2011-07-04, 20:06
Medlem
senegaliles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Bra!
Första dan på ett lager är allt som går bättre än så här godkänt:
http://www.youtube.com/watch?v=7DnGeGdeBj0&feature=fvsr
(Du har säkert sett det klippet förut)

Se till att inte skada dig när det är slitsamt. Lätt hänt när man blir trött. Gör rätt, och öka takten bara varteftersom du får in vanan.

Hehe, hade varit lite ångest om detta hade hänt första dagen

Känner mig lite öm ryggen faktiskt, tror jag lyfte på lite fel sätt, får se till att tänka på det imorgon. Mina arbetskamrater nämnde något om den förra praktikanten som var en slöfock så det är lite därför jag nojar, men de kanske bara driver lite med mig? Dock tycker jag inte de jobbar så jättehårt heller.
Citera
2011-07-04, 20:53
Medlem
Fris avatar
Prata med chef och kollegor om hur man lyfter på ett säkert sätt. Det finns skyddsombud, kurser, övningar för sånt. Det är viktigt. Om du blir sjukskriven så måste de betala din sjuklön i 2 veckor, så det kostar arbetsgivaren väldigt mycket mer än att du tar ett djupt andetag och koncentrerar dig före varje lyft. Det där är precis en sån där sak du ska se upp med som ny.
Citera
2011-07-04, 21:12
Medlem
senegaliles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Prata med chef och kollegor om hur man lyfter på ett säkert sätt. Det finns skyddsombud, kurser, övningar för sånt. Det är viktigt. Om du blir sjukskriven så måste de betala din sjuklön i 2 veckor, så det kostar arbetsgivaren väldigt mycket mer än att du tar ett djupt andetag och koncentrerar dig före varje lyft. Det där är precis en sån där sak du ska se upp med som ny.

Låter vettigt, fast det var egentligen nästan inga tunga lyft, utan många "smålyft" från golvhöjd till högre upp, så det låter nog värre än vad det var. Jobbigt att ständigt böja sig ner, plocka och resa sig, så jag tror att jag var lite öm just för att musklerna i ryggen för tillfället är rätt otränade. Sen visserligen ett par tyngre lyft men de var inte något större problem med dem, gäller väl bara att lyfta med benen och inte lyfta och vrida sig samtidigt. Men som sagt, kanske frågar om det imorgon.
Citera
2011-07-10, 17:46
Medlem
senegaliles avatar
Ok, jag bumpar denna tråd med en till fråga. Sitter här idag med en del feber, och jag undrar lite hur man skall göra imorgon om man fortfarande vaknar upp med feber. Tror det blir svårt att jobba med feber eftersom det är ett ganska fysiskt arbete, men hur ska man meddela att man inte kommer i så fall? Ringa chefen eller ringa receptionen? Har ju bara jobbat 1 vecka så jag vill helst undvika att stanna hemma, tror ni folk tycker illa om en om man stannar hemma med en mildare förkylning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in