Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2011-07-09, 19:29
Medlem
Flickidols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling

Har jag sagt att du ska göra det? Nej. Varför så aggressiv?
Smart gjort att kasta bort sitt liv på något som inte ger livskvalité utan bara

Blir förbannad när du skriver hur det är för MIG! Men ok, stubinen är kort som fan fortfarande pga att jag droppat nikotinet! Ber om ursäkt.
Citera
2011-07-09, 19:35
Medlem
Flickidols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Lite hatkärlek där? Känns som att du menar att du egentligen vill allting du skrev i första stycket.
. Visst får jag sug ibland men inte så ofta. Och jag uppskattar verkligen det jag skrev i andra stycket, känner mig nästan svampad när jag går runt i naturen, så sjukt grymt, vackert. Men som sagt, sug kommer och går men jag vet ju vad som väntar mig (kan bara prata om mig) längst ner på den vägen.
Citera
2011-07-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickidol
Blir förbannad när du skriver hur det är för MIG! Men ok, stubinen är kort som fan fortfarande pga att jag droppat nikotinet! Ber om ursäkt.

Folk är inte så olika som du tror.
Citera
2011-07-10, 12:40
Medlem
Kratomkungens avatar
Är själv helt nykter från alkohol sedan flera år tillbaks pga att jag drack för mycket vart sjuk och sen var det slut på det "roliga" dock då jag varit nykter ett tag så insåg jag hur puckat jag hade betet mig och visst var jag sugen det är jag än i dag men det första man gör är att byta kompisar som inte resperkterar sin nykterhet om de ens frågar om du ska med på krogen och de vet att du har problem med det bör du be dom dra åt hel...

Men sen måste man vilja själv mycket av min vilja kom från att jag inte ville bli sjuk igen och kanske dö men om du inte har det som motivation så kan du kanske använda dig av att de flesta som dricker mycket blir sjuk någon gång det är oftast något som pajjar lever,njurar, bukspotskörtel, halsen, tarmarna, hjärnan... sen jag slutade med lösnings medel ser jag välden på ett annat sätt förut var ja lite mer anti "knark" nu kan jag IBLAND på helgen ta lite röka i stället för några öl, och jag ångrar ofta att jag inte började röka cannabis i stället för att dricka förut då hade jag iaf kunnat ta någon öl då och då det kanske skulle gå nu men jag är inte villig att riskera mitt liv genom att dricka sen blir det svårt att stanna efter 2 öl så stå emot det finns "bättre" droger om man nu måste ta något för att "lugna neverna" finns det mildare saker än alkohol som ger mindre bakfylla inte är lika farligt bättre på de flesta sätt jag kan mest se negativa saker med alkohol även fast det säkert finns något som är bra med det typ det är billigt, lagligt och bra att tvätta penslar.
Sprit är skit häll din öl i en vatten pöl innan det är försent
Citera
2011-07-12, 01:01
Medlem
Tack så mycket för alla svar! Blev fan en het disskussion där ett tag. Men för fan orka tjafsa sinsemellan? Respektera att folk har olika uppfattning och diskutera utan prestige. Har fått mycket olika svar och från många olika synvinklar. Sanningen är ju individuell som fan och generellt ligger den väll nånstans mellan allting...som vanligt.

Däremot vare nån som sa att AA-medlemmar är patetiska, vafan då för? Att kalla alkoholism för en beroendesjukdom kan jag hålla med om en hel del. Precis som ett starkt nikotinberoende (som jag själv har) är det suget som på nått jävla vänster krossar allt sunt förnuft och tanke på konsekvenser.

Jag kan ha klarat mig bra och är stolt över mig själv att jag inte rökt på tre dar. Sen VIPPS försvinner förnuftet när jag går förbi en kioskjäveö och sticker in o köper cigg utan en tanke på vad det innebär.

Och det är exakt samma sak med drogberoende och alkoholberoende. För mig och folk med samma problem som jag känner. Nån sa också att viljan och tankeförmågan hos någon är en stark påverkan till att göra/inte göra och det håller jag med om. Det handlar om hur mycket vi kan/orkar vilja och tänka när SJUKDOMEN härjar och vill ha sitt jävla skit.

Jag har feta problem att acceptera att jag aldrig mer kan dricka och jag är så SINNESSJUKT trött på att sitta hemma o glo så jag ska testa att gå ut på torsdag, då är det festival här. Har kirrat affe också vilket kanske inte var så jävla smart.... Funderar på att sälja skiten. Men jag är så jävla svensk så jag måste vara full o hög för att ha kul o ragga porriga turister! Haha
Citera
2011-07-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Sorry dude, en gång missbrukare, alltid missbrukare.

I smell bullshit.

Man kan ha missbrukat utav diverse anledningar, olika situationer i livet som uppstått som gjort tillvaron för jobbig nykter. Många saker förändras och löser sig. Om man känner sig säker och har tillräckligt med viljestyrka och disciplin så borde man definitivt kunna lära sig att kunna hantera måttliga mängder alkohol. Tog ett bra tag innan jag lärde mig dricka rätt, dricka med måtta. Nu funkar det utmärkt med 2-3 öl och det räcker för kvällen. Att det är svårt är en annan femma, känner man sig det minsta osäker så borde man avstå.
Citera
2011-07-12, 13:12
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aNTON3
Tack så mycket för alla svar! Blev fan en het disskussion där ett tag. Men för fan orka tjafsa sinsemellan? Respektera att folk har olika uppfattning och diskutera utan prestige. Har fått mycket olika svar och från många olika synvinklar. Sanningen är ju individuell som fan och generellt ligger den väll nånstans mellan allting...som vanligt.

Däremot vare nån som sa att AA-medlemmar är patetiska, vafan då för? Att kalla alkoholism för en beroendesjukdom kan jag hålla med om en hel del. Precis som ett starkt nikotinberoende (som jag själv har) är det suget som på nått jävla vänster krossar allt sunt förnuft och tanke på konsekvenser.

Jag kan ha klarat mig bra och är stolt över mig själv att jag inte rökt på tre dar. Sen VIPPS försvinner förnuftet när jag går förbi en kioskjäveö och sticker in o köper cigg utan en tanke på vad det innebär.

Och det är exakt samma sak med drogberoende och alkoholberoende. För mig och folk med samma problem som jag känner. Nån sa också att viljan och tankeförmågan hos någon är en stark påverkan till att göra/inte göra och det håller jag med om. Det handlar om hur mycket vi kan/orkar vilja och tänka när SJUKDOMEN härjar och vill ha sitt jävla skit.

Jag har feta problem att acceptera att jag aldrig mer kan dricka och jag är så SINNESSJUKT trött på att sitta hemma o glo så jag ska testa att gå ut på torsdag, då är det festival här. Har kirrat affe också vilket kanske inte var så jävla smart.... Funderar på att sälja skiten. Men jag är så jävla svensk så jag måste vara full o hög för att ha kul o ragga porriga turister! Haha

ja men helvetet, det kunde inte mer vara ett sätt att 'försöka' rättfärdiga betéendet, satans idioter som tror/faller för det där satans bullcrapet
Citera
2011-07-12, 13:20
En klockren lösning på problemet är ju att helt enkelt sluta umgås med de människor som dricker varje helg. Finns folk som inte är alkoholister.
Citera
2011-07-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
ja men helvetet, det kunde inte mer vara ett sätt att 'försöka' rättfärdiga betéendet, satans idioter som tror/faller för det där satans bullcrapet

Du är den satans idioten
Citera
2011-07-16, 13:11
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aNTON3
Tjenare.

Jag har haft missbruksproblem både med alkohol och droger och nu hållit mig nykter (till 99%) sedan 30/3. Jag mår fruktansvärt mycket bättre idag, men det största problemet nu är att jag blir deprimerad, dryg, sur och ledsen när jag hör att polarna ska ska ut och festa eller sätta sig nere på krogen med varsin öl. Jag väljer oftast att inte följa med alls för jag klarar inte av det, vilket är jävligt hemskt.

Så nu till min fråga, tror ni, att en person som druckit som en alkoholist kan återgå till att dricka "framgångsrikt"? Jag är så jävla trött på att isolera mig i lägenheten framför datorn kvällar och helger när resten av kompisgänget är ute och har det så jävla gött... Jag är förövrigt 24 bast.

Vill bemöta detta från en ny otestad synvinkel.

Det är bara att lägga ner detta. Som alkis kommer du aldrig att kunna dricka normalt igen...Inse fakta. Så fort du öppnar en öl eller tar en drink så är det 24/7 som gäller..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in