Anläggning 10 är i fullt bruk. Ganska säker på de.
Gjorde lumpen som Skyddsvakt i Boden för några år sedan. Både fram och baksidan kontrolleras på skyddsrundorna varje dag.
Dem sa aldrig exakt vad som finns där inne, men de är med största sannolikhet en stor samling olika vapen. En ren gissning är kanske tyngre vapen, Anläggningen öppnades inte ofta när jag var skyddsvakt iallafall. Skyddsvakterna ska alltid vara med om ett vapenförråd öppnas och de förs in eller ut grejer.
Dem sa att om nåt skarpt larm går inifrån Anläggning 10 så skulle nästan hela Norrlands polis styrka/militära styrka skickas dit . För då är de serious business. Kanske var lite överdrivet från dem men men
Men de var ju några år sedan. Dem kan ju har röjt ut lite sedan dess. Men tror absolut inte att de är nerlagt eller att de bara är massa ofarlig materiel där inne.
Allt är ju insprängt i berget så är ju ett jävla bra ställe att förvara farligt materiel i. Ett ställe jag hade valt om jag hade nå speciellt jag ville förvara och vanliga vapenförråd ute i skogen inte dög.