• 1
  • 2
2004-10-31, 03:08
Medlem
MrMurphys avatar
Behöver tips på en god, protein och kaloririk frukost som helst ska vara klar på ett par minuter. Har tröttnat på havregrynsgröt. Provade müsli+fil men det var inget för mig.
Citera
2004-10-31, 14:54
Medlem
MrMurphys avatar
Hallå där?? Vem flyttade min tråd från Träning, KOST och kosttillskott?? Tanken var ju att dom som tränade skulle ge råd och tips om vad dom åt till frukost
Citera
2004-10-31, 15:38
Medlem
Pettans avatar
ägglikör o bacon
Citera
2004-10-31, 15:42
Bannlyst
Fullkornsbröd med en sockerfri marmelad på.
Musli o mjölk
Ät frukt men gör det 20minuter innan övrig frukost. För matsmältningens skull.
Koffenfritt kaffe.
Ungefär så äter jag.
Citera
2004-10-31, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Fullkornsbröd med en sockerfri marmelad på.
Musli o mjölk
Ät frukt men gör det 20minuter innan övrig frukost. För matsmältningens skull.
Koffenfritt kaffe.
Ungefär så äter jag.

Sockerfri marmelad? Det låter ungefär lika upphetsande som koffeinfritt kaffe...
Citera
2004-10-31, 17:29
Medlem
hagge3s avatar
Mörkt fullkornsbröd med skinka och grönsaker på (tomat, gurka, paprika you name it)
Juice
Lättmjölk (inte oboy, massa onödigt socker)
Stek två ägg (går på en minut eller två)

Det där är väl en ganska bra frukost som går snabbt att göra. Förslagsvis kan du ju skära upp grönsakerna på kvällen och lägga in i gladpack, om du nu vill att frukosten ska gå så snabbt som möjligt att tillaga.

Såhär ser förstås inte min frukost ut, men ändå.
Citera
2004-10-31, 19:48
Medlem
Hispers avatar
Något som jag gillar, men som omgivningen oftast ställer sig frågande till, är havregryn och mjölk. Dvs man häller upp havregrynen (helst danska "Solgryn" alt. fiberhavregryn) och sedan häller du på mjölk. Låt det gärna "dra" lite. På med russin (eller annan torkad frukt), banan, äppelbitar.

Mycket godare än vad man kan tro.

På den tiden när jag tränade aktivt så brukade jag "spetsa" det hela med proteinpulver. Rör du ned pulvret i havregrynen innan du häller på mjölken så är det inga problem med klumpbildning.
Citera
2004-11-01, 18:52
Medlem
MrMurphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Något som jag gillar, men som omgivningen oftast ställer sig frågande till, är havregryn och mjölk. Dvs man häller upp havregrynen (helst danska "Solgryn" alt. fiberhavregryn) och sedan häller du på mjölk. Låt det gärna "dra" lite. På med russin (eller annan torkad frukt), banan, äppelbitar.

På den tiden när jag tränade aktivt så brukade jag "spetsa" det hela med proteinpulver. Rör du ned pulvret i havregrynen innan du häller på mjölken så är det inga problem med klumpbildning.

Det där med havregryn, mjölk och banan ska jag prova. Kanske inte helt olika havregrynsgröt som jag förätit mig på. Men ändå.
Citera
2004-11-01, 19:14
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper

n'är jag var liten brukade vi ha havregryn i ett högt glas, lägga på ett lager hallonsylt (noga) och sedan sakta hälla på mjölk. (sylten skall skydda havregrynen, inte av någon anledning men det är kul) sedan skadar man det skyddande syltlagret, rör om och äter det.
Citera
2004-11-02, 10:19
Bannlyst
4 tradolan+kaffe+camel utan filter

Min frukost idag...

MVH/ M.
Citera
2004-11-02, 13:47
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
n'är jag var liten brukade vi ha havregryn i ett högt glas, lägga på ett lager hallonsylt (noga) och sedan sakta hälla på mjölk. (sylten skall skydda havregrynen, inte av någon anledning men det är kul) sedan skadar man det skyddande syltlagret, rör om och äter det.
När jag var liten fick jag lingonsylt och mjölk i ett glas. Det var lite som en fest när man fick det.
Citera
2004-11-02, 13:49
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
När jag var liten fick jag lingonsylt och mjölk i ett glas. Det var lite som en fest när man fick det.

Fan, det där kanske är något för mig som är så förtjust i lingonsylt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in