Får man bryta in med lite musik av det hårdare slaget här?
Jag gör iallafall ett försök:
Deathspell Omega är väl bland de större händelserna inom black metal de senaste åren, deras senare verk är kanon.
Si Monumentum Requires, Circumspice känns som ett naturligt steg vidare från Mayhem's
De Mysteriis Dom Sathanas. Djävulen KÄNNS verkligen här, för de som inte tror mig är det bara att prova. Jag ligger en aning efter i o m att jag inte köper lika många skivor längre så jag har inte hört EPn
Kénôse eller senaste albumet
Fas - Ite, Maledicti, in Ignem Aeternum, men jag tvivlar inte en sekund på att de är bra. Ska visst vara mer atmosfäriskt än metal-orienterat om jag inte har fattat fel, men den först nämnda är inte fy skam då det gäller sånt heller. Hårt som urberget och svartare än Hitlers rövhål.
Antaeus är ett annat band av del extremt våldsamma skolan man inte bör missa, det är satanisk tortyr i audiell form. Helt klart värt ett försök för de som gillar att få stryk.
Flera av LLN-banden är bra, mina personliga favoriter är väl Mütiilation, Torgeist, Belketre och Vlad Tepes (För många av de andra är ambient-grejs vilket inte riktigt är min stil eller helt enkelt onödiga - jag har säkert missat nåt guldkorn ändå.)
Himinbjørg är ännu ett bra band som luktar lite mer gammnorskt, nu är jag ganska less på risiga beskrivningar så lyssna på dem bara.
Nehëmah är mitt sista bidrag, de uppstod mer eller mindre ur askorna av Himinbjørg och är helt suveräna - dock inte många droppar originella. Det spelar mindre roll när det görs såpass bra dock.
Nä, nu får det fan räcka, speciellt som ingen som skulle ha brytt sig om banden lär läsa tråden