2012-05-01, 21:58
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Här har vi ett stereotypiska irono maiden fan. Kan inte ens erkänna att hans favvo band kanske inte är så originellt som han tror, patetiskt

Nä okej, jag tycker wickerman låter som burn it to the ground även om wickerman kom ut för 10år sedan. Jag har aldrig sagt att iron maiden rippat Nickelback, men de har ett liknande sound sa jag, herregud.
Vad är det för fel på Nickelback nu då?? De gör skön hårdrock/metal, typ som Iron Maiden BRUKADE göra, men jag antar att du aldrig ens lyssnat på Nickelback när du spyr ut dig sådana saker......

Och du, jag vet nog bra mycket mer om musik än vad du gör.

Maiden har utvecklats åt det mer progressiva hållet vilket är jävligt grymt. De har hållit på i 30 år och alltid gjort utomordentligt bra musik. Hade inte Nickelback eller vad dom heter tjänat pengar på deras fjolliga musik hade de aldrig fortsatt. Jävla radiosmörja är vad det är. Och att dom inspirerats av Metallica förstår jag, båda banden gör radiomusik med ett syfte.

edit; såg din signatur. Du är en stereotyp av såna personer jag ogillar mer än våldtäktsmän. Okey, det var en överdrift
Senast redigerad av ettbranick 2012-05-01 kl. 22:03.
Citera
2012-05-02, 00:35
Medlem
Att lyssna på somewhere in time på natten kan ibland kännas som att resa i tiden, de e något med den plattans sound som e så fantastiskt! Sea of madness är och kommer alltid att va oförglömlig.
Citera
2012-05-02, 01:52
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klumpedust01
Att lyssna på somewhere in time på natten kan ibland kännas som att resa i tiden, de e något med den plattans sound som e så fantastiskt! Sea of madness är och kommer alltid att va oförglömlig.
Du har alldeles rätt! Har alltid gillat ljudet i Somewhere då man får en sån framtidskänsla. Får nog ta och dra igenom albumet när jag har lite mer tid. Men du har alldeles rätt om Sea of Madness, den är ruskigt bra.
Senast redigerad av Zartaza 2012-05-02 kl. 01:58.
Citera
2012-05-02, 12:00
Medlem
Ratis avatar
Rocknytt skriver om Paul Di'annos självbiografi:
http://www.rocknytt.net/kr%C3%B6niko...e-personlighet

Ingen man vill möta i en mörk gränd, men kanske han inte är lika rå nu 54 år gammal
Citera
2012-05-02, 14:03
Medlem
steveharrisffss avatar
Citat:
Sant!

Har ett minne sedan jag var typ 13 bast. Brorsan som då var i 20 års åldern hade festat och drog med mig hem till sig för att han inte ville sova själv. Han gav mig soffan med alla täcken och kuddar. Satte på Somewhere In Time, släckte lampan, la sig på golvet och allt man såg var bandspelarens display som tickade samt en brinnande morgonhimmel i horisonten. Åh, vilket bra minne.
Citera
2012-05-02, 14:30
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati

Ingen man vill möta i en mörk gränd, men kanske han inte är lika rå nu 54 år gammal
Intressant, trodde inte att han var så jävla rå.
Citera
2012-05-02, 20:01
Medlem
IanPaices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati

Låter inte så vidare värst mysig. Lyssnar hellre på hans dagar i Maiden än de där historierna. Kan förstå att Maiden kickade ut honom om han höll på sådär dock. Känns som tvärtemot vad gubbarna gör i Maiden !
Citera
2012-05-06, 21:22
Medlem
steveharrisffss avatar
Har ni sett "The Early Days" dokumentären?
Om inte, se den!
Väldigt sevärd, man får veta mycket om just "The Early Days"!
Citera
2012-05-07, 15:36
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steveharrisffs
Har ni sett "The Early Days" dokumentären?
Om inte, se den!
Väldigt sevärd, man får veta mycket om just "The Early Days"!
Hade helt glömt bort att de hade en dokumentär. Tack för tipset!
Citera
2012-05-07, 18:40
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Kollade Ullevi konserten (early days låtarna) från 2005 och kollar En Vivo idag. Maiden är verkligen fasansfullt bra live! En vivo är ju lite extra intressant då Både Dave och Adrian spelar extra mycketpå Les Pauls, om jag inte har fel, vilket ger lite annorlunda ljud mot stratorna.
Citera
2012-05-17, 14:56
Medlem
Gunvald66s avatar
Afraid to Shoot Strangers live i Göteborg 1995 är i mitt tyckte att av de bästa framträdande bandet gjort. http://www.youtube.com/watch?v=0c9iYZdsZMM&ob=av2n De låga tonerna funkar perfekt med Blaze, det var antagligen den enda låten av Maiden som hans barytonröst var bekväm med, haha.
Bilderna i videon är dock från den sydamerikanska delen av turnén.
Citera
2012-05-18, 00:19
Medlem
Citat:

Ja den har ett speciellt sound mycket beroende på att gitarr & bassynth användes.
Somewhere in time är grym.
Senast redigerad av splitt 2012-05-18 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in