Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-07-04, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkish
Tror du på allvar att du ska få 500 kr för ett kontantkort? Så du hade räknat med att dra in i runda slängar 75000 kr på dina 150 kontantkort från Comwiq?
http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?header=true&search=guldnummer&catid=-1

Klart man kan få pengar på att sälja nummer. Allt beror på hur "bra" numret är. Ligger bud på 343 kr på 0722 8888 55 med över 2 dagar kvar på auktionen.
Har sett bra mycket högre priser för vissa sjuka nummer, typ nåt i stil med 0700 77 0000 gick för ett par tusen för nån vecka sen om jag inte minns helt fel.

Så TS: kolla in traderalänken ovan (eller bara sök på "guldnummer"), kolla vad folk får för sina nummer och försök bedöma vad dina kan vara värda. Eller chansa och släng upp dom för 1 kr. Men sälj ett par i taget och inte alla samtidigt, då det skulle driva ner priserna antagligen.

Lycka till
Senast redigerad av UmbilicalBrothers 2011-07-04 kl. 13:43.
Citera
2011-07-04, 16:52
Medlem
Turkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UmbilicalBrothers
http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?header=true&search=guldnummer&catid=-1

Klart man kan få pengar på att sälja nummer. Allt beror på hur "bra" numret är. Ligger bud på 343 kr på 0722 8888 55 med över 2 dagar kvar på auktionen.
Har sett bra mycket högre priser för vissa sjuka nummer, typ nåt i stil med 0700 77 0000 gick för ett par tusen för nån vecka sen om jag inte minns helt fel.

Så TS: kolla in traderalänken ovan (eller bara sök på "guldnummer"), kolla vad folk får för sina nummer och försök bedöma vad dina kan vara värda. Eller chansa och släng upp dom för 1 kr. Men sälj ett par i taget och inte alla samtidigt, då det skulle driva ner priserna antagligen.

Lycka till

Klart jag vet att man kan tjäna pengar på att sälja nummer. Men här verkar det ju som att TS säljer random nummer bara. Och inga sk "guldnummer".
Citera
2011-07-04, 19:18
Medlem
Blocket.ses avatar
För ett tag sedan så delade dom ut gratis kontantkort på gatan i stan..
Citera
2011-07-04, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkish
Klart jag vet att man kan tjäna pengar på att sälja nummer. Men här verkar det ju som att TS säljer random nummer bara. Och inga sk "guldnummer".
Han skriver ju så här i första posten:
Citat:
Vet att det finns några bra nummer på vissa, som man skulle kunna kalla guldnummer.
Citera
2011-07-05, 07:55
Medlem
Har några relativt bra nummer, men inga riktiga guldnummer...

Och som svar så menade jag inte 500 spänn styck, utan 500 för hela lådan. Har trots allt fått lådan gratis så det vore kul o tjäna lite på den iallafall. En bekant gick in i en lokal turkkiosk här om dagen och krängde 100 kort för 300 kr.
Citera
2011-07-05, 22:59
Medlem
Blocket.ses avatar
Ska man få kalla ett nummer för Guldnummer så ska det fan vara lätt och i någon slags ordning..

Hur fan kan man kalla 0737 264 526 för ett guldnummer?
Citera
2011-07-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Ska man få kalla ett nummer för Guldnummer så ska det fan vara lätt och i någon slags ordning..

Hur fan kan man kalla 0737 264 526 för ett guldnummer?
Blir visserligen lite lättare om du skriver det 0737 26 45 26, men fortfarande inget supernummer.
Citera
2011-08-03, 19:39
Medlem
Haha på tal om guldnummer, jag stötte på en snubbe som har ett riktigt guldnummer... 0700000000 eller något i den stilen var det...
Citera
2011-10-03, 11:17
Medlem
Vet inte var du bor, men det är rätt vanligt att folk "snor till sig" en massa kontantkort från dom som delar ut dom gratis på stan (anställda av comviq, bra för marknadsföringen antar jag?) och sedan säljer dom vidare för billig peng. Säljs mestadels suspekta ställen, som marknader, loppis eller andra ställen där man kan hitta outtalat stöldgods. Bra nummer får man antagligen pröjsa extra för, ibland hundralappar(!) vilket känns rätt onödigt med tanke på att man snällt kan fråga de som delar ut dom på stan om dom har ett sånt nummer som de kan få gratis, om dom har något.
Citera
2011-10-03, 12:13
Medlem
Pressbyrån mfl säljer även dom startpaket till kontantkort som Comvic själva delar ut gratis så det är absolut inte förbjudet att ta betalt för dom. Själv har jag ju väldigt svårt att se hur det gynnar Tele2:s intressen (Bör leda till att folk i större utsträckning väljer konkurrenter istället.) så man kan ju undra varför de inte sätter stopp för detta.
Sedan kan man ju även undra vad det är för pundhuvuden som går och köper saker som är gratis?
Senast redigerad av BallaRune 2011-10-03 kl. 12:15.
Citera
2011-10-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJChief
Har några relativt bra nummer, men inga riktiga guldnummer...

Vad har du för nummer då till försäljning?
Man kan ju få relativt bra nummer ifall man beställer hem ett gratis också. Jag gjorde det nyligen och fick ett nummer likt detta; 07 44 07 22 55 och det är det enda gratis kontantkort jag nånsin beställt.

Däremot borde man kunna sälja kontantkort i new york eftersom riktnumret för manhattan har tagit slut (917) så nu får man nöja sig med new jersey nummer som 646 och 347, vilket gör att man visar att man just flyttat till manhattan. Så har man något 917 nummer där på ett kontantkort kan man nog sälja det dyrt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in