2004-08-09, 20:33
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Alizée - sockersöt popsångerska med kraftig lolitavarning (även om hon växt till sig nu )
Ja, med en debutlåt som heter 'Moi... Lolita' så är det föga förvånande att hon har lolitavarning...

Märkligt förresten, det verkar som om alla franska sångerskor alltid stajlas som lolitor inför sin lansering. Men lilla fröken Vanessa Paradis fyller 32 i år, så tiden som fuktig oskuld är väl förbi kantänka...
Citera
2004-08-09, 20:36
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av BigBabyJesus
Alpha Blondy sjunger många låtar på franska, men honom har du med största sannolikhet redan hört, gissar jag.

He he jo han har jag lyssnat på länge

men tack för du försökte
Citera
2004-08-09, 21:42
Medlem
Noir Désir - "Le Vent Nous Portera" är en helt ok låt.
Citera
2004-08-09, 21:44
Medlem
souloskars avatar
Claude Nougarro är en poet / crooner från Toulouse med några kända småtrevliga låtar om man är lagd åt det hållet. Tu Verras och La Villa Rouge kommer jag på på rak arm.

Noir Desir är bra lite elektronisk, melankolisk pop. Största hitten är väl La vente nous portera. Sångaren står/stod åtalad för att ha mördat sin flickvän på ett hotell i östeuropa under en turné för nåt år sedan.

Stereo Total har väl franska medlemmar men är i mina öron olyssningsbara.

En del electro kommer från Toulouse/Bordeaux-området. Kommer inte på några namn nu.

Sen har vi ju Hip-Hoppen från Marseille och Paris primärt. Mest kända artister, förutom MC Solaar, är väl Fonky Family, Booba, Saina Süpa Crew òch Assasins. Finns även en del annat. Är av dessa mest förtjust i FF och Booba.
Citera
2004-08-10, 02:29
Medlem
nucores avatar
Air!
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_(band)
Citera
2004-08-11, 13:40
Medlem
mohnomishes avatar
Mitt favoritband från Frankrike är nog Kat Onoma. Såg ett par fantastiska konserter med dem under sent åttiotal. Om man spinner på musik som Nick Cave & Bad Seeds, Tindersticks, Red House Painters och liknande, torde de vara ett säkert kort. Ett annat lysande band var Marquis de Sade från Rennes, som höll på under tidigt åttiotal då de släppte några sköna plattor som doftade Talking Heads och Television, fast ändå med en fransk touch.

Synthare med smak för lack och läder brukar gå igång på Die Form, som har släppt fler plattor än någon kan komma ihåg. Några schyssta franska band som går hem bland finsmakare i industrikretsar är Vivenza, Pacific 231, Brume, Les Joyaux de la Princesse, Propergol, Ultra Milkmaids och Regard Extreme.
Citera
2004-11-01, 16:42
Medlem
TomBombadills avatar
Fransk musik

Är helt såld på fransk sång som framförs av kvinnor. Tycker språket är helt underbart i sångform. Någon som kan ge några tips på franska sångerskor. Stil är inte så viktig då jag gillar det mesta.
Citera
2004-11-01, 16:56
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBombadill
Är helt såld på fransk sång som framförs av kvinnor. Tycker språket är helt underbart i sångform. Någon som kan ge några tips på franska sångerskor. Stil är inte så viktig då jag gillar det mesta.
Edit Piaff är väl den mest kända.
Citera
2004-11-01, 18:37
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBombadill

Stereolab. Sjunger i.o.f.s. både på engelska och franska. Men det är riktigt bra.
Citera
2004-11-01, 18:42
Medlem
Mockens avatar
Kanske hittar något här?: http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=142131
Citera
2004-11-01, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Kanske hittar något här?: http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=142131

Nice felpost
Citera
2004-11-01, 23:21
Medlem
TomBombadills avatar
Vad fan skrev jag här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem