Citat:
Ursprungligen postat av lazor
Köpt en trevlig Macbook Pro jag då, efter att ha använt Widows hela mitt liv. Sliter som en slav för att lära mig allt. Att skriva på tangentbordet är knepigt som ... Men nog av detta.
Nu har jag sådana problem, jag sitter på ett trådlöst närverk, som i andra änden är en lyxig Netgear-router. Det händer stadigt att internet låser sig, alltså jag är uppkopplad mot routern, men har ingen internetförbindelse. Detta löses fort genom att helt enkelt slå av och slå på Airport igen. Men det känns ALLT för mycket som en klassisk Windows-lösning på ett klassisk Windows-problem. Så jag hoppas att det inte är vanligt på en god Mac-dator. Vad tror ni det handlar om i mitt fall här?
Jag hade exakt samma problem med min dyra fina NetGear-router. Efter en veckas svordomar och prov av routerinställningar till höger och vänster (jag tror jag testade mig igenom precis alla inställningar) så bestämde jag mig för att se om det fanns någon firmware-uppdatering.
Jag visste ju att det inte är något problem med min mac (fyra år gammal MacBook PRO), eftersom den kopplar upp sig och kör mot alla andra trådlösa nätverk utan några som helst problem.
Det fanns en firmware-uppdatering, och efter den uppdateringen så har jag inga problem längre.
Det kanske inte är samma fel i ditt fall, men kolla i alla fall om det finns någon uppdatering. Kör uppdateringen i så fall, så får vi se.