2011-07-05, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mepore
Jag kommer nog köpa denna klocka nu, efter allt tittande och tänkades så vart det denna http://www.uret.se/omega-seamaster-p...et-p-4192.html

Och om jag är ute och dansar, då är det oftast mörkt i lokalerna, kommer min klocka att lysa då som något jävla techno halsband ? det vill man ju inte :/

Men nu till den stora frågan, ska jag köpa den via uret.se eller ska jag till tex bergströms, och där kostar den 32000 men på hemsidan kostar den ca 25 tusen. varför är det så stor skillnad i priset ? visst jag förstår att det är billigare att sälja klockor på en internetsidor, inga lokal hyror och sådant skit. Men vad kostar det tex om jag ska förminska klockan oss en urmakare, eftersom om man beställer från internet så vet dem ju inte storleken på ens handled. och då vill man inte gå direkt till ur och penn. Man vill ju gärna gå till omega store i sthlm eller dylikt. Eller finns det andra sidor ni rekommendera ? Och kan man bli lurat på uret.se, kanske fake ?
tack på förhand

Ett trevligt val. Vad gäller vart du ska köpa den kan jag inte råda dig något vidare då jag aldrig köpt något från uret. Däremot är det inga problem att korta länken hos en urmakare om du köper den på nätet, det kan kosta någon hundring kanske eller gratis om man känner någon urmakare. Det är heller inte så svårt själv om man har lite utrustning (som man sällan har vid köp av första klockan) sen vad gäller att korta en länk kan nog alla urmakare det oavsett om de jobbar på stjärnurmakarna eller R. Engström...

Edit: du kan säkerligen pruta någon tusenlapp hos en handlare skulle jag tro. Jag var och kollade på en Longines för ett tag sedan vilken hade butikspriset 9500 tror jag och han sa utan att jag ens frågade att jag fick den för 8500. Så du borde kunna få ner de 32 till iaf 29-30 tycker jag. Gå runt till lite olika handlare med om du har att välja på.
Citera
2011-07-05, 12:56
Medlem
80talistens avatar
Citat:
Jag kommer nog köpa denna klocka nu, efter allt tittande och tänkades så vart det denna http://www.uret.se/omega-seamaster-p...et-p-4192.html

Och om jag är ute och dansar, då är det oftast mörkt i lokalerna, kommer min klocka att lysa då som något jävla techno halsband ? det vill man ju inte :/

Men nu till den stora frågan, ska jag köpa den via uret.se eller ska jag till tex bergströms, och där kostar den 32000 men på hemsidan kostar den ca 25 tusen. varför är det så stor skillnad i priset ? visst jag förstår att det är billigare att sälja klockor på en internetsidor, inga lokal hyror och sådant skit. Men vad kostar det tex om jag ska förminska klockan oss en urmakare, eftersom om man beställer från internet så vet dem ju inte storleken på ens handled. och då vill man inte gå direkt till ur och penn. Man vill ju gärna gå till omega store i sthlm eller dylikt. Eller finns det andra sidor ni rekommendera ? Och kan man bli lurat på uret.se, kanske fake ?
tack på förhand

Grattis till klockan. Perfekt ballans mellan sportig och elegant klocka. Ja du... Det är väl alltid trevligare att köpa den i butik, känslan blir väl mer gedigen men samtidigt kan det vara värt att kunna komma undan de tusenlapparna genom internetköp. Uret säljer äkta klockor det kan jag garantera. Du får med kronmetercertifikat och garantikort och det där. Om klockan kommer lysa? jo visarna och punkterna gör ju det i mörker då det är en dykarklocka. Men det är ju det som är coolt. Och stör sig människor på det kan dom väöl gå hem istället och spela XBox. Grattis än en gång!
Senast redigerad av 80talisten 2011-07-05 kl. 12:58.
Citera
2011-07-05, 17:55
Medlem
buffalos avatar
Köp den på internet och spara pengarna till servicen vart femte år.
Citera
2011-07-09, 01:45
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Vad jag tycket så är inte direkt de klockorna som du har visat speciellt snygga (min åsikt). Jag skulle istället kört på en stilren klocka med läderband t.ex. Dessa:
http://www.gant.se/kop/herr/klockor/...ory_filter_id=
http://store.emporioarmaniwatches.co...agePath=AR0671

Omega klockorna eller Rolex klockorna kommer folk tro direkt att du har varit å köpt den i Thailand eller liknande.

Å andra sidan är det ju lika värt att köpa skit från Thailand som att köpa skit från Armani eller Gant.
Citera
2011-07-09, 01:53
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:

tack på förhand

Av vad jag förstått så säljer många fabrikörer inte sina klockor på internet överhuvudtaget, och göra det så är sidorna certifierade. Varken uret eller watchonwatch är väl det, utan funkar (som jag fattat det, som sagt) så att någon köper massa klockor utomlands som de sedan säljer där. Så köper du en klocka från uret kan du t.ex få ett kvitto på att du köpt den i ett annat land. Meningarna verkar gå isär gällande huruvida det är smart eller inte, men själv har jag bytt åsikt. Ska jag köpa en dyr klocka kan jag lika gärna göra det hos en riktig handlare istället för att chansa.
Citera
2011-07-09, 02:48
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Å andra sidan är det ju lika värt att köpa skit från Thailand som att köpa skit från Armani eller Gant.

Att jämföra en Gant klocka som kostar runt 2 000 (beror ju helt på vilken sort) med en Rolex för fyrsiffriga belopp är ganska dumt. Om jag ser någon med en Rolex så är det första man tänker på att den är fake, dock inte när man ser en med en Gant klocka för 2 000.

Det är min tanke iaf.
Citera
2011-07-09, 07:36
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Att jämföra en Gant klocka som kostar runt 2 000 (beror ju helt på vilken sort) med en Rolex för fyrsiffriga belopp är ganska dumt. Om jag ser någon med en Rolex så är det första man tänker på att den är fake, dock inte när man ser en med en Gant klocka för 2 000.

Det är min tanke iaf.

Fast det beror väl på vem som har på sig den. Sedan säger ju det lite mer om betraktaren än bäraren. Jag skulle hellre spara två år och köpa mig en klocka som håller än att slå till på en Gantklocka bara för sakens skull.
Senast redigerad av ArturoBandini 2011-07-09 kl. 07:55.
Citera
2011-07-09, 11:29
Medlem
Citat:

Det är min tanke iaf.

Jag tycker inte alls att det är dumt att köpa en klocka för 4 siffrigt, isåfall är det lika dumt att köpa en bil för över 10000tusen, bilar för 20000 funkar också. Men man ser ju på personen om den skulle kunna inskaffa en fake eller en äkta klocka
Citera
2011-07-09, 11:51
Medlem
Lukazzs avatar
Själv köpte jag mig en Certina DS 1 här om dagen, och är riktigt nöjd.

http://www.google.se/imgres?imgurl=h...t:429,r:8,s:69
Citera
2011-07-09, 12:00
Medlem
80talistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukazz

Snygg. Dom är prisvärda Certina
Citera
2011-07-09, 12:17
Medlem
anonymidiots avatar
Alla 3 såg väll helt okej ut. Inga jag skulle valt dock. Tror inte du behöver hjälp att välja en klocka egentligen, besök ett antal handlare, kläm och känn på många modeller, snart kommer du till slut fastna för en, ligga vaken om nätterna och tänka på just DEN klockan. Då vet du att this is it. Personligen fastnar jag oftast för klockor med stålboetter, läderarmband och allmänt clean design. Iwc, jaeger lecultre, a.lange å söhne och patek Philippe (reservation för stavfel) har väldigt många snygga klockor av den typen, Iwc ligger lägst i pris av dessa 4. Lycka till!
Citera
2011-07-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukazz

en riktig fin certina fick du =) certina gör skyssta klocor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in