2011-07-05, 21:13
Medlem
fredricoeees avatar
Hej, som rubriken lyder så sålde jag en fond som var värd ca 9000 och förde över de till mitt privatkonto. Men när jag ser över mina kontohändelser på mitt privatkonto så har jag bara fått ungefär 7000 kr, jag fattar inte vad det beror på och är lite orolig.
För förra gången jag gjorde det (eller ah mamma gjorde det för då var jag inte 18) så tog hon ut 9000 från en fond och flyttade över till mitt privatkonto, men då fick jag alldeles riktigt 9000 kr in på mitt privatkonto.

Kan nån snälla berätta för mig vad det är som händer eller kommer att hända?
Kan det ha något med att jag gjorde det efter 19.30 och att börsen är stängd, eller har det nått med skatt att göra? Jag trodde nämligen inte att man skattade när man förde pengar mellan sina egna konton och fonder.

Men snälla upplys mig!
Citera
2011-07-05, 21:17
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricoeee
Jag trodde nämligen inte att man skattade när man förde pengar mellan sina egna konton och fonder.
Skattar gör du på fonderna om de har gått med vinst, men inte direkt när du säljer av fonderna utan det sker med deklarationen vad jag vet.

Kan tyvärr inte säga vad som har hänt annars men du får väl vänta tills i morgon och har inget förändrats får du kontakta banken. Känns konstigt att du skulle ha fått en del av pengarna nu dock..
Citera
2011-07-05, 21:19
Medlem
När gjorde du det? Fondandelar likvideras stegvis, du får en stor del första dagen, sen får du mindre delar. Kan inte storleken eller antalet dagar, men så funkar det.
Citera
2011-07-05, 21:20
Medlem
Banken betalar bar ut runt 80% av beloppet direkt för att undvika att eventuella kursfall skall ställla till det vid en eventuell försäljning. Återstoden av pengarna kommer sedan in på ditt konto inom kort. Du behöver med andra ord inte vara orolig
Citera
2011-07-05, 21:33
Medlem
fredricoeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Banken betalar bar ut runt 80% av beloppet direkt för att undvika att eventuella kursfall skall ställla till det vid en eventuell försäljning. Återstoden av pengarna kommer sedan in på ditt konto inom kort. Du behöver med andra ord inte vara orolig

Okej tack, nu blev jag lugn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in