2004-11-13, 12:46
Medlem
muffes avatar
Skulle ju vara jävligt häftigt att öppna en gothclub där
Citera
2004-11-15, 01:24
Medlem
LonErs avatar
Citat:
Minst en underjordisk jätteanläggning.

Du kan väl beskriva lite närmare, vad finns där? Mest vapen och lumpare, eller någonting häpnadsväckande?
Citera
2004-11-15, 16:15
Medlem
Jag gjorde slutövningen i lumpen i Boden 2001 - den jätteövning som kallades snöstorm. Då var vi under nån vecka förlagda i ett gammalt sjukhus i närheten av I19, vet inte om det är det sjukhuset som syftas på, men där fanns gångar som gick vidare till andra byggnader men minns tyvärr inte exakt hur det såg ut där nere men det var mörkt och mystiskt
Citera
2009-03-01, 23:55
Medlem
D1kk3Ns avatar
UE i Boden

Vet ej om det redan finns en liknande tråd, men isåfall verkar den vara död sen länge.

Då det finns över 5 st fort och troligtvis ett oräkneligt antal andra övergivna militära byggnader runt omkring boden undrar jag, finns det någon hära som har erfarenhet av något av dom? Någon som kanske kan tipsa om något riktigt bra ue objekt?
Citera
2009-03-02, 07:38
Medlem
matedoggs avatar
Jag har inte UE:at, däremot har jag varit in i Rödbergsfortet. Mycket intressant! Samtidigt är jag väldigt glad att jag inte gjorde lumpen där.

De andra forten lär vara helt övergivna och delvis vattenfyllda.
Citera
2009-03-02, 08:42
Medlem
Quantilhos avatar
Det finns massor med korvfort, bunkrar och liknande saker utspridda runt omkring Boden. Sökfunktionen är din vän!

Rödbergsfortet är öppet, medan de andra forten är förseglade och igenmurade. Ballongberget har ju en hel del intressanta saker också. Enklast brukar vara att spana efter stridsvagnshinder, då dessa ofta skvallrar om närvaro av värn.

Skoterbaren är också en höjdare som rekommenderas!
Citera
2009-03-02, 09:04
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D1kk3N
Vet ej om det redan finns en liknande tråd, men isåfall verkar den vara död sen länge.

Då det finns över 5 st fort och troligtvis ett oräkneligt antal andra övergivna militära byggnader runt omkring boden undrar jag, finns det någon hära som har erfarenhet av något av dom? Någon som kanske kan tipsa om något riktigt bra ue objekt?

I källaren på LV7 finns en dold lucka. Tunneln leder till överstelöjtnant Kieris bordell.
Citera
2009-03-02, 09:11
Medlem
-SWE-ViGGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlMartell
Jag gjorde slutövningen i lumpen i Boden 2001 - den jätteövning som kallades snöstorm. Då var vi under nån vecka förlagda i ett gammalt sjukhus i närheten av I19, vet inte om det är det sjukhuset som syftas på, men där fanns gångar som gick vidare till andra byggnader men minns tyvärr inte exakt hur det såg ut där nere men det var mörkt och mystiskt
Vad är I19?
Citera
2009-03-02, 09:39
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SWE-ViGGEN
Vad är I19?
norrbottens regemente, i högsta grad levande så där är det dumt att utforska
Citera
2009-03-02, 12:36
Medlem
ormtjusarens avatar
svealivgardet

Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
norrbottens regemente, i högsta grad levande så där är det dumt att utforska
hallå alla fans-??? jag har ända sen jag såg filmen örnnästet drömt om att spinna vidare på en verision på det krigstemat och använda bodens fästningar som objekt.hm dels skulle nog en sådan film kunna generera turism.kan inte jan giloue hänga med på den iden. själv har jag hört/läst tillräkligt om detta mästerverk-och vill hellre se dom i verkligheten så kanske en kollektiv biltur till sommaren skulle va nått nu när soppan är lite billigare=bättre 4/5 i en bil än ensam. låt oss go-stockholm-boden race-09
Citera
2009-03-02, 14:32
Medlem
Quantilhos avatar
Sammanfogar Boden-trådarna.
Citera
2009-03-02, 15:08
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormtjusaren
hallå alla fans-??? jag har ända sen jag såg filmen örnnästet drömt om att spinna vidare på en verision på det krigstemat och använda bodens fästningar som objekt.hm dels skulle nog en sådan film kunna generera turism.kan inte jan giloue hänga med på den iden. själv har jag hört/läst tillräkligt om detta mästerverk-och vill hellre se dom i verkligheten så kanske en kollektiv biltur till sommaren skulle va nått nu när soppan är lite billigare=bättre 4/5 i en bil än ensam. låt oss go-stockholm-boden race-09
använda som objekt till vad? en film om örnnästet? varför ett race mellan stockholm och boden?

om man skulle göra en film om bodens fästning skulle den nog bara handla om bassar som dricker kaffe och väntar på helg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in