2011-07-05, 11:12
Citat:
Ursprungligen postat av mepore
Jag kommer nog köpa denna klocka nu, efter allt tittande och tänkades så vart det denna http://www.uret.se/omega-seamaster-p...et-p-4192.html
Och om jag är ute och dansar, då är det oftast mörkt i lokalerna, kommer min klocka att lysa då som något jävla techno halsband ? det vill man ju inte :/
Men nu till den stora frågan, ska jag köpa den via uret.se eller ska jag till tex bergströms, och där kostar den 32000 men på hemsidan kostar den ca 25 tusen. varför är det så stor skillnad i priset ? visst jag förstår att det är billigare att sälja klockor på en internetsidor, inga lokal hyror och sådant skit. Men vad kostar det tex om jag ska förminska klockan oss en urmakare, eftersom om man beställer från internet så vet dem ju inte storleken på ens handled. och då vill man inte gå direkt till ur och penn. Man vill ju gärna gå till omega store i sthlm eller dylikt. Eller finns det andra sidor ni rekommendera ? Och kan man bli lurat på uret.se, kanske fake ?
tack på förhand
Och om jag är ute och dansar, då är det oftast mörkt i lokalerna, kommer min klocka att lysa då som något jävla techno halsband ? det vill man ju inte :/
Men nu till den stora frågan, ska jag köpa den via uret.se eller ska jag till tex bergströms, och där kostar den 32000 men på hemsidan kostar den ca 25 tusen. varför är det så stor skillnad i priset ? visst jag förstår att det är billigare att sälja klockor på en internetsidor, inga lokal hyror och sådant skit. Men vad kostar det tex om jag ska förminska klockan oss en urmakare, eftersom om man beställer från internet så vet dem ju inte storleken på ens handled. och då vill man inte gå direkt till ur och penn. Man vill ju gärna gå till omega store i sthlm eller dylikt. Eller finns det andra sidor ni rekommendera ? Och kan man bli lurat på uret.se, kanske fake ?
tack på förhand
Ett trevligt val. Vad gäller vart du ska köpa den kan jag inte råda dig något vidare då jag aldrig köpt något från uret. Däremot är det inga problem att korta länken hos en urmakare om du köper den på nätet, det kan kosta någon hundring kanske eller gratis om man känner någon urmakare. Det är heller inte så svårt själv om man har lite utrustning (som man sällan har vid köp av första klockan) sen vad gäller att korta en länk kan nog alla urmakare det oavsett om de jobbar på stjärnurmakarna eller R. Engström...
Edit: du kan säkerligen pruta någon tusenlapp hos en handlare skulle jag tro. Jag var och kollade på en Longines för ett tag sedan vilken hade butikspriset 9500 tror jag och han sa utan att jag ens frågade att jag fick den för 8500. Så du borde kunna få ner de 32 till iaf 29-30 tycker jag. Gå runt till lite olika handlare med om du har att välja på.