2011-07-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunghir
Jag är 30 och bor fortfarande hemma hos mina föräldrar.
Detta beror på långtidsarbetslöshet och kraschad ekonomi, tyvärr.
Nog hade jag velat leva ett eget liv med arbete, inkomster och bostad men allt är så jäkla komplicerat nuförtiden. Samhället är en gigantisk shitstorm hela tiden. No mercy.

Det är alltid lätt att skylla på samhället...
Citera
2011-07-04, 21:21
Medlem
h0lles avatar
Jag köpte lägenhet när jag var 21. Anledningen till att jag bodde hemma såpass länge var att jag ville köpa boende och i mitt yrke börjar man på 10k i månaden och ökar allt eftersom. Därför var det ohållbart i början.

Måste ändå erkänna att jag är bortskämd som få. Morsan jobbar bara deltid och älskar att curla mig, jag å andra sidan jobbar jäkligt mycket. När man är bortrest i jobbet eller semester så är det allt som oftast nystädat och nya lakan när man kommer hem

Kommer päronen på fika så kan hon tex ta med sig en kasse matvaror.

Jag fattar givetvis att många av er tycker att man ska släppa taget, men det är ju inte direkt att jag inte kan tvätta eller städa, jag gör det ibland. Om hon ändå gillart så ser jag det som en bra deal. Hon fick tex en cykel för 5k på morsdag. Pengar jag hellre lägger på min mamma än en städfirma.
Citera
2011-07-04, 21:22
Medlem
RastaFelixs avatar
Köpte en tvåa för 250k på 64kvm, redan betalat 100k av lånet.

När hela lånet är borta har man så sjukt mycket pengar i värdet av lägenheten.

Fick renovera lite också så värdet har åkt upp lite på så sätt också.

Men man hade mycket mer pengar när man bodde hemma, men eget kök, toa osv är underbart.
Citera
2011-07-04, 21:22
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha.blaha
Och om du flyttade ut så skulle dina föräldrar spara in extrapengar att kanske resa och ha skoj för. Eller ha ett extrarum att hyra ut eller bruka som dom vill.. hur mycket betalar du hemma? Mat, internet, hygienartiklar, el, osv? Hyra tänker jag inte ens ta upp.

Om man pluggar så förstår jag att föräldrar kan ställa upp ifall dom har möjlighet..

Min familj tjänar grymt bra pengar och han har pengar för att resa närsomhälst. vill han resa och ha kul de kan han, han har råd med det. han har sparat en jävla massa pengar när han va liten och jobba. nu så har han öppnat 2 restauranger i centrala stan och en lite utanför stan. sen har han 3 affärer i Turkiet som han hyr ut samt planerar att bygga en byggnad med 32 lägenheter i Turkiet. Det va hans ide att jag kunde stanna kvar och bo där tills jag gifte mig samt att jag skulle spara pengar.
Citera
2011-07-04, 21:23
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Varför flytta från ett mycket fördelaktigt boende där man betalar lite eller inget till ett annat boende där man betalar allt själv?

Att som jag gör, bo i villa utan att betala något för det och att betala lite för maten är ju egentligen helt fantastiskt och jag har svårt att se ett alternativ som konkurrerar med det och är likvärdigt.

Du spelar WoW eller hur?
Citera
2011-07-04, 21:28
Medlem
är 20 och bor hos min farsa! gillar att bo med han eftersom vi har samma humor osv, men så fort jag hittar nytt jobb så kommer jag flytta ut!
Citera
2011-07-04, 21:50
Medlem
Resolutios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aka-tora
Det är alltid lätt att skylla på samhället...

Ja, och ibland med all rätt. Det finns inte plats för alla i samhället och vissa blir utsötta.

Om det finns 100 st jobb och det finns 125 st personer så kommer inte 125 st personer att kunna få dessa 100 st jobb. Kappish?

Det verkar finnas någon felaktig uppfattning att alla kan få ett jobb. Men så är det inte, samhället har sina begränsningar.
Citera
2011-07-04, 22:43
Medlem
WhoiSTechs avatar
Personligen så tycker jag det är bättre att folk bor kvar hemma än suger cash av socialen. Hatar verkligen att se fullt fungerande ungdommar bo i egen lägenhet o vara för lata för att jobba istället för att bo kvar hemma, bättre att föräldrarna tar hand om sina yngel som inte pallar leva i vuxenvärlden.
Citera
2011-07-04, 22:47
Medlem
Veni90s avatar
Flyttade när jag var 18. Och hade ALDRIG kunnat tänka mig att bo kvar hos mina föräldrar tills jag var 25. Gillade inte direkt tanken att jag skulle leva på mina föräldrar allt för länge.
Visst, jag älskar dem men det var jävligt nyttigt att flytta hemmifrån. Tror att många hade mått bättre att flytta hemifrån tidigare och ta eget ansvar

EDIT: Jobbar också så lever inte på bidrag.
Senast redigerad av Veni90 2011-07-04 kl. 22:55.
Citera
2011-07-04, 22:53
Medlem
MightyMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raybanbrillor
Det är lämpligt om man har ett jobb innan man har egen bostad. Folk som är födda 70tal tidigt 80tal tror jag kommer vara de sista personerna som får uppleva riktigt välstånd med en kärnfamilj bra betalt jobb osv. sen att de blir hjärntvättade av media med skilsmässor o dylikt är en annan 5a.

O det här är inget som bara händer i sverige. jag har pratat med folk i Singapore, europa, usa. det är en global katastrof.

avreglera globaliseringen !
Du har helt rätt, det är helt omöjligt att få ett fast jobb idag, detta är ingen slump det drabbar främst unga svenska män som tvingas bo kvar hemma och på så vis missa sina viktigaste år där dom ska träffa en partner och bilda familj och säkerhetsställa vår ras framtid med ytterligare en generation. Samtidigt tar man in tusentals "ensamkommande svartskallar" och ger dessa lägenheter,utbildningar, jobb och försöker blanda ihop dom med unga svenskor.
Det är ett led i det fysiska och psykiska utrotningskriget mot oss svenskar/vita.
Citera
2011-07-04, 23:25
Medlem
Flyttade när jag var var 16 för att studera på annan ort.
Min mor hjälpte till att betala min första lägenhet som var en etta på 26m² för 30k, när jag flyttade till nästa lägenhet när jag var 20 så sålde morsan första lägenheten för 110k. Den nya lägenheten bekostade jag så klart själv, en tvåa på 55m² för 380k arbetade i tre år och flyttade för två år sedan ned till Göteborg med flickvännen. Här hyr vi en studentlägenhet 5min från skolan.
Inga studielån och ca 300k på kontot, egenhändigt intjänade.

Så sluta whina om att samhället försöker krossa er, gör en plan för din framtid! Vad vill du göra? Skaffa dig ett jobb? Skaffa en utbildning!
Få en schyst lägenhet utan att ruinera dig? Flytta från Stockholm!

Och till er som säger att det inte finns några jobb! SKAPA ERA EGNA JOBB DÅ! plocka blåbär, importera barnvagnar, cykla bud, kör en tuk-tuk!
Senast redigerad av Ryden 2011-07-04 kl. 23:27.
Citera
2011-07-04, 23:38
Medlem
Jag är 23 år och bor hemma. Tog studenten lite senare än planerat, runt 21, då jag hoppade mellan linjer och var allmänt lat och retard. Men tog mig i kragen och fick slut på skiten med fullt betyg.

Gjorde lumpen vid 22 år, fick lära mig disciplin och ansvar då jag kan lugnt säga att det behövdes, har dock sen studenten bara lyckats få sommarjobb på den stora fabriken här i stan, så jag har jobbat bara 3-4 månader per år.

Dum som en kuk har jag slösat runt 100 tusen på SKIT sen första sommarjobbet då jag också fick lite i arv av farsans död samt pengar jag arbetat ihop. Med dessa pengar kunde jag skaffat körkort och skit som kunde hjälpa min framgång i livet.. (Fet ångest). Jag har inga direkta mål i livet eller vet vad man vill arbeta med heller, känns som man är på ruta ett och är allmänt tom i skallen.

Har nu fiskat mig en anställning och arbetat på samma fabrik men ny avdelning i 2 månader och har arbete till slutet av augusti. Planen är som följande att skaffa körkort med hjälp av dessa pengar som jag tror kan leda till mera jobb då nästan alla arbeten kräver att man har körkort.. Körkort > Fast arbete > Profit> Bo själv >Skaffahundfrugavillabarnknarkadö.

Har dock stor ångest av att behöva bo hemma och börjar faktiskt bli deprimerad av detta då jag börjar inse hur patetiskt det är. Städar, tvättar mina egna plagg gör jag själv dock, men ibland hjälper min goda mor till..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in