2009-05-06, 00:43
Medlem
Krigs sjukhus.

Jag skulle nog tro att Krigs sjukhuset i boden ligger kvar där det gamla allmänna sjukhuset har stått. Det ska tydligen finnas en tunnel dit från någon utav militär byggnaderna intill.
Citera
2009-05-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hossen
Jag skulle nog tro att Krigs sjukhuset i boden ligger kvar där det gamla allmänna sjukhuset har stått. Det ska tydligen finnas en tunnel dit från någon utav militär byggnaderna intill.

Ja, och den tunneln gick från I19 som ligger tvärs över gatan från platsen där Lasarettet låg. Tunneln anslöt till lasarettets äldsta del.
Citera
2009-07-30, 15:28
Medlem
Andr345s avatar
Någon som vet om Gammelängsfortet och Mjösjöfortet har blivit plomberade?

Hade varit intressant att fara dit och kika
Citera
2009-08-20, 15:52
Medlem
Gammelängsfortet är plomberat..antar det gäller de övriga forten bortsett från rödbeget...jag var tom med och rensade i några fort...
Citera
2009-08-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Gammelängsfortet är plomberat..antar det gäller de övriga forten bortsett från rödbeget...jag var tom med och rensade i några fort...
vill verkligen in å kika i nåt av forten förutom rödbergsfortet som är turisttraktion.. men så detta är omöjligt utan murbräcka då? =/
hur tjockt har dom cementerat igen med? ^^
Citera
2009-08-22, 11:19
Medlem
D1kk3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andr345
Någon som vet om Gammelängsfortet och Mjösjöfortet har blivit plomberade?

Hade varit intressant att fara dit och kika

Båda är plomberade, dock går dom fortfarande att komma upp ovanpå, Mjösjöfortet är det enklaste att komma upp på
Citera
2009-08-22, 13:42
Medlem
Du lär nog inte komma in även med murbräcka...och det du kommer finna där inne är inte alls trevlligt..en jävla massa mögel av all matrial man valde lämna kvar osv...kan även säga att rödberget är väl en bra representant för hela fort komplexet runt boden...dock finns det hemliga fort som var rätt spännande att bevista...
Citera
2009-08-22, 13:53
Medlem
Puggens avatar
Verkar finnas rätt många vapen och ammokasuner i skogarna kring boden men med tanke på I19 istortsett, direkta närhet så är det nog en mycket dum idé att försöka göra inbrott i dessa...
Citera
2009-08-22, 19:12
Medlem
var upp på gammelängsfortet idag efter en del klättring, men det var plomberat överallt, tillochmed alla kanonkurer uppe på taket var igenmurade =/
förr för ca 10år sedan så var det en dörr där uppe med en trapp ner som sen vart en bred trapp som gick ner in i fortet men den var igenmurad nu iaf =/

Var även till åbergsfortet, och hittade inte nån öppning in i självaste kärnan iaf, bara en del smågångar till nå toaletter osv, restan var igenmurat.

ingen som vet hur tjockt dom kan ha murat? räcker inte med ett spett å slägga att ta sig in?
upp till en halvmeter orkar man ju nöta sig igenom iaf

ingen som råkar ligga på en nyckel som passar till järndörrarna?
Citera
2009-08-22, 20:56
Medlem
tja..spetta på du....
jag tror du får nöta en hel del..sedan kanske du kommer till en igensvetsad dörr när du väl kommit in....who knows

jag tycker inte folk ska röra sig inne i dessa fort..var väldigt eländigt där inne när man svetsade igen..räcker med en rispa så har du en rejäl infektion osv..sedan som sagt..spetta på...jag tror du komer in efter ett tag...sedan måste du svetsa dig till nästa rum...
Citera
2009-12-31, 01:33
Medlem
Anläggning 10 (x)

Har hört om en anläggning 10 (X) i Boden. Den ska ligga vid Pagla området i berget där. Tydligen ska det förvaras mycket saker där inne. Någon som har lite information om denna anläggning ? Vi befäl får inte reda på mycket heller som sagt
Citera
2010-01-01, 14:07
Medlem
Annläggning x ska vara vätgasverket, var den ligger eller låg vet jag inte.
Det fetaste på Pagla var nog anläggnign 8 som alla staberna låg i. Den är plomberad sen nått år tillbaka.

det finns en lista här: http://forum.skalman.nu/viewtopic.php?f=54&t=29090
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in