Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-03, 18:54
Medlem
Yoyoyo!

Nu är det så här att jag stött på lite problem som jag inte kan lösa på egen hand och vänder mig därför till er!

När jag flyttar på mina fönster i windows så "laggar" det, inte själva rutan utan det efter? vet inte riktigt hur jag ska förklara saken men jag har tagit
lite prints som kanske förklara saken bättre.

Ett: http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e1090131b9e2_laGG1.png
Två: http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e10907534672_laGG2.png

Som ni ser på bild två är det inte bara när jag drar runt fönster på mitt desktop utan även när jag ska stänga ner fönster med fullscreen på
så laggar den neråt. Och istället för att den försvinner på 0.000 sekunder försvinner den på 0.002 sekunder vilket är inte så stor skillnad
egentligen, men det är väldigt irriterande att ha något som inte går som det ska.

Det jag gjort för att försöka fixa problemen är följande:

*Plockat isär hela datorn och tömt den på damm och smuts samt bytt kylpasta till CPUn.
*Formaterat om datorn till senaste versionen av mitt OS
*Installerat om alla drivrutiner till respektive hårdvara (både till gamla samt nya)

Så om ni haft liknade problem eller kanske vet någon som haft liknade problem så varför inte posta ett svar!

*DATOR*

OS: Windows XP black edition (Varför XP och inte w7? Just för att jag trivs mer med XP när jag inte håller på med avancerade saker förutom CS 1.6)

CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+ (Dual Core)
Moderkort: Gigabyte GA-MA790X-DS4 (AMD Chipset)
RAM: nvidia DDR 2 (4096 MBytes = 4 GB)
Grafik: GeForce 9800 GTX+ 512 MBytes

Moitor: Samsung 2233RZ 120 HZ

Tacksam för svar!
Senast redigerad av pnkt 2011-07-03 kl. 19:10.
Citera
2011-07-04, 00:01
Medlem
perelis avatar
Skulle tro att det beror på drivarna till grafikkortet testa att uppdatera dem.

Antar att du kör med x64-system när du har 4GB RAM.
http://www.nvidia.co.uk/object/winxp64-275.33-whql-driver-uk.html

EDIT: Såg att du visst uppdaterat alla drivrutiner redan. Då har jag faktiskt inte en susning. När började problemen?
Citera
2011-07-04, 00:08
Medlem
simon556s avatar
Kan vara grafikkort som sjunger på sista versen. Prova med att bytta ut det mot ett annat kort.
Citera
2011-07-05, 14:24
Medlem
bompyrides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simon556
Kan vara grafikkort som sjunger på sista versen. Prova med att bytta ut det mot ett annat kort.
Simons svar verkar klokt, annars så skulle jag se över minnet.
Citera
2011-07-05, 14:38
Medlem
Håller med Simon jag också hade samma problem som dig och bytte då grafikkortet och problemet löste sig. Lycka till
Citera
2011-07-05, 15:24
Bannlyst
Jag hade samma problem för ett tag sen och för mig va det att jag inte hade några drivrutiner så försök skaffa fram dom så löser det sig nog innan du köper ett nytt kort i alla fall som dom andra föreslog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in