gång det är oftast något som pajjar lever,njurar, bukspotskörtel, halsen, tarmarna, hjärnan... sen jag slutade med lösnings medel ser jag välden på ett annat sätt förut var ja lite mer anti "knark" nu kan jag IBLAND på helgen ta lite röka i stället för några öl, och jag ångrar ofta att jag inte började röka cannabis i stället för att dricka förut då hade jag iaf kunnat ta någon öl då och då det kanske skulle gå nu men jag är inte villig att riskera mitt liv genom att dricka sen blir det svårt att stanna efter 2 öl så stå emot det finns "bättre" droger om man nu måste ta något för att "lugna neverna" finns det mildare saker än alkohol som ger mindre bakfylla inte är lika farligt bättre på de flesta sätt jag kan mest se negativa saker med alkohol även fast det säkert finns något som är bra med det typ det är billigt, lagligt och bra att tvätta penslar.
Sprit är skit häll din öl i en vatten pöl innan det är försent